Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرخانه شورایعالی بیمه سلامت کشور از افزایش ۱۵ درصدی تعرفه خدمات سرپایی درمان اعتیاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعیدی معنوی با اشاره به بررسی و ابلاغ نهایی تعرفه پیشنهادی خدمات درمان سرپایی اعتیاد، گفت: به طور کلی هر سال که طبق قانون، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی را به تصویب هیات وزیران می‌رسانیم، بندی درباره تعرفه خدمات اعتیاد و سوء مصرف مواد در این تعرفه‌ها وجود دارد که به تفکیک بخش دولتی و خصوصی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تعرفه‌ها چند سالی بود که بازنگری نشده بودند. از طرفی از آنجایی که هزینه داروی درمان اعتیاد به شدت افزایش یافته بود و در عمده این خدمات هزینه‌ها به صورت گلوبال محاسبه می‌شد، عملا اتفاقی که افتاده بود این بود که در برخی از این خدمات فقط هزینه دارو، به تنهایی از کل تعرفه ارائه آن خدمت بالاتر بود. بر همین اساس یکی از اتفاقاتی که افتاد این بود که بندی در مصوبه امسال گنجانده شد، مبنی بر اینکه هزینه‌های دارو به استثنای MMT  به صورت جداگانه از سوی مراکز ارائه خدمت دریافت شود.

معنوی با بیان اینکه بنابراین در حال حاضر هزینه خدمات از هزینه دارو جدا شده است و به صورت جداگانه از سوی مراکز اخذ می‌شود، افزود: همچنین بندی اضافه شده است که هزینه دارو طبق نرخ مصوب سازمان غذا و دارو بر اساس صورت‌حساب یا فاکتور خرید و متناسب با قوانین پوشش بیمه‌ای از بیمار و بیمه اخذ می‌شود که در تعرفه‌ها مشخص شده است که چقدر سهم بیمار است و چقدر از این هزینه را بیمه باید تقبل کند که بر اساس آن تقریبا ۷۰ درصد هزینه (تعرفه مصوب بخش دولتی) را سازمان‌های بیمه‌گر پایه می‌پردازند و ۳۰ درصد هزینه نیز از سوی بیمار پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: البته بندی وجود دارد ‌مبنی بر اینکه برای معتادان بی‌بضاعت، بیمه‌ها ۹۰ درصد هزینه (تعرفه مصوب بخش دولتی) را تقبل می‌کنند که شامل کودکان معتاد و ... نیز می‌شود.

معنوی با بیان اینکه امسال خدمات سرپایی درمان اعتیاد مانند آنچه در تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی شاهد بودیم، بر اساس قانون ۱۵ درصد رشد داشته است، گفت: بنابراین از آنجایی که امسال تعرفه‌ها را ۱۵ درصد رشد دادیم، خدمات درمان اعتیاد نیز به میزان ۱۵ درصد رشد کرده‌ است. از طرفی هزینه داروها متناسب با هزینه‌ای که سازمان غذا و دارو برای همه داروها تعیین می‌کند، برای داروهای مرتبط با درمان اعتیاد نیز تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بخش خصوصی درمان اعتیاد کودکان درمان اعتیاد هزینه دارو تعرفه ها ۱۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران

 

به گزارش تایناک به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تاکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی برزگسالان جمع‌آوری شدند.

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند