Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «راه ناتمام» به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی و تصویربرداری فیلم کوتاه «کلید» به کارگردانی سینا قویدل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مصطفی رزاق‌کریمی درباره‌ ساخت مستند پرتره‌ای از زندگی «اصغر قندچی» با عنوان «راه ناتمام» به روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: ساخت این مستند یک سال زمان برد و حاصل تلاشی بی‌وقفه از سوی تیمی بزرگ و منسجم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در روزهای اوج کرونا تولید این مستند ادامه یافت و مجموعه دوستان من که به عنوان عوامل فیلم در تولید حضور داشتند، از جمله سعید وزیری؛ تهیه‌کننده، حامد عزیزی؛ پژوهشگر، رضا تیموری؛ فیلمبردار، مهران کرمی؛ تدوین‌گر، صمیمانه همراهی‌ام کردند تا این فیلم در حوزه کارآفرینی ساخته شود.
این کارگردان با اشاره به این که «راه ناتمام» به سفارش اتاق بازرگانی تهران و مرکز گسترش ساخته شده، گفت: من به این کار نگاه سفارشی نداشتم و می‌خواستم نگاهی به تاریخ معاصر از دیدگاه صنعتی و شیوه موفقیت آدم‌ها داشته باشم. البته بُعد شخصی زندگی اصغر قندچی هم برایم اهمیت داشت؛ در واقع این فیلم چند لایه است و ابعاد مختلف زندگی این فرد مدنظر ما قرار گرفته است.
وی ساخت چند پروژه دیگر با موضوع اصغر قندچی را مانعی برای ساخت مستند در این‌باره ندانست و اظهار کرد: پیش از پروژه به من گفتند که فیلم دیگری با موضوع قندچی ساخته شده، اما برای من این موضوع اهمیت نداشت چرا که زاویه دید، بی‌نهایت و نوع روایت‌ها متفاوت است. زمانی که مستند «خاطراتی برای تمام فصول» را می‌ساختم، ۱۷ فیلم درباره‌ مجروحان شیمیایی ساخته شده بود، اما از دید من نگاه فیلمساز به سوژه است که اهمیت دارد و خوشبختانه آن مستند موفقیت‌هایی در جشنواره‌های داخلی و خارجی به‌دست آورد و حتی در نشستی با عنوان کشتار توسط سلاح‌های جمعی مطرح شد.
رزاق‌کریمی درخصوص اصغر قندچی توضیح داد: او آهنگری در جنوب شهر تهران بود و زندگی جذابی داشت. نتوانست مدرسه برود و با تلاش موفق شد کارآفرینی نمونه شود. قندچی سختکوش بود و مشکلات زیادی در زندگی داشت. ما برای رسیدن به سناریوی مورد نظرمان تحقیقات میدانی و بازنگری‌های لازم را انجام دادیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر فراز و فرودهای زندگی ایشان که بسیار جذاب و دراماتیک است، باید شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی آن دوران را بررسی کنیم تا براساس این روند بتوان تاریخ معاصر ایران را از بُعد صنعت معرفی کرد.
 

 

 

* کلید، قصه ناگفته آدمی است که با خود می‌جنگد
با پایان فیلمبرداری، تدوین فیلم کوتاه «کلید» به نویسندگی و کارگردانی سینا قویدل در استودیو نووا آغاز شد. 
کلید اولین فیلم کوتاه ایرانی است که همه فیلمبرداری آن در استودیو کروماکی انجام شده و تمام لوکیشن‌های فیلم توسط تیم جلوه‌های بصری طراحی و اجرا شده است.
مهران نائل بازیگر این فیلم کوتاه است و برخی عوامل دیگر عبارتند از: مدیر پروژه: میدیا کیاست، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، طراح گریم: سهند ترابی، موسیقی: بهنام عمران، تدوین: مژده قاجاریه، مدیر صدابرداری: هادی معنوی پور، دستیار کارگردان: مهدی فهیمی، استوری برد: اوستا فروردین، مدیر تولید: حمیدرضا سراج، مجری طرح: شادی کتیرائی.

انتهای پیام/


 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرینی اصغر قندچی فیلم کوتاه کلید فیلم کوتاه راه ناتمام اصغر قندچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری امروز سه شنبه در بازدید از بیمارستان در دست ساخت نیایش خرم آباد اظهار داشت: دولت توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان دارد و سرانه این بخش با جدیت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه سرانه زیرساخت‌های بهداشت و درمان لرستان نسبت به میانگین کشور کمتر است ادامه داد: بیمارستان نیایش به عنوان مصوبه سفر دولت طی ۲ سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت داشته و هم اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان در دست ساخت است.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح نیاز است که بخشی از آن باید در بودجه جاری کشور دیده شود و بخشی نیز با کمک استان تأمین گردد.

کد خبر 6099323

دیگر خبرها

  • عرضه روایت مستند کودکی حاج قاسم در نمایشگاه کتاب
  • بهترین خانه‌های جهان در ماه آوریل 2024 (+عکس)
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • «مدرسه در دست بچه‌ها» اثری خودانگیخته است
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان