Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ صغری راغبی، در خصوص رژیم غذایی مناسب در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: عادت‌های غذایی مناسب که موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود، نقش بسزایی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله بیماری ویروس کرونا دارد که بدین منظور باید بدن از یک تغذیه سالم و صحیح برخوردار باشد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وی افزود: تامین مایعات کافی از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی اگر احساس تشنگی و گرسنگی نکنیم باید به فاصله هر ۱۵ دقیقه بین ۶۰ تا ۱۲۰ سی سی مایعات ترجیحا آب بنوشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مصرف پروتئین‌هایی که دارای ارزش بیولوژیکی بالایی هستند مانند سفیده تخم مرغ و یا پروتئینی که در انواع گوشت‌ها وجود دارد؛ ترجیحا گوشت‌های سفید مانند مرغ یا گوشت ماکیان و ماهی می‌تواند تامین‌کننده نیاز پروتئین بدن باشد.
بیشتر بخوانید: سخت‌تر شدن لاغری با استرس کرونا!راغبی ادامه داد: در صورتی که بدن دچار کمبود پروتئین شود و در معرض سوء تغذیه ناشی از کمبود پروتئین قرار گیرد، سیستم ایمنی کاهش پیدا کرده و در نتیجه ریسک ابتلا به انواع بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های عفونی افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: گوشت‌های قرمز حاوی چربی‌های اشباع بوده و میزان التهاب بدن را افزایش می‌دهد؛ لذا ترجیحا مصرف آن را باید محدود کنیم، مصرف انواع مغز‌ها مانند گردو و پسته نیز به دلیل دارا بودن ریزمغذی‌های مناسب، در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش به سزایی دارد.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مواد غذایی دارای روی، سلنیوم و امگا ۳، مصرف لبنیات به صورت کم چرب، مصرف انواع میوه‌جات و سبزی ترجیحا با رنگ‌های نارنجی، قرمز یا حتی بنفش پررنگ به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌هایی که در این دسته از میوه جات وجود دارد، باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود.

راغبی ادامه داد: مصرف منابع حاوی ویتامین ۶ B که در تخم مرغ، مرغ، ماهی، قارچ، حبوبات و آجیل وجود دارد، مصرف غلات کامل سبوس‌دار مانند نان‌های سبوس‌دار حاوی ویتامین‌های گروه B و سلنیوم توصیه می‌شود.

وی افزود: همچنین روغن مصرفی در این ایام باید از نوع روغن‌های گیاهی نظیر کانولا و روغن زیتون به دلیل داشتن امگا ۳ و ویتامین E در پخت و پز غذا و سالاد باشد.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: نیاز‌های تغذیه‌ای ما می‌تواند در زمان ابتلا به ویروس کرونا کمک کند این بیماری را به شکل حاد و شدید نگیریم و بتوانیم شرایط را راحت‌تر تحمل کنیم. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا پیشگیری از کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سیستم ایمنی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ