Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید محسنی روز شنبه ۱۴ تیر افزود: این استان دارای نیروگاه‌های حرارتی و بزرگ اصفهان(اسلام آباد)، شهید منتظری، جنوب اصفهان(چهلستون)، زواره و کاشان و همچنین نیروگاه گازی هساست.

وی درباره نیروگاه‌های شهید منتظری، کاشان و زواره در فصل بهار امسال به ترتیب ۲ هزار و ۸۹۵، ۷۳۰ و ۶۳۷ گیگاوات ساعت تولید برق داشتند، خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها با افزایش تولید۱۰، ۵۶ و ۲۰ درصدی در این مدت مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نیروگاه اصفهان(اسلام آباد) در سه ماه نخست امسال بیش از یکهزار و ۱۲۲ گیگاوات ساعت تولید برق داشت و این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی گفت: تامین آب برای نیروگاه اصفهان در تابستان بسیار مهم و ضروری است و اگر در تابستان آب به اندازه کافی وجود داشته باشد این نیروگاه می‌تواند متناسب با آن تولید برق انجام دهد در حالی که سایر نیروگاه‌ها که سیستم خنک‌کننده آنها تَر نیست و آب زیادی مصرف نمی‌کنند، وابستگی چندانی به آب ندارند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان یکی از محدودیت‌های نیروگاه‌ها را تامین سوخت گاز در فصل زمستان اعلام کرد و اظهار داشت: این محدودیت برای همه نیروگاه‌های کشور است که در برخی مواقع مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است تعدادی از نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت مایع شوند.

وی افزود: سال‌هاست که سوخت مایع یا همان مازوت در نیروگاه‌های اصفهان استفاده نشده است، نیروگاه‌های گازی مانند جنوب اصفهان، زواره و کاشان در زمستان از گازوییل هم استفاده می‌کنند اما نیروگاه‌های اصفهان و شهید منتظری فقط با سوخت گاز کار می‌کنند.

مصرف سوخت مازوت در ۲ نیروگاه اصفهان و شهید منتظری از هشت سال گذشته با هدف کاهش آلودگی هوا و به دستور دادستان اصفهان، ممنوع و مشعل‌های آن پُلمب شده است.

محسنی تصریح کرد: ۸ درصد انرژی برق مصرفی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود اما مصرف ما بیشتر از تولید است یعنی حدود ۱۰ درصد از مصرف انرژی الکتریکی در کشور متعلق به استان اصفهان است.

نیروگاه حرارتی اصفهان به وسعت تقریبی ۷۴ هکتار در حاشیه زاینده‌رود، جنوب غربی شهر اصفهان و ۲ کیلومتری بزرگراه ذوب‌آهن قرار دارد، این نیروگاه با پنج واحد بخاری به قدرت اسمی ۸۳۵ مگاوات به شبکه سراسری کشور متصل است.

نیروگاه شهید منتظری در شمال اصفهان با ظرفیت هزار و ۶۱۶  مگاوات به شکل حرارتی بخاری در شمال اصفهان مستقر است.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، نزدیک به سه میلیون مشترک برق دارد.

کد خبر 527860 برچسب‌ها برق استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برق استان اصفهان استان اصفهان شهید منتظری نیروگاه ها تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت

سعید خسروجردی مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: سال گذشته افزون بر ۶ میلیون و ۷۴۲ هزار قطعه جوجه ریزی در ۱۲۹ مرغداری فعال این شهرستان برای تولید این میزان گوشت مرغ صورت گرفته بود.

او افزود: تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شهرستان، از عوامل اقبال این قشر تولید کننده به افزایش جوجه‌ریزی بود که موجب رشد تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ گوشتی در داورزن در ۲ سال اخیر با فعال شدن پنج واحد مرغداری با ظرفیت ۳۵ هزار قطعه و ایجاد ۲ واحد مرغداری جدید با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است و انتظار می‌رود امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ در این شهرستان غربی خراسان تولید شود.

خسروجردی بیان کرد: از سویی بزرگترین مرغداری غرب خراسان با ظرفیت ۱۰۰ هزار قطعه که سال ۱۴۰۱ در شهرستان داورزن پروانه تاسیس گرفته بود اکنون با تکمیل مراحل ساخت و تجهیز، پروانه بهره برداری خود را دریافت کرده است و به زودی با آغاز فعالیت جوجه ریزی، توان تولید مرع این منطقه را افزایش قابل توجهی خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است