Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@17:25:08 GMT

پوشش 252 دانش آموز در برنامه خدمات حمایتی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۸۷۷۵

پوشش 252 دانش آموز در برنامه خدمات حمایتی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان، فعالیت دو سال اخیر اداره استثنایی استان در اجرای برنامه خدمات حمایتی دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فاطمه باغبانی، رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی استان زنجان با اشاره به فعالیت دو سال اخیر اداره استثنایی استان در اجرای برنامه خدمات حمایتی دانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه گفت : با به توجه سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اساسنامه سازمان ، مبنی بر تهیه و تنظیم طرح های توسعه ی کمی و کیفی آموزشی و ایجاد و تقویت فرصت های برابر و اثربخش توانبخشی، آموزشی و پرورشی و ارتقای برنامه ها و فعالیت های بهداشتی و توانمند سازی، جهت دستیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب، برنامه ای با عنوان خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی ایجاد شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان ، باغبانی در ادامه افزود : ایجاد فرصت های برابر آموزشی و برخورداری کودکان و دانش آموزان استثنایی از سطح قابل دسترسی از سلامتی و اهتمام در ایجاد امنیت روانی والدین کودکان و دانش آموزان استثنایی از جمله اهداف این برنامه است .

وی همچنین ابراز داشت : تمامی کودکان و دانش آموزان مدارس استثنایی، کلاس های ضمیمه وآموزش تلفیقی- فراگیر مدارس عادی در مقاطع مختلف تحصیلی و گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که دارای اولویت یتیم، شاهد، بی بضاعت و بی سرپرست و از شرایط مطلوب خانوادگی محروم هستند، از مزایای این برنامه بهره مند می گردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش  استثنایی استان با اشاره به نوع خدمات ارائه شده در این برنامه اظهار داشت : 14 عنوان برنامه خدمات حمایتی برای دانش آموزان با نیاز های ویژه شامل  عینک ، وسیله ی کمک آموزش بینایی ، پروتز و اورتز ، اندام مصنوعی ، ویلچر ، کفش و کفی طبی ، جراحی کاشت حلزون ، تعمیر قطعات پروتز، کاشت حلزون ، واکر و عصای سفید ، خدمات دندانپزشکی ، سمعک ، داروی مستمر ، خدمات بیمارستانی و خدامت پاراکلینیکی  ارائه می شود.

باغبانی با اشاره به اینکه در مجموع دو سال اخیر 252 دانش آموز از طریق این برنامه خدمات دریافت نموده اند، خاطر نشان کرد : در سال تحصیلی گذشته  84 دانش آموز دریافت خدمات کردند که با اعتباری بالغ بر 601 میلیون  ریال انجام شد که بیشترین نوع خدمت مربوط به  جراحی کاشت حلزون بود .

وی در ادامه افزود : در سال تحصیلی 98-99  نیز به 168  دانش آموز  در قالب این برنامه ارائه خدمات  شده است  که نسبت به سالتحصیلی گذشته  با رشد 33 درصدی  همراه است .

 باغبانی ابراز داشت : برنامه خدمات حمایتیدانش آموزان مدارس با نیازهای ویژه استان در سال تحصیلی 98-99  با اعتبار703 میلیون ریال اجرا شد که بیشترین نوع خدمت ارائه شده  مربوط به دارویی مستمر بود.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی پوشش 252 دانش آموز برنامه خدمات حمایتی دانش آموزان مدارس نیازهای ویژه استثنایی استان آموزش و پرورش استان زنجان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت