Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@05:19:53 GMT

ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح ‌پرستار پیگیر

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۹۱۰۴

ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح ‌پرستار پیگیر

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت اجرای طرح ‌«پرستار پیگیر» را تشریح کرد.

 دکتر مریم حضرتی با اشاره به برنامه ششم توسعه، تحقق رویکرد سلامت جامع نگر و ارتقای کیفیت زندگی مردم افزود: با توجه به ضرورت آموزش به بیماران مبتلا به بیماری های مزمن بستری در بیمارستان و پیگیری وضعیت آنها پس از ترخیص، به منظور کاهش تعداد موارد بستری مجدد و مراجعات به اورژانس و همچنین، افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده هایشان، این معاونت درصدد است تا با فعال کردن واحد پیگیری در بیمارستان های کشور، دسترسی به اهداف فوق الذکر را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این برنامه یکی از راهبردهای کلیدی برای پرستاران و سایر ارائه دهندگان خدمات مراقبتی به منظور تداوم مراقبت از بیمار به ویژه در دوره انتقال ازبیمارستان به منزل، تلقی می شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت درخصوص گروه هدف طرح پرستار پیگیر گفت: در فاز اول، گروه هدف طرح شامل، تمامی بیماران ترخیص شده مبتلا به بیماری های نارسایی مزمن قلبی، نارسایی مزمن انسدادی ریه، بیماران مبتلا به سکته قلبی است.

وی افزود: این طرح در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و شیراز به صورت پایلوت اجرا می شود.


معاون پرستاری تصریح کرد: طرح پرستار پیگیر، یک طرح مقطعی است که در آن بیماران به صورت مستمر و در یک بازه زمانی ۶ تا ۱۲ ماهه در بیمارستان های منتخب تحت مشاوره و پیگیری تلفنی قرار خواهند گرفت و در صورت موفق بودن اجرای پایلوت آن، در کل کشور نیز اجرایی می شود.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پرستار پیگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است