Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدبیگی گفت: اگر در حوزه پیشگیری قدم برنداریم و در این حوزه سرمایه گذاری نکنیم چندبرابر هزینه باید در حوزه درمان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال که امروز (شنبه ۱۴ تیر) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیان کرد: تنبلی چشم بیماری است که در بین سه تا ۶ درصد کودکان دیده می شود و در کشور ما هم درصد آمار ابتلا همین حدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کودکان در سنین سه تا ۶ سال قابلیت درمان را دارند بنابراین پایش در این سن انجام می شود تا اقدامات پیشگیرانه و درمانی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: این بیماری جنبه خطرناکی هم دارد به طوری که به ظاهر چشم سالم است و انحراف واضحی دیده نمی شود و ممکن است ما در برخورد با بیمار دچار تشخیص نشویم و زندگی و آینده کودک به خطر افتد در حالی که با اصلاح و تمریناتی که داده می شود و استفاده از عینک می شود این موارد را اصلاح کرد.

 

محمدبیگی اعلام کرد: ما هرگونه کمکی لازم باشد، برای پوشش کامل طرح پیشگیری ازتنبلی چشم انجام می دهیم و تقدیر می کنیم از مدیرکل بهزیستی استان که طرح را به خوبی مدیریت می کنند و باید توجه کنیم اگر در حوزه پیشگیری قدم برنداریم و در این حوزه سرمایه گذاری نکنیم چندبرابر هزینه باید در حوزه درمان داشته باشیم و این جمله که پیشگیری مقدم بر درمان است باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

 

وی توضیح داد: باید حداکثر مراقبت از فرزندان مان داشته باشیم متاسفانه گاهی شاهد بی توجهی والدین در این حوزه ها هستیم و ننتیجه وقتی دیده می شود که فرزند به مرور با مشکلات بینایی درگیر می شود و افراد در بزرگسالی متوجه این مشکل می شوند.

 

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمینه فرهنگ سازی خوبی شده است، البته مقداری استقبال از این طرح کاهش یافته و به نظر می رسد با اطلاع رسانی و تبلیغات در صدا و سیما و اماکن مختلف می شود در این خصوص پوشش حداکثری را داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر پیگیری طرح است و باید پیگیری استمرار داشته باشد و ان شاالله تلاش کنیم ایران به نقطه ای برسد که درصد ابتلا در آن کاهش یابد.

 

محمدبیگی گفت: ما در عملکرد شبکه بهداشت و مجموعه بهزیستی جزو کشورهای پیشرو هستیم و در بحث کرونا یکی از دلایلی که توانستیم موفق عمل کنیم وجود نظام شبکه بهداشتی گسترده در دورترین نقاط کشور است.

 

وی یادآور شد: برخی خانواده ها حتی هزینه تأمین عینک برای فرزندشان را ندارند که این اقدامات پیشگیرانه بسیار می تواند موثر باشد و جا دارد از کسانی که در اجرای این طرح دخیل هستند تشکر کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تنبلی چشم بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، صبح سه شنبه در جمع اولیا ومربیان مدرسه شهید هندوزاده گفت: حضور شما در این جلسه نشان از آن است که به آینده فرزندانتان اهمیت می دهید.
فرمانده انتظامی استان، انتخاب صحیح دوست، رعایت اصول خود مراقبتی و اخلاقی در فاصله بین مدرسه و منزل، گزارش موارد مشکوک و خاص به مربیان و اولیا را از راه های مفید در زمینه پیشگیری از حوادث ناگوار و در برخی موارد غیر قابل جبران برای دانش آموزان دانست.

سردار فرشید اضافه کرد: کارشناسان معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه های استان این آمادگی را برای آموزش اقشار مختلف در حوزه های پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند.

وی، با مقایسه وضعیت تحصیل در زمان گذشته با حال حاضر و امکانات فراوان برای دانش آموزان کنونی تصریح کرد: کسب آگاهی و خود مراقبتی در حوزه استفاده از برنامه های فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس است که از گرفتار شدن و فریب خوردن افراد از سوی افراد سودجو، برداشت های اینترنتی غیرمجاز، هتک حرمت و خدشه به حیثیت افراد جلوگیری می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین بر رعایت اصول خودمراقبتی از سوی همه شهروندان به منظور پیشگیری از وقوع انواع سرقت تاکید و افزود: از جمله موضوعات مورد تاکید پلیس در شرایط کنونی، نظارت جدی والدین بر معاشرت های فرزندان، نحوه رفتار و پوشش آنان و رعایت اصول ایمنی و امنیتی در حوزه پیشگیری از وقوع سرقت و دیگر جرائم است که جا دارد از همکاری خوب والدین و عموم شهروندان قدردانی کنیم.

کد خبر 6093280

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • وعده صادق نتیجه دانشگاه‌های ما است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه