Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:22:23 GMT

کاهش ۸ درصدی جرایم سایبری در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۸۶۰۳

کاهش ۸ درصدی جرایم سایبری در کرمانشاه

سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جرایم سایبری در استان کرمانشاه در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع ۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: این کاهش به دلیل اجرای قانون رمز دوم پویا فقط در زمینه جرایم اقتصادی بوده اما در حوزه جرایم اخلاقی و اجتماعی با افزایش ورودی پرونده‌ها مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش روند کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور خبر داد و گفت: کلاهبرداران تحت عنوان خریدار بعد از تماس با فروشندگان کالا در اپلیکیشن‌های مذکور و ارائه پیشنهادات جذاب و وسوسه انگیز برای خرید با فریب فرد را به فروش کالا بدون رعایت ملاحظات لازم ترغیب می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: با توجه به اجرا شدن رمز دوم پویا و کاهش میزان برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی، مجرمان سایبری جهت سودجویی‌های نامشروع خود با فروشندگان اجناس تماس و بعد از قرار ملاقات و جلب اعتماد طعمه، کالای مورد نظر را دریافت و با نشان دادن تصویر جعلی پیامک انتقال وجه (با نرم افزارهای رسیدساز) به حساب فروشنده از طریق تلفن همراه با کالای مورد نظر محل را ترک و بعد از آن فروشنده متوجه عدم واریز وجه و جعلی بودن آن می‌شوند.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: افرادی که می‌خواهند در سایت دیوار و… اجناس خود را معامله کنند قیمت مورد معامله را در محل دریافت و بعد از واریز وجه به حساب خود از طریق بررسی حساب بانکی یا پیامک حساب خود اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خریداران بعد از رؤیت کالا به صورت حضوری نسبت به انتقال وجه به حساب فروشنده اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: مردم در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان و یا مشاهده هرگونه اقدام مجرمانه در فضای مجازی از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس اینترنتی cyberpolice.ir و یا شماره تماس ۰۸۳۲۱۸۲۱۹۲۱ اقدام کنند.

کد خبر 4964376

منبع: مهر

کلیدواژه: جرایم سایبری کلاهبرداری اینترنتی ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس پلیس فتای لرستان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در جریان رصد و پایش فضای مجازی و اجرای طرح برخورد با فروش سوالات و تجهیزات تقلب در کنکور و امتحانات نهایی، کارشناسان پلیس فتا لرستان فردی را که اقدام به فروش ابزار‌هایی برای تقلب در امتحان به فروش می‌رساند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرگرد حسین سپه وند با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، افزود: این گونه افراد با انتشار آگهی در شبکه‌های مجازی و سایت‌های واسط خرید و فروش، اقدام به فروش سوالات و تجهیزات تقلب کنکور به قربانیان کرده و ضمن این که سعی می‌کنند نظم کنکور و عدالت برگزاری کنکور سالم بین داوطلبان را برهم بزنند، تنها به دنبال کلاهبرداری و کسب منفعت برای خود بوده و طبق تحقیقات بعمل آمده هیچ گونه دسترسی به سوالات کنکور و امتحانات نهایی ندارند و به هیچ عنوان نباید ادعای آن در این خصوص را باور کرد.

سپه وند با بیان اینکه فروش هر گونه تجهیزات تقلب که عدالت و رقابت سالم بین داوطلبان امتحانی را به خطر بیاندازد جرم است، گفت: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی فروشنده این تجهیزات را در شهرستان خرم آباد شناسایی و پس از اخذ مجوز‌های قضایی لازم، ایشان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: خرید و فروش هرگونه تجهیزات برای تقلب در امتحانات کنکور جرم بوده و با متخلفان برابر با قانون برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجه با اینگونه جرائم در فضای مجازی با مرکز فوریت‌های پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و کارشناسان ما در پلیس فتا را جهت برخورد قانونی با آن‌ها در جریان بگذارند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی دستگیر شد
  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات