Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@14:57:55 GMT

اجاره یا فروش پشت بام غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۶۵۷۵

اجاره یا فروش پشت بام غیرممکن است

استاندار تهران با بیان اینکه بیشتر خانه ها در پایتخت به صورت آپارتمانی و دارای پشت بام های مشترک است، عملا اجاره یا فروش پشت بام در آنها غیرممکن می‌داند. به گزارش پول نیوز، انوشیروان محسنی بندپی توضیح داد: مالکان خانه‌های ویلایی پایتخت نیز برای به خطر نیافتادن امنیت خود، پشت بام ملک خود را نه می فروشند و نه اجاره می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی همچنین اعلام کرد که بررسی هایی در خصوص فروش و یا اجاره پشت بام در تهران انجام شده اما تاکنون به جمع بندی نرسیده ایم که آیا این اقدام رواج پیدا کرده یا نه؟ بنابراین صحت و سقم این موضوع با شک و تردید همراه است.
محسنی بندپی با بیان اینکه ضرورتی ندارد بی خانمان ها از پشت بام‌ها استفاده کنند، گفت: این افراد در فصول سرد سال در گرمخانه‌های شهرداری و سازمان بهزیستی پذیرش می شوند.
استاندار تهران همچنین با تاکید بر لزوم حفظ فاصله اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا، هشدار داد: نیروی انتظامی با برگزاری هر نوع مراسم با تجمع زیاد و بدون مجوز در هر مکانی در دوران کرونا با قاطعیت برخورد می کند.
واگذاری مسکن با قیمت نازل
استاندار تهران همچنین گفت که براساس طرح اقدام ملی مسکن و با تاکید رئیس جمهوری، املاک مازاد دستگاه‌های دولتی برای ساخت باید در اختیار مسکن سازان بخش خصوصی قرار گیرد و در نهایت افرادی که منزل مسکونی ندارند از آنها استفاده کنند.
محسنی بندپی اضافه کرد: این طرح یکی از راهبردهای دولت است و وزارت راه شهرسازی با جدیت این موضوع را پیگیری می کند.
طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته مطرح شد، این طرح شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
اوایل شهریورماه سال گذشته ثبت‌نام طرح ملی مسکن از استان کرمان کلید خورد و از هجدهم آبانماه نیز دور دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ استان دیگر آغاز شد.
در اولین گام متقاضیان مسکن، در استان‌های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی، دومین گام متقاضیان استان‌های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان و در گام سوم نیز متقاضیان استان های چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: طرح ملی مسکن ساخت قیمت پشت بام اجاره طرح اقدام ملی مسکن هزار واحد پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس

به گزارش «نماینده»، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت:طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکوهای ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

دیگر خبرها

  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن