Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر شیراز گفت: شعاری راجع به شفافیت و اتاق شیشه‌ای توسط شورای سر داده شد؛ اما به اجرا و واقعیت نمی‌رسد، تعارض منافع به سبب هزینه‌ها و مبالغ مزایده‌ها، مانع اصلی اجرای طرح شفافیت و اتاق شیشه‌ای است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  اعضای شورای تبیین مواضع و قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان فارس با محمدتقی تذروی عضو شورای شهر شیراز، دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر شیراز در این دیدار مطرح کرد: بررسی و دقت در اختیارات شورای شهر و اعضای آن، راه مطالبه‌گری را برای ما هموار می‌کند و شرح وظایف ما مطابق ۳۴ ماده که شامل دو موضوع اصلی نظارت و قانونگذاری است، می‌باشد که ما مکلفیم مبتنی به آن‌ها حق نظر و دخالت داشته باشیم و طبق قانون ما درباره هر چیزی که در شهر اجرا می‌شود می‌توانیم نظر بدهیم.

تذروی تصریح کرد: مطابق قانون کلیه ادارات و شرکت‌های خدمات رسانی که بودجه می‌گیرند موظف به ارائه گزارش به شورای شهر هستند، در صورتی که هیچ کدام از این ادارات حتی با درخواست‌های مکرر ما حاضر به ارائه گزارش نمی‌باشد. در حالی که ما باید بدانیم بودجه آموزش و پرورش برای شهر شیراز چه مقدار است و کجا می‌خواهد هزینه بشود و این حق قانونی شورا است، ولی کسی تابع نمی‌شود.
وی گفت: ۲۲ سال از عمر شورا می‌گذرد و دیگر شورایی نوپا نیست و همه چیز سر جای خودش قرار گرفته است. اکنون نظارت ضعیف است. اگر نظارت خوب باشد به نظر من مشکلات حل می‌شود. ضعف در نظارت است. ضعف در قانون نیست. هر چه به سمت نظارت برویم و نظارت بیشتر باشد، مردم به خواسته‌های خود بهتر می‌رسند و رضایتمندی بیشتر می‌شود. نمونه آن باغ‌های قصر الدشت که همه با شعار حفظ باغ‌های قصرالدشت می‌آیند، ولی الان با قوانین متعدد، فضای باغ‌های قصرالدشت کوچکتر می‌شود. پس قانون‌ها خیلی هم کارایی نداشته است یا خوب اجرا نشده است.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه خاطرنشان کرد:  بند ۲۰ ماده ۵۵ در رابطه با مشاغل مزاحم، ذیل شورای شهر است و شورای شهر موظف است که در صورت شکایت پیگیری کند و مطابق قانون برخورد کند. در بسیاری از پرونده‌ها به سبب سیاستگذاری اشتباه در فروش تراکم، شاکی و متشاکی هر دو ناراضی می‌شوند و ناچارا مجبوریم حد وسط را رعایت کنیم.

تذروی در خصوص شیوه برخورد با ساخت‌و‌ساز‌های غیرقانونی افزود: در ساخت و ساز‌های غیر قانونی حاشیه شهر نیز مخالفیم که بخواهیم برخورد بد کنیم و هر جا برخورد بدی شود به عنوان یک عضو شورا دفاع می‌کنم. عدم نظارت و داشتن اطلاعات بیش از حد رانت می‌آورد و از این اتفاق‌ها می‌افتد، ولی ما دائم از مجموعه‌های نظارتی، حراستی، اطلاعاتی، حفاظتی و همه مراکز بازرسی می‌خواهیم که نظارت کنند.

وی افزود: شهرداری یک مجموعه بسیار بزرگ است و بزرگتر از آن نداریم. پول دارتر از شهرداری هم نداریم. در ۴ سال قریب به ۱۶ هزار میلیارد گردش مالی این مجموعه است. ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که صبح مسئول قانون می‌گذارد و شب مشتری همان قانون است و این مسئله در ادوار گذشته تا کنون در شورا افتاده است و البته در کنار اینگونه مسئولین امثال حاج عزت فهندژ نیز هستند که به معنای واقعی کلمه خدمت کردند و هنوز از ایشان به نیکی یاد می‌شود.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص ساخت ورزشگاه در منطقه میدان احسان گفت: ۶۴۰۰ متر زمین برای ورزشگاه، توسط اداره ورزش و جوانان استان در منطقه ویژه میدان احسان به شورای شهر داده شده بود و ما تلاش کردیم که این اتفاق رقم نخورد و الان دنبال این هستیم که همان زمین تبدیل به ورزشگاه بانوان شود و در اختیار مردم قرار گیرد و در واقع جلوگیری سوء استفاده از امکانات عمومی برای اداره ورزش و جوانان گرفته شد و حتی پیشنهاد دادیم که همین کار در منطقه ۷ یا منطقه ۳ پیاده شود، ولی اداره متبوع حاضر نشدند؛ این یعنی مساله‌ای پشت این درخواست است و چرا یک طرح ورزشی در میدان احسان مورد اصرار است، ولی در مناطق حاشیه‌ای خیر؟
تذروی گفت: شعار زیبایی که راجع به شفافیت و اتاق شیشه‌ای توسط شورای ۵ سر داده شد، اما به اجرا و واقعیت نمی‌رسد، تعارض منافع به سبب هزینه‌ها و مبالغ مزایده‌ها، مانع اصلی اجرای طرح شفافیت و اتاق شیشه‌ای است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز شفافیت و اتاق شیشه ای عضو شورای شهر شیراز عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • وزیر ورزش: دخالتی در امور اجرایی سرخابی ها نداریم
  • کیومرث هاشمی: نظارت بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت
  • عباس عبدی: ضربه ایران به اسرائیل پیروزی راهبردی بود /جذب حمایت مردم از این حمله در تعارض با برخورد با زنان در خیابان ها است
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور