Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محسن طرزطلب با اشاره به برنامه‌های این شرکت به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های کشور، گفت: وزارت نیرو در یک دهه اخیر توجه ویژه‌ای به مسئله بهینه‌سازی مصرف سوخت داشته است و از اوایل سال ۹۲ نیز با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت طرح تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفته و قراردادهای مربوطه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار هزار مگاوات قرارداد در این خصوص با بخش خصوصی منعقد شده است، گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مگاوات از این واحدها یا به بهره‌برداری رسیده و یا امسال وارد مدار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی راندمان این واحدها از حدود ۳۳ درصد به ۴۷ تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند که این اقدام نقش به‌سزایی در بهینه مصرف کردن سوخت گاز نیروگاه‌ها خواهد داشت.

طرزطلب افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در پنج سال اخیر به منظور افزایش راندمان نیروگاه‌های تولید برق کشور، استفاده از توربین‌های جدید دارای راندمان بسیار بالاست که این مهم نیز در واحدهای سیکل ترکیبی راندمان را به ۵۸ درصد خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ارتقای واحدهای گازی افزایش دو تا سه درصدی راندمان را در پی خواهد داشت، ادامه داد: در صورت اجرای کامل برنامه‌های یاد شده این امکان وجود دارد که در یک سال بیش از ۲۰ درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها کاهش پیدا کند.

وی به موضوع بازنشسته کردن نیروگاه‌های فرسوده کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از رده خارج کردن دو نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم امسال برنامه عملیاتی اجرایی آن‌ها در نیروگاه ری و طرشت آغاز شود. راندمان نیروگاه‌های قدیمی کمتر از ۲۰ درصد است و در صورتی که راندمان آن‌ها را به حدود ۶۰ درصد افزایش دهیم طبیعتاً برای کشور، دولت و آینده کشورمان بسیار مثمرثمر خواهد بود.

کد خبر 4964982 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق نیروگاه برق ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بازار ارز وزارت راه و شهرسازی مصرف برق قیمت یورو اجاره بها وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا بازار مسکن سیکل ترکیبی نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: صنایع استان تهران باید تا سال ۱۴۰۶ مجموعا ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین ۵ درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حکیم الهی، مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اظهار داشت: براساس ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان، صنایع با مصرف برق بیش از 1 مگاوات، موظفند معادل 1 درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند و این روند بایستی تا پایان سال پنجم به 5 درصد برسد.

وی افزود: صنایع یا باید معادل تأمین یک‌درصد برق سالانه خود را از محل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و یا از تابلوی سبز بورس این میزان برق را تا زمان احداث نیروگاه تجدیدپذیر، خریداری کنند، در غیراین صورت آن یک درصد بر اساس قیمت‌های متفاوتی در قبوض برق آنها تحت عنوان ماده 16 لحاظ خواهد شد.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با بیان اینکه در این استان 239 اشتراک صنعتی مشمول این ماده با مصرف برق بیش از یک‌مگاوات هستند، گفت: این صنایع باید تا سال 1406 مجموعا 57 مگاوات نیروگاه خورشیدی نصب کرده باشند تا با رعایت قانون تأمین 5 درصد برق از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر، از جرایم مربوطه معاف شوند.

وی ادامه داد: صنایع در شهرک‌های صنعتی به‌خاطر سوله‌هایی که دارند، فضای مناسبی را برای نصب نیروگاه خورشیدی در اختیار دارند به‌طوری که هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی را که روی زمین 500 دلار هزینه دربردارد، در سقف سوله‌ها می‌توان با 350 تا 400دلار هزینه، احداث کرد؛ همچنین برای هرکیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی بر روی زمین 15 مترمربع فضا نیاز است که این میزان فضا روی سوله‌ها تا 5 متر هم قابل تقلیل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان