Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:46:35 GMT

طرح توانیر برای تامین برق صنعت رمز ارز قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۴۷۲۸

طرح توانیر برای تامین برق صنعت رمز ارز قانونی نیست

محمدرضا شرفی، رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مجوز اخیر شرکت توانیر برای فروش انرژی صرفه‌جویی شده به استخراج کنندگان رمز ارزها، گفت: این مجوز عملاً قابل اجرا نیست و بیشتر یک نمایش رسانه‌ای است چرا که هزینه‌ای که صنعت گران این حوزه برای ایجاد یک صرفه جویی انجام می‌دهند با برق خریداری شده در بورس همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صنعت گران حوزه بلاکچین در وهله نخست باید طرحی را برای صرفه جویی انرژی تعریف کنند؛ به طور مثال تعویض کولرهای غیراستاندارد گازی جنوب کشور؛ در عمل هزینه اجرای چنین کاری مطابق میزان برق خریداری شده از بورس نیست و این نمی‌تواند معیار خوبی برای خریداری برق از بورس انرژی باشد.

به گفته این مقام مسؤول اگر بورس انرژی به معنی واقعی کلمه شرایط بورس را داشته باشد و عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت برق باشد، باید این امکان وجود داشته باشد تا هر خریداری با مراجعه به این بورس تحت قوانین حاکم به رفع نیاز خود بپردازند.

شرفی با اشاره به اینکه فعالان صنعت ارزرمز هر جا امکان تعریف پروژه برای صرفه جویی وجود داشته باشد می‌توانند ورود کنند، توضیح داد: جزئیات این طرح خلاف قانون است و بیشتر شبیه سنگ اندازی در مسیر متقاضیان فعالیت در این صنعت است.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت توانیر به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاران در طرح‌های بهینه سازی، موظف شد ساز و کار خرید و اختصاص میزان برق صرفه جویی شده را برای مصرف نهایی به هر یک از کاربردهای رایج از جمله استخراج رمز ارزها فراهم کند.

کد خبر 4965203 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مصرف برق رمز ارز قیمت برق ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت مصرف برق بازار ارز قیمت یورو وزارت راه و شهرسازی اجاره بها قیمت طلا بازار مسکن وزارت صنعت معدن و تجارت صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق دوباره ۵۰۰۰ میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی بابیان که این  اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت: پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید