Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@20:45:33 GMT

پارچه رباتیک تبدیل به پوشیدنی درمانی می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۷۱۷

پارچه رباتیک تبدیل به پوشیدنی درمانی می شود

محققان دانشگاه هاروارد یک تکه پارچه با خواص رباتیک را به یک محصول پوشیدنی با خواص درمانی مبدل کرده اند. پارچه یاد شده از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ربات پوشیدنی هاروارد با خواص درمانی از قابلیت بادکردن و سپس جمع کردن بدنه خود به طور خودکار و بدون نیاز به استفاده از هیچ گونه ابزار و امکانات خارجی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پارچه رباتیک منعطف استات نام گرفته و متشکل از کیسه های محکم بسته شده حاوی مایعات موسوم به نووک ۷۰۰۰ برای تسهیل باز و بسته شدن است. ابعاد کیسه های حاوی مایعات مذکور بعد از گرم شدن صدبرابر می شود و در صورت سرد شدن این حجم کاهش یافته و همین انقباض و انبساط به حرکت پوشیدنی مذکور کمک می کند.

 

برای تسهیل حرکت این ربات از رشته های نقره رسانا نیز استفاده شده است. از این پوشیدنی رباتیک می توان برای مداوای جراحات و کمک به بهبود بافت های آسیب دیده، کاستن از درد زخم های بستر و جراحت های عضلانی و غیره استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه خواص درمانی درمانی ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی

انجیر حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مورد احتیاج بدن است.

به گزارش بهداشت نیوز، خواص آنتی اکسیدانی موجود در انجیر برای حفظ سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و کاربردی هستند.

دیگر خبرها

  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • (اینفوگرافیک) خواص بی‌نظیر انجیر برای سلامتی
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند