Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی شاد از ۱۵ تیرماه تا پایان مردادماه برگزارخواهد شد.

رنجبر غنی سازی اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی عنوان کردو گفت: فعالیت‌های های اوقات فراغت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با رویکرد آموزش وتوسعه‌ی مهارت‌های عملی از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی وتربیتی خواهدبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت با شعار "هرخانه یک پایگاه تابستانی"، هر دانش‌آموز یک مهارت " در بستر شبکه آموزشی دانش آموزی شاد آغاز شد.

رنجبر با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و استمرار فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در ایام تابستان گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان ارائه کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مهارت آموزی را از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های تابستانی عنوان کرد وگفت: ایجاد شور ونشاط، استعدادیابی، پرورش وتقویت خلاقیت ونقاط قوت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از مهم‌ترین برنامه ها‌ی اجرایی در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان می‌باشد.

رنجبر تقویت قوای جسمی، ذهنی و روحی، توانمندسازی دانش آموزان در رشته‌های مختلف، تقویت اعتماد به نفس و بنیه معنوی، ارتقای مهارت‌های زندگی وبرنامه ریزی در امور فردی و اجتماعی را از دیگر اهداف کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت برشمرد.

او افزود: با تقویت مهارت‌های دانش آموزان با نیاز‌های ویژه صرفنظر از محدودیت آن‌ها می‌توان توانمندی‌ها وظرفیت‌های ارزشمند در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری وادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با تأکید بر اینکه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دارای نیاز‌های روحی، ذهنی وجسمی خاصی می‌باشند، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش یک اصل مهم در نظام آموزش وپرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه می‌باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان کرونا ویروس دانش آموزان با نیاز های ویژه غنی سازی اوقات فراغت اوقات فراغت دانش آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی فضاهای روباز و سالنی گفت: ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علی اسماعیلی، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در آئین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است، به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

وی افزود: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت که این امر نشان از ارتقای سطح آموزش در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت‌وساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، اضافه کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش پیدا کرده و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 751131

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار