Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:23:28 GMT

نوبت گیری سنجش نوآموزان از فردا آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۲۱۵

نوبت گیری سنجش نوآموزان از فردا آغاز می شود

امینیان گفت: نوبت دهی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از فردا (۱۵تیرماه) در استان سمنان آغاز می شود.

«منیره امینیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان گفت: همه ساله طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان  با هدف کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان  انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان با بیان اینکه ۷ پایگاه سنجش در سراسر استان به صورت همزمان از هفته پایانی تیرماه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان را آغاز می کنند گفت: فعالیت پایگاه‌های سنجش شامل معاینات بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، دهان و دندان و قد و وزن می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه درسال جاری در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و با هدف کاهش تراکم جمعیتی در پایگاه‌ها به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا، تعداد سنجش روزانه به 20 نفر کاهش یافته و هر ۱۵ دقیقه به یک نفر نوبت داده می شود اضافه کرد: هنگام ثبت نام والدین در مدارس عادی و به واسطه محدودیت های زمانی لحاظ شده جهت رعایت فاصله اجتماعی، مدیران مدارس بایستی ضمن برنامه‌ریزی منسجم به شیوه‌ای عمل کنند که والدین مجاب شوند طبق تاریخ و ساعتی که مشخص می‌شود مراجعه کنند تا هم از ازدحام جمعیت جلوگیری شود و ارزیابی ها به موقع و با دقت بالا انجام شود و هم کمترین لغو ثبت نام توسط مراجعه کنندگان را داشته باشیم.

 

امینیان تصریح کرد : هر سال دانش‌آموزان بدو ورود به مدرسه در طرح اجباری غربالگری حضور می یابند و در صورتی که مشکلی نداشته باشد نتایج در سامانه ثبت می شود سپس به مراکز خدمات جامع سلامت  مراجعه و در آنجا دیگر خدمات از قبیل واکسیناسیون و دیگر معاینات انجام می پذیرد.

 

دبیر ستاد اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان سمنان در خصوص مزایای اجرای طرح گفت: مزایای انجام این کار کاهش استرس و فشار روانی در خانواده هاست چرا که اگر در این میان کودکی دچار مشکل تشخیص داده شود خانواده ها فرصت اصلاح و ما نیز فرصت  ارائه  مداخلات  بهنگام را برای داریم.

 

وی با بیان اینکه به دلیل بیماری کرونا ارزیابی نوآموزان پیش دبستانی در تابستان امسال منتفی و در صورت ارائه مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی از مهرماه به بعد انجام خواهد شد اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت، تمهیداتی جهت تامین اقلام بهداشتی و وسایل ضدعفونی کننده در پایگاه ها اندیشیده شده که در اختیار پایگاه های سنجش سراسر استان قرار خواهد گرفت.

 

امینیان پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش را نیازمند همکاری بیش از پیش مدیران مدرسه و والدین نوآموزان عنوان کردو افزود: با انجام سنجش نوآموزان، ضمن شناسایی به موقع مشکلات هوشی، شنوایی، بینایی و گفتاری آن ها، مداخلات به هنگام و ارجاعات لازم به متخصصان انجام تا نوآموز با کمترین آسیب و نگرانی وارد دبستان شود.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان ثبت نام از کلاس اولی‌هایی که مورد سنجش قرار نگرفته اند را تخلف و غیرقانونی دانست وگفت: ثبت نام آنان تا زمانی که سنجش انجام نشده ناقص است.

 

وی پیش بینی کرد: درسال جاری تعداد ۶۵۰۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در این مرحله مورد ارزیابی قرار بگیرند.

 

امینیان اجرای طرح سنجش را فرصت  مناسب دانست که در قالب این برنامه، دستگاه های همکار نیز خدمات خود را به دانش آموزان ارائه کنند.

 

دبیر ستاد اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان سمنان خاطرنشان کرد: تشخیص به موقع مشکلات و اختلالات باعث می شود که خدمات لازم به دانش آموزان جامه هدف ارائه شود.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: نوبت گیری سنجش نوآموزان سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان سمنان پیش دبستانی پایگاه ها طرح سنجش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت چهار کنکوری متخلف

رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به اینکه حدود ۵۰ داوطلب در مناطق سیل‌زده موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

به گزارش فارس، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند، اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • بازداشت چهار کنکوری متخلف
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی