Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهوردی دهقانی روز شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز تبریز، با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال جز با توکل و اتکا به امکانات و داشته های داخلی میسر نمی شود، افزود: در این راستا چشم دوختن به بیرون از مرزها و بهره مندی از امکانات و تجهیزات بیگانگان نتیجه ای در بر ندارد، چون تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و تجربه انواع تحریم ها، فشارها و توطئه های سیاسی و اقتصادی نشان می دهد که هر موقع به توانمندی ها و امکانات داخلی توجه کرده و از آنها در ابعاد مختلف تولید، صنعت، فناوری و دفاعی بهره برده ایم، بسیار نتیجه بخش بوده و شرایط کشور را متحول کرده است.

دهقانی، توجه به تولید داخلی و حمایت از سرمایه داران و سرمایه گذاران را در تحقق جهش تولید بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اینکه امروز سرمایه داران را که برای ایجاد تغییر و تحول در عرصه تولید وارد میدان مبارزه با تحریم ها می شوند، زالوصفت بنامیم و از حمایت آنها دست بکشیم، بدون تردید به ضرر اقتصاد، فرهنگ و سیاست های کلان کشوری خواهد بود و صدمات ناشی از چنین نگرشی را آحاد مردم خواهند دید.

وی یادآوری کرد: ایران اسلامی نه به دست بیگانگان و آمریکا، بلکه توسط جوانان خلاق، مدیران لایق و سرمایه داران و صاحبان صنعت و تولیدکنندگان داخلی همین کشور ساخته می شود و دولت و مجلس باید حمایت همه جانبه از این نیروی انسانی کم نظیر داشته باشند.

دهقانی، پیشرفت های ایران در حوزه صنایع دفاعی، موشکی، نانوفناوری، دانش پهبادی و صنایع الکترونیکی را مرهون  وجه به جوانان و امکانات داخلی دانست و گفت: این رشد کم نظیر در تاریخ ایران، شعار «ما می توانیم» را به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رسانده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد عرصه جنگ نیست و باید پایه های آنرا برای مقابله با تحریم های دشمنان قوی تر کرد، افزود: قوی شدن اقتصاد جز با تحولات عمیق در حوزه صنعت و تولید ممکن نخواهد شد و این تحول بزرگ نیازمند تزریق منابع مالی است.

نماینده مردم ورزقان و هوراند در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تلفیق و ترکیب منابع مالی، صنعت، دانش و تولید می تواند اقتصاد کشور را دگرگون کرده و حرکت در مسیر تحقق جهش تولید را هموارتر سازد.

دهقانی، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را افسران و پاسداران حریم اقتصادی کشور خواند و اضافه کرد: باید با رفع موانع موجود و حمایت های گسترده از این طیف، ثروت و سرمایه آنها را به سمت تولید سوق دهیم.

وی توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان را از دیگر عوامل دخیل در توسعه اقتصادی کشور و تحقق جهش تولید بیان کرد و اظهار داشت: توسعه فعالیت های این شرکت ها در حقیقت راه میان بر برای دور زدن تحریم هاست و با تقویت این شرکت ها می توان مسیر حرکت انقلابی و جهشی از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دیجیتال را تسریع کرد.

  

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ورزقان آذربایجان شرقی جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ورزقان آذربایجان شرقی جهش تولید مجلس شورای اسلامی ورزقان آذربایجان شرقی جهش تولید تحقق جهش تولید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران