Web Analytics Made Easy - Statcounter

مناظره مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس سابق هیأت فوتبال استان تهران در خصوص چرایی عدم برگزاری مجمع انتخاباتی این هیأت به صورت رادیویی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در مناظره با حبیب‌اله شیرازی در خصوص اینکه چرا انتخابات هیأت فوتبال استان تهران برگزار نشده، اظهار داشت: طبق اساسنامه هیأت‌های فوتبال، دو ماه قبل از پایان مهلت ریاست هیأت، بر اساس بند 5 ماده 21، دبیر هیئت باید با صدور اطلاعیه در جراید اقدام به برگزاری مجمع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، انتخابات هیأت فوتبال باید در دی ماه سال 97 برگزار می شد. نامه ای در اسفندماه 97 به هیأت فوتبال نوشتم اما حسین آل اسحاق مشاور حقوقی اعلام کردند که ما یک شرکت غیر تجاری تاسیس کردیم که دو سال دیگر انتخاباتش برگزار شود و نیازی به برگزاری انتخابات نیست. از اینجا مشکل شروع شد تا به امروز.

حبیب‌اله شیرازی نیز در پاسخ به صحبتهای مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، گفت: دو مرتبه مجمع فوتبال استان تهران قرار بود برگزار شود که در هر 2 دوره به تاخیر افتاد. در دور اول یک سال و چهار ماه سرپرست بودم. بنده بعنوان سرپرست، انتخابات را با 19 نفر عضو مجمع برگزار کردم. در آن زمان از سرپرست مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تهران این موضوع را پیگیری کردم و که در جواب گفتند: چون حکم مدیرکلی من آمده، هیچ یک از انتخابات رشته های ورزشی را برگزار نمی‌کنم.

وی ادامه داد: در سال 90 اساسنامه هیأت های فوتبال کشور توسط فدراسیون ابلاغ می شود و طبق آن انتخابات برگزار می شود. هیأت فوتبال تهران نیز از این قائده مستثنا نبود. مدیر وقت آن زمان (نژاد فلاح) عنوان کردند 50 هیئت ورزشی داریم و باید از اساسنامه هیأت های ورزشی پیروی کنند و انتخابات با فرمول اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شود. فدراسیون این بحث را نپذیرفت و نامه زدند که اساسنامه هیأت با اساسنامه هیأتهای ورزشی متفاوت است و طبق اساسنامه باید سرپرست هیأت فوتبال مجمع انتخاباتی را برگزار کند.

شیرازی در جواب گل محمدی در این خصوص که مجری برگزار کننده انتخابات نباید سرپرست هیأت فوتبال است، تصریح کرد: مجری برگزاری انتخابات بنده نیستم بلکه کمیته سه نفره طبق اساسنامه مصوب فدراسیون که یک نفرش نیز از اداره کل ورزش وجوانان استان تهران است. دبیر و کارشناس حقوقی هیأت فوتبال هم هستند. بند 9 ماده 24 اساسنامه هیأت های فوتبال اعلام می کند؛ چنانچه بعد از پایان دوره 4 ساله، انتخابات بنا به هر دلیلی به تعویق بیفتد، رئیس هیأت می تواند تا برگزاری مجمع به کار خود ادامه دهد. در استان‌های خراسان، گیلان، کردستان، مسئولین این استان‌ها نیز انتخابات‌شان برگزار نشده و به عنوان سرپرست به کار خودشان ادامه می‌دهند.

گل‌محمدی در خصوص اینکه هیچ اراده‌ای در برگزاری انتخابات از ابتدا وجود نداشت، تاکید کرد: حسین آل اسحاق مشاور حقوقی هیأت فوتبال اعلام کردند مدت تصدی گری مؤسسه فرهنگی ورزشی هیأت فوتبال بعد از 4 سال مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فعلا انتخابات برگزار نمی‌کنیم.

شیرازی در پاسخ به مدیرکل ورزش تهران اینکه در خصوص مهندسی انتخابات، عنوان کرد: در اسفند ماه سال 98 که مهلت ریاست بنده در فوتبال تهران به پایان می‌رسید، ثبت‌نام را انجام دادم. هیچ مشکلی وجود نداشت و قرار بر این شد انتخابات 14 شهریور 98 برگزار شود.

وی افزود: هیأت‌های فوتبال سراسر کشور نهادهای مردمی و غیردولتی هستند و نماینده فدراسیون در استان‌ها هستند. هیأت فوتبال تهران یک مؤسسه غیرتجاری ورزشی محسوب می‌شود و در اداره ثبت شرکت‌ها خود را به ثبت رسانده‌اند و فدراسیون فوتبال به ما مجوز داده است. ما دارای شناسه ملی هستیم و این شناسه به ما این اجازه را می‌دهد که در مزایده‌ها و خریدها شرکت کنیم.

شیرازی در مورد خرید ساختمان هیأت فوتبال استان تهران گفت: ما توانسته‌ایم یک ساختمان مجهز برای فوتبال تهران تهیه کنیم که باید مورد تقدیر قرار گیرد؛ نه مورد سرزنش ولی به این موضوع توجهی ندارند. ساختمانی که 2 میلیارد و 250 میلیون تومان خریداری شده و حالا که 20 میلیارد ارزش دارد، کسی ما را تشویق هم نمی‌کند که توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این موضع که آیا بین شما و هیأت فوتبال استان تهران جنگ قدرتی وجود دارد، اذعان کرد: صراحتا اعلام می‌کنم که هیچ وقت به دنبال قدرت نبودم و من به دنبال احقاق حق هستم. انتخابات هیات فوتبال استان باید در تاریخ اسفند 97 برگزار می‌شد ولی تا خرداد 98 هیچ اراده‌ای به منظور برگزاری وجود نداشت. برایم اجرای قانون مهم و ضروری بوده و اگر دنبال قدرت بودم، فردی منتسب به خودم را در انتخابات قرار می‌دادم و آن موقع هیچ مشکلی با آقای شیرازی نداشتم و من فقط دنبال اجرای قانون هستم.

وی ادادمه داد: اگر قانون درستی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم فوتبال تهران را به طریق درست هدایت کنیم. من مکاتبات زیادی را با مهدی تاج، شکوری دبیر سابق، محمدنبی، بهاروند و سازمان بازرسی کل کشور داشتم و تمام اقدامات قانونی که می‌توانستم انجام دهم را انجام دادم. در بند 5 اساسنامه هیأت فوتبال استان تهران اگر دبیر بخواهد کاندید ریاست هیأت شود، باید از سمت خود استعفا کند و فرد دیگری کارهای هیأت را انجام دهد. نباید کسی که کار انتخابات را می‌خواهد انجام دهد، خودش کاندید انتخابات شود.

شیرازی در جواب گفت: برای برگزاری انتخابات هیأت فوتبال استان تهران دو تاریخ 14 شهریورماه و 6 آذرماه 98 مشخص شده بود. چرا گل‌محمدی از برگزاری این مجمع ممانعت کردند؟

گل‌محمدی در مورد این اظهارات رئیس سابق هیأت فوتبال تهران خاطرنشان کرد: 14 شهریورماه سال 98، 9 ماه از موعد مقرر انتخابات گذشته است. باید 10 ماه قبل انتخابات را برگزار می‌کردید و در شهریور ماه به خاطر فشارهای ما بود و این انتخابات مهندسی شده است. آقای شیرازی یک سؤال من را پاسخ دهید. شما دی ماه 97 انتخابات را کلید می‌زدید و تا قبل از سال 98 رئیس هیأت فوتبال استان تهران معرفی می‌شد. چرا باید شهریور سال بعد انتخابات بگذارید؟ 

شیرازی در پاسخ به این سؤال گل‌محمدی عنوان داشت: ذکر شائبه مهندسی شدن انتخابات از سوی مدیر کل ورزش جوانان استان تهران اصلا حرف درستی نیست. به خاطر اینکه مجمع 54 عضو رای دهنده دارد که از این 54 عضو 16 رئیس هیأت شهرستانها هستند و مابقی، مدیران باشگاه‌های استقلال، ‌پرسپولیس، پیکان، سایپا و نیروی زمینی، حضور دارند و نمی‌توان به این راحتی انتخابات را مهندسی کرد. ما باید دقت کنیم که تلاش کنیم تا به بهترین وجه انتخابات را برگزار کنیم. بار اول اداره کل ورزش و جوانان تهران انتخابات را به تاخیر انداخت و بار دوم فدراسیون موجب تاخیر در برگزاری. در پایان سال 98 جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شد که رئیس و دبیر فدراسیون در این مسابقات حضور داشتند و مکاتبات را نمی‌توانستند جواب بدهند. 

گل‌محمدی در خصوص مهندسی شدن مجمع انتخابات فوتبال استان تهران تاکید کرد: شب قبل از انتخابات اول هیأت فوتبال استان 4 نفر از اعضا انصراف دادند. فیلم، عکس و شواهد موجود است. به دلیل برگزاری جام ملت‌ها اگر انتخابات عقب افتاده باشد، دلیل قانع کننده‌ای نیست و باید سر تاریخ خود برگزار می‌شد. 7 ماه من آقایان را وادار کردم که انتخابات را برگزار کنند و وقتی که آقایان صلاح بدانند این انتخابات را برگزار نکنند. در موارد فوق‌العاه‌ای مثل زلزله، جنگ و ... است و نباید خودمان بگوییم صلاح می‌دانیم در چه تاریخی انتخابات برگزار می‌شود.

گل محمدی در پاسخ به مجری برنامه ورزش تهران رادیو تهران در خصوص حضور چند پیشکسوت در اداره کل ورزش استان تهران، گفت: آقایان ذوالفقارنسب، ‌پروین و روشن اسطوره‌های فوتبال ایران هستند و از من درخواست داشتند که فوتبال تهران را به روزهای اوج خود بازگردانم. آنها اعلام داشتند تیم ملی که 90 درصد از اعضای تیمش تهرانی بودند، حالا حتی یک عضو در این تیم ندارد. 

شیرازی در جواب گل‌محمدی خاطرنشان کرد: مهدی محمدنبی در خرداد ماه یک نامه‌ای را به استناد بند 2 ماده 21 برای دبیر هیأت فوتبال استان برای ثبت‌نام فرستاد تا انتخابات مجدد اقدام شود. گل‌محمدی از اول سال ما را بایکوت کردند.

وی در خصوص انتظار حمایت از مسئولان بالا دستی گفت: در ایام کرونایی نیاز است که مدیرکل ورزش استان به تمام رشته‌ها کمک کنند و بودجه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، به هیأت‌ها کمک کنند. 4 ماه است حقوق کارمندان‌مان را نداده و یک مشکل داریم. متولی ورزش تهران از نظر مالی به هیأت‌ها حمایت کنند. 

شیرازی در رابطه با راه اندازی مدارس فوتبال تهران خاطرنشان کرد: گل‌محمدی خودش عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش استان است و نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی سفت و سختی را برای مدارس صادر شود  چرا که هیچگونه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود. تقاضا دارم در این خصوص دقت لازم شود. مردم نباید منتظر انتخابات هیأت فوتبال استان باشند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فوتبال هیئت فوتبال استان تهران فوتبال تهران هیأت فوتبال استان تهران انتخابات هیأت فوتبال ورزش و جوانان استان جوانان استان تهران انتخابات را برگزار اساسنامه هیأت برگزاری انتخابات کل ورزش و جوانان هیأت های فوتبال هیأت فوتبال اداره کل ورزش فوتبال تهران برگزار می شد مدیرکل ورزش گل محمدی برگزار شود ورزش استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس جوهری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، اظهار کرد: دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین به دور دوم انتخابات کشیده شده اند.

جوهری بیان کرد: در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پیگیری و انجام اقدامات برنامه ریزی شده توسط وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و عنوان کرد: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: امیدوار هستیم با توجه به برنامه ریزی ها و تمهیدات اندیشیده شده، برگزاری انتخابات در بهترین شکل ممکن انجام و سنگ بنایی برای ادوار آینده باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران مزیت برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم با این نحوه برگزاری انتخابات، هم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به بازشماری آرا بپردازیم و هم اطلاع رسانی‌ها به مردم در بازه کوتاه انجام شود.

جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود عنوان کرد: در این حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات، شبیه دور اول خواهد بود و در این راستا همه تمهیدات لازم سنجیده شده و امیدوار هستیم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

کد خبر 6088190

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • برگزاری سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان