Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقاد شدید چین از اقدام کانادا به بهانه «قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام کانادا در تعلیق پیمان خود با هنگ‌کنگ در زمینه استرداد مجرمان و همچنین توقف صادرات تجهیزات نظامی «حساس» به این منطقه، با اعتراض شدید چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سفارتخانه چین در اُتاوا با صدور بیانیه‌ای گفت قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، امنیت را در این منطقه حفظ می‌کند اما دولت کانادا با این اقداماتش، شدیداََ در امور داخلی چین دخالت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «برخی کشورهای غربی از جمله کانادا، به بهانه حقوق بشر، در امور هنگ‌کنگ دخالت کرده‌اند که قوانین بین‌المللی و استانداردهای روابط بین‌المللی را به شدت نقض کرده است».

کانادا روز شنبه در اعتراض به تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ، پیمان خود با این منطقه در زمینه استرداد مجرمان را تعلیق و همچنین صادرات تجهیزات نظامی «حساس» به هنگ‌کنگ را متوقف کرد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که چین به وعده‌هایش برای حفظ خودمختاری هنگ‌کنگ عمل نکرده اما این کشور ضمن رد این ادعاها اعلام کرده که قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ برای مقابله با خشونت و تروریسم تصویب شده است.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ‌کنگ هستند. این در حالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی آمریکا بود.

طبق این سیاست، واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی پایبندی به این سیاست نشان نداده و اخیرا وزیر خارجه آمریکا به کنگره این کشور اعلام کرد که واشنگتن دیگر هنگ‌کنگ را خودمختار نمی‌داند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قانون امنیت ملی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از عدم مراعات شأن رییس‌جمهور در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر‌های خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

لازم به ذکر است حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به پاکستان، به شهر کراچی به عنوان مرکز ایالت سند سفر کرد و رئیس دانشگاه کراچی در مراسمی با حضور جمعی از مقامات ایالت سند، نمایندگان مجلس ایالتی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را به رئیس جمهور اهدا کرد.

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • انتقاد شدید میرسلیم از سفر رئیسی به پاکستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • قاچاق دختران به بهانه مسابقه / دستگیری ۸ زن و ۲ مرد از سرشبکه‌های اصلی پرونده سایه
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو