Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد گفت: مراقبت از سوزاندن مراتع خشک و علف‌های خشک یک موضوع جدی است که در صورت عدم مراقبت هزینه های سنگینی به شهر تحمیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ موضوع آتش گرفتن مراتع خشک و برخی از علزارها این روزها ذر بسیاری از مناطق کشور روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوا از بحث عمدی یا غیر عمدی بودن این اتفاقات باید در هزینه های ایجاد شده پس از آن کمی تامل کنیم.

کهگیلویه و بویراحمد| عاملان عمدی آتش سوزی جنگل‌ها محاکمه شوندآتش در جنگل‌های خرم‌آباد به روایت تصویربررسی علل آتش سوزی مرکز درمانی سینا در مجلس

روز گذشته بخشی از علفزارها و فضای سبز پارک تفریحی دوبرار بجنورد نیز متاسفانه بر اثر اهمال چند نفر از جوانانی که به قصد تفریح به آن پارک رفته بودند در آتش سوخت. بر این اساس در روزهای گذشته نیز برخی از علفزارهای اطراف شهر بجنورد دچار حریق شده که البته تا کنون خسارت جدی از این باب به شهر تحمیل نشده است.

مجید گریوانی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به این موضوع که آتش‌سوزی مراتع و علفزارها به طور طبیعی در تابستان‌ها و بر اثر هوای گرم اتفاق می افتد٬ اظهار داشت: موضوع مهم این است که افرادی که به قصد تفریح در طبیعت حاضر می‌شوند٬ به هیچ وجه اقدام به روشن کردن آتش در محیط‌های مستعد گسترش حریق نکنند.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون مواردی از آتش سوزی عمدی در هیچ یک از مراتع یا طبیعت اطراف بجنورد نداشته‌ایم. شهروندان باید بدانند که هر یک از عملیات‌های اطفاء حریق در شهر بجنورد حداقل 14 میلیون تومان هزینه میزبرد و این رقم در شرایط فعلی رقم بسیار بالایی است که به شهروندان تحمیل می‌شود.

گریوانی با اشاره به کمبود تجهیزات آتش نشانی در بجنورد نیز بیان داشت: متاسفانه هم‌چنان از نبود نردبان بریا ساختمان‌های مرتفع در رنج هستیم و این یک مشکل بزرگ است که نمی‌توانیم با شرایط و هزینه‌های فعلی آن را چاره اندیشی کنیم.هزینه خرید نردبان در حال حاضر میلیاردی شده و متاسفانه شهرداری قادر به خرید نردبان آتش‌نشانی نیست.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد درباره برخی از اتفاقات نظیر افزایش تعداد مارگیری در منازل شهروندان بجنوردی نیز٬ گفت: البته تعداد مارهای پیدا شده در بهار امسال تقریبا برابر با بهار سال گذشته است و این موضوع به دلیل سیلاب‌های سال های گذشته است که برخی از موانع طبیعی را از میان راه برداشته است. در این موارد نیز به شهروندان توصیه می‌کنیم حتما در هنگام بروز حادثه با آتش نشانی تماس گرفته و به صورت خودسر اقدامی نکنند.

انتهای پیام/311/ش

R7719/P/S6,55/CT12 بیشتر بخوانید... آتش در جنگل‌های خرم‌آباد به روایت تصویر کهگیلویه و بویراحمد| عاملان عمدی آتش سوزی جنگل‌ها محاکمه شوند بررسی علل آتش سوزی مرکز درمانی سینا در مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سبزوار اعلام کرد: عبور طوفان تندری از این شهرستان، سه‌شنبه‌شب منجر به وقوع ۶۶ مورد حادثه در شهر سبزوار شد. 

‍به گزارش ایرنا، عباسعلی معصومی صدر، در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ این طوفان که بیشینه سرعت آن بنا به اعلام اداره هواشناسی به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رسید، حوادثی چون سقوط درختان بر روی کابل های شبکه برق، افتادن درخت در معابر و یا روی خودروها، آوار منازل مسکونی و گیر افتادن در آسانسور را به علت قطع برق در پی داشت.

وی افزود:‌ ۶۰ مورد از این حوادث مربوط به سقوط درخت بود که منجر به عملیات آتش نشانی برای رفع خطر شد، چهار مورد حبس در آسانسور و ۲ مورد نیز ریزش سقف منازل مسکونی در روستای "ایزی" سبزوار بود که با حضور به هنگام نجاتگران آتش نشانی سه نفر شامل یک زوج و فرزند ۲ ساله آنان به سلامت از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

معصومی صدر با بیان اینکه عملیات مزبور توسط پنج ایستگاه آتش نشانی سبزوار انجام شد،‌ گفت: هنگام عملیات آواربرداری در روستای ایزی، یکی از همکاران آتش نشان از ناحیه پا دچار مصدومیت شد.

طوفان تندری سه شنبه شب با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت شهرستان های سبزوار و داورزن در غرب خراسان رضوی را درنوردید.

شهر سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد،‌ دارای پنج ایستگاه فعال آتش نشانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوفان در انگلیس و ایرلند؛ پرواز‌ها لغو و برق مناطقی از دو کشور قطع شد مرگ هولناک ۶ نفر بر اثر صاعقه از ابتدای سال برخورد صاعقه در لنده سه مصدوم بر جای گذاشت

دیگر خبرها

  • طوفان تندری در سبزوار ۶۶ حادثه را رقم زد
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان