Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر خسروانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تبریک ۱۴ تیر ماه که به نام روز شهرداری و دهیاری نام‌گذاری شده است، افزود: روستاهای بالای ۳۰ خانوار دارای دهیاری هستند و برهمین اساس، یک هزار و ۶۶۰ دهیاری در استان کرمانشاه وجود دارد و ۹۵۰ روستا هم دهیار ندارند.

تدبیر دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها

وی اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث اشتغال روستایی را در مقایسه با دولت‌های قبل و بعد از انقلاب مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای کشور با میانگین دلار هشت هزار تومانی تخصیص داده شد که رقم قابل توجهی بود.

خسروانی درخصوص سهم استان کرمانشاه از این مبلغ هم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان سهم اشتغال پایدار روستایی در استان و ۶۰۰ میلیارد تومان هم سهم ایجاد اشتغال پایدار در مناطق زلزله‌زده بود که این مبالغ معادل ۱۲ درصد کل بودجه کشوری است و از این جهت به کرمانشاه سهم و منابع قابل قبولی تخصیص داده شد که منجر به رونق کسب و کارهای روستایی شد.  

ایجاد کانون‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت دهیاری‌ها باشد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در خصوص اولویت‌های کاری در دهیاری ها هم گفت: در سال ۹۹ اولویت باتکمیل زیرساخت‌های عمرانی است تا بتوانیم حفاری‌های گازی و آبی را به اتمام برسانیم.

وی اظهار داشت: دهیاری‌هایی که کارهای سخت‌افزاری آنها به اتمام رسیده است باید ایجاد کانون‌های فرهنگی و ورزشی را در اولویت خود قرار دهند تا بتوانیم از محیط‌های بلااستفاده در روستاها بخوبی بهره‌برداری کنیم و برهمین اساس با اداره‌کل کتابخانه‌ها تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا در روستاهای بزرگ بتوانیم حداقل یک کتابخانه داشته باشیم.

خسروانی در خصوص وضعیت نامناسب آسفالت در بیشتر روستاهای استان هم گفت: به دلیل نوسانات قیمت قیر در بازار بورس، دست دهیاری‌ها برای هزینه‌ کردن در این زمینه بسته است و برای حل این مشکل در هر سال به طور میانگین برای حدود ۲۰۰ روستا سهمیه قیر رایگان می‌گیریم و این در حالی است که در چهار سال گذشته حدود ۸۰۰ روستا از سهمیه قیر رایگان استفاده کردند.

تدابیر دهیاری‌ها برای مقابله با کرونا

وی درخصوص وظایف دهیاری‌ها هم گفت: همه کارهایی که شهرداری در شهر انجام می‌دهد دهیارها باید در روستاها انجام دهند، از کارهای خدماتی، نظافتی و عمرانی گرفته تا مقابله با حوادث غیرمترقبه مانند کرونا.

خسروانی اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا دهیاری‌ها در چندین مرحله نسبت به گندزدایی روستاها اقدام کردند و این در حالی است که بسیاری از روستاها قوانین قرنطینه را به درستی انجام دادند و از ترددهای غیرضروری و مشکوک جلوگیری کردند که نتیجه آن شیوع کمتر کرونا در روستاها و تلفات کمترآن بود. 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعتی دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها صندوق توسعه ملی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی کرمانشاه پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی کرمانشاه صندوق توسعه ملی دولت تدبیر و امید توسعه روستایی کرمانشاه استان کرمانشاه دهیاری ها هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مدیریت اجرایی استان خود را مدیون مردم می‌داند و باید نسبت به آنها باید تعهد داشته باشیم.

محسن افشارچی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز شورا که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نهاد شورا اصلی‌ترین ساختار مردم‌سالاری دینی بوده و جایی است که اگر قرار باشد در حوزه تحزب رشد داشته باشیم قطعا مجموعه شوراها بخش نخست کار خواهد بود.

وی تصریح کرد: امید به شوراها زیاد است و در مدت‌زمان تشکیل آن شاهد بلوغ آن هستیم. در حوزه شوراهای شهری و روستایی در استان اقدامات خوبی انجام شده است و تلاش شد تا ارزش‌افزوده شرکت‌ها در استان باشد که باعث جهش شده است و این ادامه‌دار خواهد بود.

وی ادامه داد: سال قبل ۱۷۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشتیم که امیدواریم این عدد به دو هزار میلیارد تومان برسد و این مقدار به اندازه بودجه عمرانی استان است.

افشارچی افزود: با توجه به اینکه درآمد ارتقا می‌یابد، برنامه‌ریزی‌ها باید دقیق باشد و باید انرژی و تمرکز زیاد شود تا برای سال‌های آینده ثروت ایجاد شود.

وی گفت: سرانه بودجه شهرداری‌های استان ۳.۶ برابر شده که عدد قابل توجهی است و باید تمرکز شود علاوه بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تولید ثروت شود. انتظار ما این است که اعضای شورا بلندمدت برنامه‌ریزی کرده و دید بلندمدتی بر امور داشته باشند.

استاندار زنجان یادآور شد: دهیاری‌ها اوضاع نسبتا خوبی در استان دارند، ولی موضوع این است که دهیاران روستایی‌ها را به سمت تولید سوق دهند. روستاها باید مولدتر از شرایط فعلی شوند.

وی در بخش دیگری گفت: در رابطه با موضوع آب در بخش کلان پیگیر امور هستیم، ولی در بخش خرد باید خودمان کار کنیم تا بهره‌وری را در این بخش ارتقا دهیم و امسال به این موضوع همه باید توجه داشته باشند.

افشارچی خاطرنشان کرد: توجه به تکنولوژی نوین باید در شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عقب هستیم و باید سرعت گیرد و بخشی از کارها باید ناظر بر آینده باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه