Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@19:12:46 GMT

چگونه از خطر باج‌افزارها در امان باشیم؟

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۳۸۳

چگونه از خطر باج‌افزارها در امان باشیم؟

ایتنا - باج‌افزارها وجود دارند و روزبه‌روز هم در حال گسترش هستند. حداقل کاری که یک کاربر می‌تواند انجام دهد این است که روش‌های پیشگیرانه‌ای در نظر گیرد تا روند باج‌گیری برای مهاجم سخت شود.
باج‌افزار با ouruv۷ در اجراهای مختلف آی‌دی‌های مختلفی برای قربانی تولید می‌کند و با غیرفعال کردن پایگاه داده SQL (زبان استاندارد دستیابی و کنترل پایگاه داده‌ها) و حذف تنظیمات پیش‌فرض، امکان بازیابی اطلاعات را برای قربانی غیرممکن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین لازم است کاربر روش‌های پیشگیرانه‌ای در نظر بگیرد تا روند باج‌گیری برای مهاجم سخت شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ابزارها و بسترهایی از جمله ایمیل، استفاده زیادی داشته و به‌صورت گسترده کاربران با آن سر و کار دارند، از جهتی دیگر به‌معنای افزایش ریسک و آسیب‌پذیری برای تیم‌های امنیتی است. صرف‌نظر از اینکه تمهیدات امنیتی در این بستر انجام شده باشد، تهدیداتی همچون باج‌افزار، فیشینگ یا حملات هدفمند به پلت‌فرم‌های محبوب مورد توجه هستند.

مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) درباره بدافزار ouruv۷ هشدار داده است که با اندازه ۹۸۸ کیلوبایت و در تاریخ ۱۳ ژانویه سال ۲۰۲۰ ایجاد شده است. این بدافزار در اجراهای مختلف آی دی‌های مختلفی برای قربانی تولید می‌کند. باج‌افزار ouruv۷ در هر پوشه‌ای که فایل‌های آن را رمز کرد، فایل متنی با نام Unlock-Files.txt ایجاد می‌کند. شکل زیر آیکون مربوط به بدافزار را نشان می‌دهد.

 
بدافزار ouruv۷ ابتدا فرآیندهای مربوط به پایگاه داده SQL (زبان استاندارد دستیابی و کنترل پایگاه داده‌ها) را غیرفعال می‌کند سپس تنظیمات پیش‌فرض را حذف می‌کند تا امکان بازیابی برای قربانی فراهم نباشد و در آخر نیز فایروال را خاموش می‌کند.

باج‌افزار ouruv۷ در هر پوشه‌ای که فایل‌های آن را رمز کرد، فایل متنی با نام Unlock-Files.txt ایجاد می‌کند. شکل زیر پیام باج‌خواهی نشان می‌دهد. در این پیام به قربانی گفته می‌شود برای رمزگذاری فایل‌ها از الگوریتمهای AESو  RSAاستفاده شده و آدرس ایمیلی در اختیار قربانی گذاشته شده است تا از طریق آن با مجرم ارتباط برقرار  کند. همچنین ۴۹ ساعت به قربانی مهلت داده شده است. در صورتی که این زمان طی شود، میزان پرداختی دوبرابر خواهد شد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد از تعداد ۷۰ موتور آنتی‌ویروس موجود در سامانه VirusTotal ، ۵۴ مورد فایل ouruv۷ را به‌عنوان بدافزار شناسایی کرده‌اند و در این شناسایی نیز برخی از موتورها بدافزار را باجافزاری از خانواده ouroboros دانسته‌اند.

باج‌افزارها وجود دارند و روزبه‌روز هم در حال گسترش هستند. حداقل کاری که یک کاربر می‌تواند انجام دهد این است که روش‌های پیشگیرانه‌ای در نظر گیرد تا روند باج‌گیری برای مهاجم سخت شود. همچنین محافظت از سیستم‌ها و داده‌های کاربران و سازمان‌ها کاری است که متخصصان حوزه امنیت باید روی آن متمرکز شوند.

برخی روش‌های مقابله در برابر باج‌افزار عبارتند از اطمینان از تهیه نسخه پشتیبان، استفاده از آنتی‌ویروسی که دارای تشخیص رفتار است، نصب به‌روزرسانی‌های سیستم عامل، به‌روز نگه داشتن برنامه‌ها، اعمال فیلترهای اسپم، فعال کردن مشاهده پسوند برنامه‌ها، مراقبت در اینترنت دانلود، تغییرنام Vssadmin در ویندوز، غیرفعال کردن اسکریپت ویندوز، غیرفعال کردن ویندوز پاورشل، استفاده از کلمات عبور قوی، غیرفعال کردن ریموت دسکتاپ یا تغییر پورت آن، راه‌اندازی سیاست‌های محدودیت نرم‌افزار در ویندوز و اینکه پیوست‌ها را باز نکنید مگر با تأیید شخصی که آن را به شما ارسال کرده است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بدافزار باج افزار حمله سایبری غیرفعال کردن پایگاه داده برای قربانی افزار ouruv۷ باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانیشیچ یا اوپامکانو، بایرن مونیخ کدام یک را قربانی یوناتان تا خواهد کرد؟

بایرن مونیخ برای خرید یوناتان تا نیاز به فروش یکی از مدافعانش دارد

طرفداری | هر چند یوناتان تا پیش از این فصل به عنوان یک مدافع قابل اعتماد شناخته نمی‌شد اما زیر نظر ژابی آلونسو، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته و همین باعث شده تا توجه باشگاه‌های زیادی به او جلب شود.

به گزارش فلوریان پلتنبرگ از اسکای آلمان؛ مکس ابرل عضو هیئت مدیره و کریستوف فرویند مدیر ورزشی بایرن مونیخ به یوناتان تا به عنوان یک مدافع میانی با تجربه و کسی که درون زمین می‌تواند با هم‌تیمی‌اش به خوبی ارتباط برقرار کند، علاقه‌مند هستد.

با این حال باواریایی‌ها برای جذب این ملی پوش آلمانی 28 ساله نیاز به فروش یک مدافع دارند و یکی از گزینه‌ها نیز دایو اوپامکانو است. همچنین انتظار می‌رود ارزش او در حدود 20 میلیون یورو باشد زیرا تنها یک سال دیگر از قرارداد یوناتان تا با بایرلورکوزن باقی مانده است. پینی زهوی ایجنت او در حال مذاکره با باشگاه‌های علاقه‌مند است. همچنین کریستین فالک از بیلد نیز تأیید کرده در صورت جذب یوناتان تا، اوپامکانو گزینه فروش این باشگاه خواهد بود. از قرارداد او هنوز دو فصل دیگر باقی مانده است.

بیش‌تر بخوانید: بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا یوسیپ استانیشیچ فروشی نیست

با منتشر شدن شایعاتی درباره علاقه بایرن مونیخ به یوناتان تا، ابتدا گفته شد گزینه فروش این باشگاه برای ایجاد فضای خالی در ترکیب، یوسیپ استانیشیچ است. این بازیکن در حال حاضر تا پایان فصل برای بایرلورکوزن بازی می‌کند و سپس به مونیخ باز می‌گردد.

با این حال توبی آلتشفل از بیلد گزارش داده بایرن مونیخ در حال حاضر قصدی برای فروش یوسیپ استانیشیچ ندارد و برای فصل آینده، روی این بازیکن 24 ساله اهل کرواسی حساب باز کرده‌اند. قرارداد او تا سال 2026 اعتبار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب
  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند
  • "کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • استانیشیچ یا اوپامکانو، بایرن مونیخ کدام یک را قربانی یوناتان تا خواهد کرد؟
  • حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون (فیلم)
  • (ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟