Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو محرز به تشریح چگونگی برگزاری کنکور با توجه به شیوع کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مینو محرز، متخصص بیماری عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا، درباره تبعات برگزاری کنکور به شکل حضوری گفت: اگر مسئولان امر بتوانند داوطلبان را اجبار کنند که فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله یک و نیم متر را رعایت کرده و ماسک بزنند برگزاری آزمون اشکالی به دنبال ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند باید زمان برگزاری کنکور را به تاخیر بیاندازند.

او افزود: باید برای داوطلبان مبتلا به کرونا، آزمون به شکل از راه دور برگزار شود.

محرز گفت: برگزاری کنکور اشتباه است. البته داوطلب کنکور می‌تواند ماسک بزند و در طول جلسه هم ماسک را از صورتش بر ندارد، اما تحمل ماسک در ساعات طولانی مشکل است.

 این پزشک عفونی تاکید کرد: برگزاری آزمون کنکور در شرایطی که تمام مدت فرد ماسک بر صورت داشته باشد اشکالی ایجاد نمی‌کند. هرچند اگر فردی به بیماری مبتلا و علائم دارد باید برایش تمهیدات اندیشید تا از راه دور آزمون برگزار شود، چون در غیر این صورت داوطلب یکسال از عمرش به دلیل کرونا تلف می‌شود.

او ادامه داد: اگر مسئولان امر بتوانند سالن‌ها را به نوعی تنظیم کنند تا یک و نیم متر فاصله فیزیکی وجود داشته باشد و در تمامی طول آزمون هم کنترل کنند تا کسی در حین آزمون ماسکش را بر ندارد، اشکالی در برگزاری آزمون وجود ندارد.

محرز در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون پودمانی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: باید صندلی‌ها به نوعی چیده شود تا فاصله یک و نیم متر رعایت شود.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت در پایان گفت: بسیاری از ناقلان به ویژه مبتلایان در سنین جوانی ناقل بدون علامت هستند. فقط با فاصله گذاری اجتماعی می‌توان تمهیدات لازم برای این افراد اندیشید. درضمن داوطلبان، مراقبان و دیگر افراد به اجبار باید از ماسک استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنکور کرونا مینو محرز برگزاری کنکور برگزاری آزمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم

امسال کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود. برای ایجاد سابقه تحصیلی نیز داوطلبان باید در امتحانات خردادماه شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: اولین چراغ  آزمون سراسری امسال، صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور ۱۲۸ هزار نفر از داوطلبان  گروه آزمایشی علوم ریاضی و ۳۸۴ هزار نفر  از داوطلبان  گروه علوم انسانی روشن شد.

امسال کنکور در دو نوبت اردیبهشت و تیر برگزار می‌شود و این اولین سالی است که آزمون سراسری در نوبت اول خود در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. برای ایجاد سابقه تحصیلی نیز داوطلبان باید در امتحانات خردادماه شرکت کنند.

 

برای روایت اولین روز کنکور، به یکی از حوزه‌های برگزاری این آزمون در دانشگاه صنعتی شریف رفتیم. چیزی که در ابتدا نظر مخاطب را جلب می‌کرد، ازدحام و تراکم جمعیت مقابل درب ورودی مسجد دانشگاه بود که این مسئله مورد اعتراض والدین هم واقع شد. روند آزمون اما در سلامت و آرماش کامل برگزار شد.

 

 

پس از از آزمون پای صحبت داوطلبان نشستیم، برخی سطح سوالات را آسان‌تر از سال گذشته و برخی مشابه ادوار قبل ارزیابی می‌کردند. داوطلبان از برخورد مراقبان آزمون و نحوه اجرا نیز رضایت داشتند. برخی از خدمات کمک آموزشی استفاده کرده و برخی نیز به منابع مدرسه اکتفا کرده بودند.

 

دغدغه مهمتر داوطلبان اما سیستم برگزاری جدید و بازه زمانی فشرده آزمون ورود به دانشگاه بود. پس از مرحله اول کنکور در اردیبهشت ماه، آنها باید برای ایجاد سابقه تحصیلی در خردادماه درگیر امتحانات نهایی باشند تا سهم تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانشگاه را از دست ندهند. این موضوع چه برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و چه برای آن دسته از فارغ‌التحصیلان که نیازمند ترمیم معدل هستند صادق است.

از طرفی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیز امسال تابع آزمونی مجزا شده و روندی موازی با سایر رشته‌ها را شامل می‌شود که باید دید نحوه اجرای آن به چه صورت پیش خواهد رفت.

 

صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه نیز نوبت به برگزاری کنکور برای بزرگترین گروه آزمایشی یعنی داوطلبان علوم تجربی می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنکوری‌ها از خان اول گذشتند! / رقابت نیم میلیون نفر داوطلب در روز نخست +فیلم
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • اینترنت در زمان برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ قطع نمی‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور