Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@10:56:39 GMT

کمیته تخصیص ارز قطعه سازان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۵۳۱

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  کمیته تخصیص ارز قطعه سازان با دستور مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت به منظور بررسی نیاز قطعه سازان به ارز و تامین آن در وزارت صنعت تشکیل شد. این کمیته زیرمجموعه کمیته تخصیص ارز وزارت صنعت است و برای رفع کمبودهای ارزی قطعه سازان در تامین مواد اولیه از محل ارز حاصل از صادرات صنایع معدنی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هم اکنون تامین ارز خودروسازان از محل ارز حاصل از صادرات صنایع معدنی صورت می گیرد. طبق آخرین گزارشات مدیران خودرویی، در حال حاضر خودروسازان، قطعه ای در صف تخصیص ارز ندارند ولی قرار است تامین ارز لازم برای مواد اولیه یکسری قطعات در کمیته مذکور مورد بررسی قرار گیرد.

 

همچنین طبق مصوبه قبلی کمیته خودرو و تصمیم وزارت صنعت برای تامین نیاز ارزی خودروسازان، ارز مورد نیاز صنعت خودرو از محل منابع صنایع معدنی اختصاص یافت و ترخیص قطعات موجود در گمرک از جمله کاتالیست که تولید داخلی نداشته اند جهت تکمیل خودروهای ناقص صورت گرفت.

 

بر این اساس و با تکمیل خودروهای ناقص، قرار است تحویل خودروهای فروش فوق العاده ایران خودرو تا پایان تیرماه به اتمام رسد. طبق گزارش شرکت های خودروساز به وزارت صنعت، قطعات لازم برای تکمیل 45 هزار دستگاه خودروی ناقص از گمرک ترخیص شده و تکمیل خودروهای ناقص در حال انجام است.طبق اعلام مسئولان وزارت صنعت، در فروش فوق العاده خودروسازان محصولاتی قابل عرضه بودند که تعهد عقب افتاده نداشته باشند.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزارت صنعت تولیدکنندگان اقتصاد جام نیوز قطعه سازان ارز قطعه سازان وزارت صنعت تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار

حسین صادقی معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان در این زمینه گفت: اکنون آب مورد نیاز روستا‌های بخش گابریک ازجمله علی آباد به صورت نوبت بندی و هر سه روز یکبار معادل نیاز کل مجتمع های روستایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نیاز آبی این مجتمع وجود ندارد افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در این روستا‌ها ذخیره بیش از اندازه آب به وسیله خانوار‌ها در مخازن بزرگ موجود در منازل است.

بیشتر بخوانید:

مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی

معاون نظارت بر بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای هرمزگان گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، تامین آب شرب پایدار این منطقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تامین سرانه‌های آموزشی گرمدره با تخصیص اراضی دولتی
  • ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروخته شد
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • یازدهمین حراج سکه فردا برگزار می‌شود+ شرایط
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است