Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شاهین‌شهر خطاب به اعضای شورای شهر گفت: که این میز خطابه نماز جمعه در اختیار شماست، بیایید و پاسخگوی مردم شهر باشید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت‌الاسلام قاسم هاشمی، امامت جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز شاهین‌شهر ضمن تبریک سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت به نمازگزاران، وی را تنها حجت خدا که مضجع شریفش در خاک ایران است نام برد و گفت: امام رضا(ع) از ماجرای ولایتعهدی برای ارتباط با مردم و تبلیغ جریان شیعی استفاده کردند و تدابیر امام باعث دلگرمی شیعیان شد و امام رضا(ع) را عالم آل محمد (ص) دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های دوم نماز جمعه ادامه داد: اگر می‌خواهید محبوب خدا باشید و از چشم خدا نیفتید، تقوا پیشه کنید زیرا خدا با پرهیزگاران است.

وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان که ایران به عنوان یک کشور موفق در مبارزه با ویروس کرونا معرفی شد اما متاسفانه آن حرکت اولیه و مجاهدت در حال حاضر سست شده است گفت: مردم و مسوولین دقت و مراقبت‌های اولیه را رعایت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی، بیان کرد: دیوار متدینین کوتاه است چرا‌که در عروسی و عزا و خیابان و... که مردم ازدحام می‌کنند و رعایت مسائل بهداشتی را هم مد نظر ندارند، اگر آمار ابتلا بالا باشد باز هم انگشت اتهام به سمت نماز جمعه و جماعت اشاره می‌رود در حالیکه به اعتراف کارشناسان امر سهم اجتماعات دینی و مذهبی با توجه به رعایت‌ها، در این زمینه بسیار اندک و حتی صفر است و جامعه دینی ما نظیف‌ترین و تمیزترین آحاد جامعه هستند که ضمن داشتن طهارت ظاهری، طهارت باطنی هم دارند و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند.

خطیب جمعه شاهین‌شهر تاکید کرد: خواهش من از این تریبون مقدس از شما این است که رعایت فاصله‌گذاری را همچنان در دستور کار قرار دهید تا خدایی ناکرده مرتکب حق‌الناس نشوید چون ناقلان ویروس، خودشان آگاهی ندارند و لذا احتیاط راه نجات است.

وی ضمن برشمردن مناسبت‌های هفته پیش رو و اشاره به روز شهرداری و دهیاری، گفت: مردم انتظار دارند حال که در این مقطع زمانی تعیین شهردار به دست شورای اسلامی شهر سپرده شده، وجهه همت شوراهای اسلامی در انتخاب شهردار با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و با در نظر گرفتن مصالح شهر و منفعت مردم باشد و بغض و کینه و عداوت شخصی در این مسائل دخیل نباشد و عرصه مدیریت شهری عرصه آزمون و خطای منتخبانشان در شورای شهر نشود.

وی افزود: اعضای شورا با رای مردم منتخب شدند و وجهه اسلامی این شورا باید پررنگ‌تر باشد وقتی پسوند اسلامی به‌دنبال اسم شورا است یعنی اعضایش هوای نفس و بغض و منافع خود را در هنگام سوگندنامه، به‌نفع مردم زیر پا گذاشته‌اند و صرفا برای مصالح شهر تصمیم می‌گیرند.

حجت‌الاسلام هاشمی با یادآوری اینکه انتظار می‌رفت در آستانه هفته نکوداشت شهرداری، ملاحظاتی صورت می‌گرفت، افزود: چرا شورا باید اشتباه کند و تاوان اشتباه شورا را شهر پس دهد؟ مگر می‌شود که مردم بپذیرند وقتی کسی را با اکثریت آرا بر مسند پست شهردار می‌نشانید چند وقت بعد پشیمان شوید؟ مگر عرصه شورا و مدیریت شهری با جمعیت بالای دویست‌هزار نفر با مردمی فرهیخته مثل شاهین‌شهر، عرصه آزمون و خطای شماست؟

هاشمی تصریح کرد: به‌عنوان یک مطالبه حاکمیتی و مردمی، در شرایط نابسامان اقتصادی مملکت، از دولت هم انتظار داریم که به‌یاد وعده‌هایشان باشند و تمام همت خود را به‌کار ببندند تا از فشاری که به خانواده‌ها تحمیل شده، بکاهند. بی‌تدبیری‌های دولت سفره‌های مردم را کوچک کرده است.

امام جمعه شاهین‌شهر خطاب به اعضای شورای شهر اذعان کرد که این تریبون در اختیار شماست، بیایید و پاسخگوی مردم شهر باشید. به نظر می‌رسد که در اتخاذ تصمیمات اشتباه رکورددار گینس شده باشید

در ماههای پایانی خدمت شورای اسلامی، این عزل و نسب‌ها به نفع شهر نیست

وی افزود: مگر در انتخاب‌هایتان اجباری بوده یا تحت تاثیر، انتخاب می‌کنید که بدین سرعت نادم و پشیمان می‌شوید؟ عده‌ای از دوستان گله‌مند گفته‌ام که از خود اعضای شورا در این زمینه بپرسید و خواهان پاسخ باشید، چرا که مسوول کسی است که مورد سوال قرار می‌گیرد و باید پاسخگو باشد.

هاشمی همچنین از تاجمیری فرماندار شهرستان شاعین‌شهر و میمه، به دلیل نامه‌نگاری با شورای شهر و پیشگیری از برخی مسائل تشکر کرده و با اشاره به آیه‌ «انّهم لا ایمان لهم» (آنها بر عهد و پیمان خود استوار نیستند)، خاطرنشان نمودند: اگر این چند سال دیپلمات‌های ما، خود و مردم را معطل کدخدا نمی‌کردند شاهد وضعیت کنونی نبودیم. لازم است مسئولین کشور با عمل به آیات قرآن در مسیر درست حرکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شورای شهر شاهین شهر جمعه شاهین شهر اعضای شورا شورای شهر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران

امام جمعه شهرکرد با شاره به عملیات طوفان‌الاقصی و عملیات وعده صادق، گفت: امروز عرصه بین‌الملل تغییرات سریعی کرده که اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات دنیا را ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار داشت: باید مسئولان توجه ویژه‌تری به ورزش زورخانه‌ای داشته باشند، در شهرکرد تنها یک زورخانه وجود دارد که آن هم مشکلات قابل توجهی دارد که امید است زورخانه جدیدی شکل گیرد.

وی همچنین به روز شوراها اشاره کرد و گفت: توجه به شوراها از مسائل بسیار مهم است چرا که شوراها، کمک کننده و نیازمند حمایت هستند‌. شوراها باید مطالبات را به درستی بیان و با واقع گرایی مسائل را به مسئولین منتقل کنند تا مشکلات مردم کاهش یابند. 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هفته معلم و تبریک این ایام، گفت: معلم به عنوان یک الگوی تمام عیار، موثر و مفید برای جامعه است‌. خوشبختانه فرهنگیان کشور به خوبی در صحنه هستند اما جهت دهی علمی و فکری، ایمانی و شکل دادن آینده سازان ما به دست معلمین است.

نکونام با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند، افزود: پایگاه نماز جمعه مردمی بوده و سخن اصلی در این پایگاه‌ها، درد مردم است. مواضع امام جمعه از مواضع رهبر اسلامی گرفته می‌شود و باید خط و مشی رهبری را داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز کار و کارگر، مطرح کرد: انتظار کارگران این است که مسئولین صدای آنها را بشنوند. کارگر و محیط کار باید نشاط داشته تا بتواند موثر باشد و جهش تولید محقق شود. رسانه‌ها و مطبوعات هم باید کمک کنند و مطالبات را منعکس کنند.

نکونام در پایان با بیان اینکه امروز در عرصه بین‌الملل شاهد تغییر سریعی هستیم، خاطرنشان کرد: بعد از وقایع طوفان الاقصی و قدرت نمایی یمنی‌ها و مکمل آنها عملیات وعده صادق، افکار و نگاه جهانی تغییر پیدا کرده و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، این تغییرات را در دنیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند