Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمعات اجباری است بنابراین همه باید به این امر توجه کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا استان گیلان اجتناب از سفرهای غیرضروری و حضور در اجتماعات را برای جلوگیری از اوج یافتن کرونا ضروری خواند و اظهار داشت: از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری است بنابراین همه باید به این امر توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان کمبود ماسک در فروشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه باید تیم‌های نظارتی فعالیت خود را در تمام شهرستان‌ها دوچندان کرده و از مشارکت‌های مردمی نیز بهره بگیرند عنوان کرد: از عموم مردم انتظار داریم از برگزاری مراسم‌های جشن و عزا خودداری به عمل آورند زیرا چنین تجمعاتی عامل انتشار ویروس است.

زارع رعایت دستوراالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های مورد تأکید ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان را خواستار شد و تصریح کرد: با توجه به حساسیت وضع موجود و اهمیت رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها برای هم خدمت دهندگان و هم خدمت‌گیرندگان اجباری است.

بولسونارو قانون استفاده اجباری از ماسک را وتو کرداستفاده از ماسک در اماکن پرتجمع استان سمنان الزامی شداستفاده روحانی از ماسک در حاشیه جلسه مقابله با کرونا + تصاویر

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه افرادی که از ماسک استفاده نکنند خدمتی نیز به آنان ارائه نمی‌شود ضرورت فراهم آوردن ماسک مورد نیاز مردم و عرضه آن در فروشگاه‌ها را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امیدواریم دستگاه‌های متولی این امر به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا مردم در تهیه ماسک دچار مشکل نشوند.

وی تولیو و عرضه ماسک ارزان‌قیمت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با بهره‌مندی از یارانه دولتی را اقدامی بسیار خوب تلقی کرد و افزود: در کشور اقدامات بهینه‌ای از طرف تولیدکنندگان و گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در زمان اوج شیوع کرونا انجام شد که استان گیلان در این بخش به‌ویژه تولید ماسک پیشتاز بوده است.

استاندار گیلان رعایت الزامات بهداشتی و تلاش برای نهادینه کردن این فرهنگ در بین اجتماع را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در این امر ورود کرده و با تولید برنامه‌های مرتبط مردم را جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند زیرا بی‌توجهی به این امر بدکن شک بار سنگینی را بر دوش بهداشت و درمان تحمیل می‌سازد. 

زارع با اشاره به اینکه موضوع تغییر سبک زندگی و عادات جدید رفتاری شهروندان، نیازمند اقدامات اقناعی و رسانه‌ای گسترده‌تری است ابراز داشت: انتظار داریم اقدامات پیشگیرانه با جدیت تمام دنبال شود و نظارت‌ها در همه کارگروه‌ها نیز به صورت دقیق استمرار پیدا کند تا مجدداً شاهد اوج گرفتن ویروس کرونا در گیلان نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تقویت تیم های نظارتی خود دانشگاه علوم پزشکی را خواستار شد و با بیان اینکه انتظار داریم مردم در این امر مشارکت داشته باشند عنوان کرد: در حال حاضر شاهد کمرنگ شدن سطح مراقبت‌ها و رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها هستیم که باید اتحادیه ها و اصناف نظارت خود را بیشتر کنند.

وی تقویت زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان گیلان در مدت چهار ماه اخیر و پس از شیوع کرونا را متذکر شد و گفت: باید همواره از مردم بخواهیم نسبت به رعایت پروتکل،های بهداشتی و اصول بهداشت فردی و اجتماعی به ویژه در مکان‌های پرتجمع بیشتر دقت کنند و همواره ویروس کرونا را خطرآفرین بدانند.

استاندار گیلان تغییر سبک جدید و رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی را دو مؤلفه اساسی جهت مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا اعلام کرد و بیان داشت: خانواده‌ها در مورد برگزاری کنکور سراسری نگرانی‌هایی دارند از طرفی تدابیر لازم در راستای برگزاری مناسب این آزمون با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در حال انجام است.

زارع در ادامه به موضوع اجرای سنجش و غربالگری نوآموزان نیز اشاره کرد و با تأکید بر اینکه باید تدابیر لازم برای ضدعفونی مستمر مراکز انجام این پایش، از سوی دستگاه متولی اندیشیده شود افزود: بدون شک با رعایت نکات بهداشتی نه‌تنها جامعه‌ای سالم‌تر خواهیم داشت بلکه همه افراد نیز از ویروس کرونا مصون می‌مانند.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید انصاری تنها استاندار شهید کشور و شهید نورانی معاون عمرانی او که منشأ خدمات زیادی برای مردم استان بودند، اظهار داشت: این شهیدان والامقام یادگارهای ماندگاری از خدمت صادقانه در ذهن گیلانیان از خود به جای گذاشته‌اند و هیچ‌وقت از ذهن و قلب مردم ولایتمدار استان بیرون نمی‌روند.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... روحانی: وزارت بهداشت کار بزرگی در مقابله با کرونا انجام داد/ به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه نشود خراسان رضوی| قیمت ماسک با وجود عرضه فراوان همچنان گران است تابستان با رنگ و بوی کرونا؛ در مورد استفاده از کولر و ماسک در گرما چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده استاندار گیلان استان گیلان ویروس کرونا پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است

کادر درمان و دانشگاهیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حمایت از دانشجویان آزاده جهان، شفاف شدن چهره امپریالیسم غرب و تحقق یافتن اسارت بیان و حقوق ضد بشری آمریکایی از دیگر دستاورد‌های این تجمعات آزادی بخش برخاسته از دانشگاه است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو،بیانیه کادر درمان و دانشگاهیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حمایت از دانشجویان آزاده جهان منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رنج‌های امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن ترنشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی ثمر فرو خواهد کاست.
من ایمان دارم که تنها شما جوان‌هایی که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابیدو سد بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.
بخشی از نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان در کشور‌های غربی ۸ آذر ۱۳۹۴

اینک پس از گذشت بیش از دو هفته از تحصن و جنبش دانشجویان آزاده ایالات متحده آمریکا و برانگیختن و گسترش موج آن در دانشگاه‌های متعدد جهان، شاهد برخورد غیرانسانی پلیس با دانشجویان و اساتید و تبدیل شدن نهاد دانشگاه به پادگان نظامی و ابراز خشونت هستیم.

دانشجویانی که پس از آشکار شدن روابط و حمایت گسترده دولت و دانشگاه شان با رژیم کودک کش صهیونیستی خواستار قطع هرگونه ارتباط با رژیم شده و در این راه تا پای اسارت و برخورد فیزیکی و در مخاطره افتادن آینده شغلی و تحصیلی شان رفته و به حمایت از مستضعفان عالم برخاسته اند.

شفاف شدن چهره امپریالیسم غرب و تحقق یافتن اسارت بیان و حقوق ضد بشری آمریکایی از دیگر دستاورد‌های این تجمعات آزادی بخش برخاسته از دانشگاه است.

جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از جنبش دانشجویان و اساتید غرب در راستای دفاع از فلسطین، حمایت همه جانبه خود از این دانشجویان را اعلام داشته و ورود پلیس به دانشگاه را به شدت محکوم و خواستار آزادی ۹۰۰ دانشجو و استاد بازداشت شده توسط دولت‌های سرکوبگرشان میباشد.

همچنانکه از مسئولین و روسای این دانشگاه‌ها دعوت میکند تا به جای وادادگی در مقابل دولت آمریکا و هم پیمانی با رژیم غاصب به حمایت از دانشجویان خود در راستای آزادی بشریت از بند استکبار به پا خیزند؛ که در آینده‌ی نزدیک چاره‌ای جزاین نخواهند داشت و نظم نوین جهانی در حال تحقق بوده و هسته‌های مقاومت برخاسته از اقصی نقاط جهان در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند.

از این رو دانشجویان و دانشگاهیان و کادر درمان در راستای شکل گیری این هسته‌ها و تشکیل شبکه‌ای از اساتید و دانشجویان آزادی خواه عالم آمادگی همه جانبه خود را اعلام داشته و تا قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل و ریشه کنی هرگونه ارتباط و سود رسانی به این رژیم منحوس در دانشگاه، شهر، کشور و سرتاسر عالم همتی بیش از پیش خواهد گماشت.

رسالت کادر درمان دفاع از انسانیت است و باری دیگر اعضا کادر درمان از انسانیت برخاسته از دانشگاهیان غرب تقدیر و تا پاک شدن رژیم غاصب اسرائیل و فتح قدس شریف همپای جنبش‌های آزادی بخش جهان از پای نخواهد نشست.

پس همان گونه که فرمان یافته اید، استقامت کنید. (هودآیه ۱۱۲)
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

 

دیگر خبرها

  • واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها