Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند برخی محدودیت‌ها برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، عباس رضایی در حاشیه سی و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: اگرچه بخشی از برنامه‌ریزی‌ها به مسؤولان اجرایی و درمان و بهداشت مربوط می‌شود ولی بخش عمده حفظ سلامت و کاهش ابتلا به بیماری کرونا به مراعات موازین بهداشتی توسط مردم بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و اگر مردم رعایت نکنند برخی محدودیت‌ها برمی‌گردد، افزود: البته تلاش می‌کنیم اقداماتی انجام دهیم که به شرایط و محدودیت‌های اسفندماه و فروردین‌ماه گذشته برنگردیم ولی برخی افراد رعایت نمی‌کنند.

وی بیان کرد: اخیراً در اصفهان جشن تکلیفی برگزار شده است که در آن ۱۵ نفر به بیماری کرونا مبتلا و ۲ نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند.

رضایی تصریح کرد: آیا امکان نظارت دولتی و حاکمیتی بر تمامی مراسم‌ها، جشن‌ها، برنامه‌ها و دورهمی‌ها وجود دارد، آیا شرایط اقتصادی جامعه اجازه می‌دهد دوباره محدودیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی اعمال شود؟

استاندار اصفهان خواستار رعایت موازین بهداشتی توسط آحاد مردم شد و گفت: زدن ماسک از ۱۵ تیرماه در همه اماکن عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌ها و حتی ادارات الزامی است و از سوی دیگر اگر ادارات، بانک‌ها و مراکز عمومی و دولتی نسبت به رعایت بهداشت اهتمام نداشته باشند قطعاً با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز زدن ماسک نشانه احترام به دیگران و توصیه به زدن آن مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

رضایی با اشاره به پیشگامی استان اصفهان در تولید ماسک پارچه‌ای، اظهار داشت: زدن ماسک پارچه‌ای نیز مانند ماسک‌های در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های سه لایه جایگزین مناسب است و علاوه براین امکان شستشو و قابلیت استفاده مکرر و از نظر اقتصادی هم دارای مقرون به صرفه است.

استاندار اصفهان ادامه داد: امروز مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند که سن ابتلا به کرونا پایین آمده است و حتی در یک مورد خانم جوان ۲۴ ساله بدون بیماری پیش‌زمینه‌ای به

وی بیان کرد: برخورد با اصنافی چون باغ تالارها، تالارها، رستوران‌ها، فست‌فودها و امثال آن در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی بدون مماشات، جدی و قاطعانه خواهد بود.

رضایی با بیان اینکه حفظ جان انسان‌ها و سلامت مردم خط قرمز مدیریت استان است، تصریح کرد: مردم نیز در صورتی که مواردی از عدم رعایت موازین بهداشتی را مشاهده کردند به شماره‌های اعلام شده اطلاع رسانی کنند تا با آن‌ها برخورد قاطع صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ص/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار اصفهان هشدار کرونا عباس رضایی ماسک استان اصفهان استاندار اصفهان موازین بهداشتی زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

ایسنا/البرز مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی به حالت آماده باش درآمدند .

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد و افزود: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: بنابراین به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی  آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

مهرور تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

گفتنی است هشدارهای هواشناسی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز صادر می‌شود که هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد