Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع بیماری «تب کنگو» در استان گفت: ۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری تب کنگو در گیلان در حال شیوع است اظهار داشت: مردم باید نسبت به شیوه انتقال این بیماری آگاهی داشته باشند زیرا تاکنون 4 تن از مردم استان به‌دلیل ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌ها بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند رو به رشد شیوع این بیماری در بین دامداران و روستاییانی که به‌طور مستقیم با دام در ارتباط هستند بیان کرد: دامداران باید با مراجعه به دامپزشکی‌ها برای حمام ضدکنه دام‌های خود اقدام کنند.

وی از مردم و مسافرانی که به گیلان می‌آیند خواست تا از خرید گوشت مستقیم از دامداران خودداری کنند و بیان داشت: استفاده از گوشت به اصطلاح گرم و خرید مستقیم از دامداران می‌تواند احتمال ابتلا به تب کنگو را افزایش دهد لذا از مردم درخواست داریم در شرایط فعلی از این کار خودداری کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی: 60 نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند/ 5 نفر فوت کردند‌9 مورد ابتلا به تب کنگو در سیستان و بلوچستان ثبت شد‌کهگیلویه و بویراحمد| هشدار دامپزشکی در زمینه بیماری تب کنگو؛ کشتار دام به‌صورت سنتی خطرناک است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: مصرف گوشت به‌دلیل آنکه دام‌ها در شرایط بهداشتی ذبح و نگهداری می‌شوند مانعی ندارد و مردم می‌توانند بدون نگرانی از محصولات گوشتی در این ایام استفاده کنند.

حیدرزاده با بیان اینکه نیاز است که افراد از ترددهای غیرضروری در محل استقرار دام زنده پرهیز کنند تصریح کرد: این بیماری خونریزی دهنده اگرچه در دام‌ها بدون علائم ویژه است و کشندگی ندارد اما در صورت انتقال به انسان بسیار خطرناک بوده و می‌تواند باعث مرگ نیز شود.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری تنها ویژه فصل تابستان نیست و ممکن است در اوایل فصل پاییز نیز برخی دام ها به بیماری تب کنگو مبتلا شوند گفت: تعداد دام‌های مبتلا شده به بیماری تب کنگو امسال نسبت به سال گذشته کمتر است اما نباید آگاهی‌رسانی و انجام اقدامات ویژه برای جلوگیری از گسترش آن را مورد غفلت قرار دهیم.

انتهای پیام/613/ ع

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... زاهدان| سیستان و بلوچستان به قطب تشخیص تب کنگو در شرق کشور تبدیل می‌شود بیماری تب کنگو در کشور کنترل شده است/ راه‌اندازی مرکز کنترل بیماری هاری در جنوب شرق کشور ۷۹ نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماری تب کنگو تب کنگو دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید

آفتاب‌‌نیوز :

این آزمایش را می‌توان در کمتر از ۳ دقیقه پس از گرفتن سواب پوست انجام داد. این سواب تغییرات در ترکیب شیمیایی سبوم که توسط پوست تولید شده و با پارکینسون مرتبط است را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گفته پزشکان، در حال حاضر هیچ آزمایش قطعی برای بیماری پارکینسون وجود ندارد و متخصصان به علائم، سابقه پزشکی، نتایج یک معاینه فیزیکی طولانی و در برخی موارد، اسکن مغز برای تشخیص این بیماری رجوع می‌کنند.

مونتی سیلوردیل (Monty Silverdale) متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه منچستر در بریتانیا و پژوهشگر این مطالعات می‌گوید: این آزمایش پتانسیل بهبود گسترده تشخیص و مدیریت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون را دارد. آزمایش جدید بر اساس سیستم غدد درون ریز کار می‌کند که پوست را مرطوب نگه می‌دارند. محققان متوجه شدند که چگونه ترکیب شیمیایی سبوم در یک فرد پس از وجود بیماری پارکینسون تغییر می‌کند.

سیلوردیل اضافه می‌کند: اکنون ما آزمایشی بر اساس آن تغییر در نشانگر‌های زیستی داریم. سواب‌های گرفته شده در یک کلینیک به آزمایشگاه فرستاده شده و در آنجا تحت آنالیز طیف سنجی جرمی قرار می‌گیرند تا ترکیب مولکولی آن‌ها بررسی شوند. برای اهداف مطالعه حاضر، نمونه‌هایی از ۷۹ فرد مبتلا به پارکینسون با نمونه‌هایی از ۷۱ فرد بدون این بیماری مقایسه شد.

دپانجان سارکار (Depanjan Sarkar) شیمیدان دانشگاه منچستر و یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعه می‌گوید: وقتی این آزمایش را انجام می‌دهیم، بیش از ۴ هزار ترکیب منحصر به فرد پیدا می‌کنیم که ۵۰۰ مورد از آن‌ها بین افراد مبتلا به بیماری پارکینسون در مقایسه با سایر شرکت کنندگان کنترل متفاوت است.

به گفته محققان، اینکه این آزمایش غیر تهاجمی و از نظر تولید نتایج سریع است، نشانه مثبتی تلقی می‌شود، اگرچه دانشمندان هنوز باید نشان دهند که می‌توانند این روش را مقیاس پذیر کرده و آن را خارج از شرایط آزمایشگاهی امتحان کنند.

علاوه بر این، محققان می‌گویند:بیماری‌ها و شرایط دیگر را می‌توان از طریق تجزیه و تحلیل سبوم تشخیص داد، اگرچه هنوز کاملاً مشخص نیست که چرا شروع پارکینسون باید این تغییرات را در مایع ترشح شده در بدن تولید و ایجاد کند.

پارکینسون در حال حاضر سریعترین بیماری عصبی در حال رشد است و این رشد همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که دانشمندان سخت در تلاش برای یافتن درمانی برای آن هستند، راه‌هایی برای کاهش سرعت و مدیریت آن وجود دارد و اینجاست که تشخیص زودهنگام می‌تواند بسیار مهم باشد.

منبع: سیناپرس

دیگر خبرها

  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند