Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی با اعلام تدوین نظام نامه پژوهشی فدراسیونهای ورزشی اظهار داشت :فرصت مناسب برای توسعه فعالیتهای پژوهشی فدراسیونها مهیا شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، دکتر محمد رضا فضلی با اشاره به روند رو به رشد فعالیتها و اجرای طرح های پژوهشی گفت: ۲۰۵ طرح پژوهشی در سامانه سمات وزارت علوم و تحقیقات ثبت و در حال اجرا است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این نکته را مورد توجه قرار داد که سال ۹۸ نسبت به سال قبل (۱۶۵ طرح) بیست درصد عملکرد بهتر در حوزه فعالیتهای علمی پژوهشی وزارت ورزش و جوانان محقق شده است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی به نشست هم اندیشی نمایندگان پژوهشی فدراسیونها در هفته پژوهش سال گذشته سال گذشته اشاره کرد و افزود : جلسات کمیته پژوهش با حضور برخی فدراسیونها از روسای فدراسیون ها از جمله، هاکی ، سوارکاری، بدمینتون، گلف، فوتبال، شنا، پزشکی ورزشی و ...برگزار شد.

وی در ادامه با مهم خواندن تداوم برگزاری جلسات به صورت اینترنتی، بر حضور و مشارکت اساتید و فارغ التحصیلان متخصص در فدراسیونها و برخورداری از سرمایه انسانی علمی و پژوهشی تاکید کرد .

دکتر فضلی ادامه داد : با نظام مند کردن فعالیتهای علمی و پژوهشی،هدایت، رصد عملکرد و ارزیابی شاخص های مربوطه شرایط را برای توسعه و ارتقای فعالیت های علمی ورزش کشوربا همکاری فدراسیونهای ورزشی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد که با برگزاری جلسات حضوری و نشستهای مجازی در سال گدشته و جاری با مسولان و نمایندگان نخبه فدراسیونهای ورزشی، با انجام بررسی های لازم، نظام فعالیت های پژوهشی فدراسیونهای ورزشی پس از طرح در شورای مطالعات و پژوهش و تایید وزیر ورزش و جوانان ابلاغ و اجرا خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی بیان کرد : این حرکت، چارچوب لازم را در جهت تکامل علمی رشته های ورزشی با تعامل و همکاری مراکز پژوهشی و آکادمیک فراهم نموده و مسیر فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی فدراسیونهای ورزشی را هموارتر و مبتی بر آینده نگری میسر و تسهیل خواهد کرد.

فضلی همچنین اهمیت حمایت و اجرای طرح های پژوهشی ملی در حوزه ورزش و جوانان را مورد توجه قرار دادو گفت: موفقیت در اجرا و بکارگیری یافته های پژوهشی ممکن نیست مگر با همکاری و اتفاق نظر در هسته تصمیم گیری و مدیران عالی ورزش کشور و برطرف کردن موانع و حل مشکلات مربوط به اجرای فعالیت های پژوهشی منتج خواهد شد.

یاد آور می شود که حاصل یافته های پژوهشی در قالب ۱۶ رویداد علمی- پژوهشی و تنظیم ۸ گزارش راهبردی و سیاستی برگزار و ارایه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس مرکز مطالعات فدراسیونهای ورزشی مطالعات و پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در نشست مشترک با روسای کمیسیون ورزشکاران فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: ماهیت جلسه امروز ماهیت قهرمانان است. در دنیای امروز شاخصه اصلی ورزش طبق منشور المپیک ورزشکاران هستند. اگر ورزشکاران نباشند مربیان و مدیران معنایی پیدا نمی‌کنند. کمیته بین‌المللی المپیک نیز تلاش زیادی دارد که چهره‌های ورزشی و قهرمانان علاوه بر مدال‌آوری سفیر کشور خود باشند و ظرفیت‌های فرهنگی کشور خود را نشان دهند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه ورزشکاران در کشور خاطرنشان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران، ایشان چندین بار از قهرمانان ما تشکر کردند و این موضوع بی‌سابقه بود و این موضوع نشانگر این است که قهرمانان از منظر رهبر انقلاب از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. مراسم تجلیلی که سالانه با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود نشان می‌دهد که دولت نیز پای کار ورزشکاران ایستاده است.

هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات

 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست این بود که از نزدیک با مشکلات ورزشکاران آشنا شویم و این جلسات می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند. اعضای کمیسیون‌ها باید نقش پررنگ‌تری در فدراسیون خود داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها دخیل شوند.

وی افزود: این سومین دوره است که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک تشکیل می‌شود و اینقدر جایگاه این کمیسیون بالا است که رئیس کمیسیون ورزشکاران می‌تواند شخصا با رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتبه کند. باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم و اهمیت جایگاه خود را بیشتر بدانیم و قطعا اعضای کمیسیون می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

کیومرث هاشمی بیان کرد: این نگاه را داریم که قهرمانانی که دوران ورزش آنها تمام شده و علاقه‌مند هم هستند، به عرصه مدیریت ورزشی بیاوریم و بتوانیم از ظرفیت‌های آنها بهره بگیریم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه و پس از شنیدن صحبت‌ها و نظرات قهرمانان گفت: حتما برگزاری این نشست‌ها فایده دارد و منشا کارهای بزرگ و خدمت‌رسانی برای ورزش خواهد بود. عضو شدن یکی از اعضای کمیسیون ورزشکاران در هیئت رئیسه فدراسیون‌ها پیشنهاد خوبی است که باید در اصلاح اساس‌نامه انجام شود. بحث مشارکت ورزشکاران در مسئولیت‌های اجتماعی و کارهای عام‌المنفعه نیز از آن حمایت می‌کنیم. ورزش ایران همیشه از سال‌های دور تا به الان در کارهای خیرخواهانه پیش قدم بوده و می‌توان این اقدامات را تقویت کرد.

وی افزود: همانطور که کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک شرح وظایف دارد باید این کمیسیون نیز شرح وظایف داشته باشد که همه اعضا با آن آشنا باشند. قطعا هر فدراسیون یکسری شرایط خاص خودش را برای کمیسیون ورزشکاران دارد. درست نیست که فقط سالی یک بار در مجامع شاهد حضور کمیسیون ورزشکاران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نباید فاصله قهرمانان با مدیران زیاده شود و و باید این فاصله را روز به روز کمتر کنیم و مدیران باید دغدغه ورزشکاران شنیده شود که صحبت‌های آنها به خارج از مجموعه فدراسیون برده نشود. دلیل تشکیل چنین جلساتی نیز مخابره این پیام است که مدیران ورزشی و روسای فدراسیون‌ها باید با ورزشکاران ارتباط نزدیکی داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث استخدام قهرمانان به ویژه در بحث توان‌یابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستیم. لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته که باید تصویب شود و در صورت تصویب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهیم داشت.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در لایحه جدید دولت گفت: در لایحه جدید که به مجلس رفته ورزشکاری که مقام سوم جهان را کسب می‌کند بعد از این شامل معافیت می‌شود. همچنین به جز نفر اول، نفرات دوم و سوم بازی‌های آسیایی نیز شامل معافیت و استخدامی خواهند شد. در بحث ورزشکاران توان‌یاب و جانباز پیش از این یکی از اعضای خانواده آنها شامل استخدام می‌شد ولی الان اگر خود ورزشکار هم شرایطش را داشته باشد شامل قانون استخدام می‌شود‌.

هاشمی افزود: ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها قدمت 20 ساله و نیاز به تجهیزات جدید دارد. برای تجهیزات غیرمصرفی کمک 500 میلیارد تومانی درخواست کردیم که با کمک وزارت نفت این منبع دیده شده و پس از اختصاص و پرداخت برای نوسازی تجهیزات در اختیار فدراسیون‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص پرداخت پاداش به قهرمانان گفت: با وجود اینکه آیین‌نامه هنوز اصلاح نشده ولی از اختیارات خودمان استفاده کردیم و آن دسته از رشته‌هایی که قبلا در لیست وجود نداشت را برای پرداخت پاداش اضافه کردیم که ان‌شاءالله در مراسمی که به زودی با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود از آنها تجلیل خواهد شد.

هاشمی خطاب به اعضای کمیسیون گفت: شما نمایندگان فعال جامعه خودتان و صدای ورزشکاران هستید. می‌توانیم نشست‌های فصلی بگذاریم که چطور دغدغه‌ها را برطرف کنیم. اعضای کمیسیون باید مدافع ورزشکاران خود باشند و این وظیفه و رسالت اصلی اعضای کمیسیون است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج اخلاق ورزشی نکته خیلی مهمی است و باید به این موضوع پرداخته شود. چون قهرمانان با اخلاق ورزشی می‌توانند ماندگار شوند‌.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در جلسه شورای عالی ورزش که با حضور رئیس جمهور برگزار شد درخصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام‌ که بزرگترین دغدغه ما است اعلام کردیم تا پروژه آمایش سرزمینی اجرا نشود هیچ پروژه تازه‌ای شروع نمی‌شود. برای تکمیل پروژه ها 7 هزار میلیارد بودجه گرفته‌ایم که با استفاده از طرح آمایش برای تکمیل آنها اقدام می‌کنیم. بعد از این آمایش سرزمینی به ما می‌گوید که در چه شهری باید چه ورزشگاهی ساخته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود