Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@18:27:53 GMT

آزمایش ۳ داروی ضد کرونا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۲۰۶۸

صراط: سازمان بهداشت جهانی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آزمایش سه داروی هیدروکسی کلروکین، لپیناویر و ریتوناویر در قالب تست‌ها برای یافتن داروی ضد کووید -۱۹ متوقف شده است.

به گزارش ایلنا، در اعلامیه سازمان آمده است: «امروز توصیه کمیته بین‌المللی آزمون همبستگی درباره توقف تست دارو‌های هیدروکسی کلروکین، لپیناویر و ریتوناویر را مورد تأیید قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو‌ها در ترکیبات مختلف از جمله در ترکیب با اینترفرون در اولین تست‌های کمیته نامبرده شرکت داشتند که سازمان بهداشت جهانی از ماه مارس به انجام می‌رساند. در این آزمایش‌ها بیش از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار شرکت کردند».

پس از چهار ماه اعلام شد که موثرترین دارو از تمام دارو‌های تست شده، داروی رمدسیویر است».

رمدسیویر یک داروی آزمایشی ضدویروس است که ابتدا در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت دارویی «گیلیاد ساینسِز» تولید شد. هدف اولیه دارو درمان بیماری «هپاتیت سی» بود که در آن شکست خورد. از آن هنگام، از این دارو برای درمان بیماری ابولا استفاده شد، اما در درمان این بیماری هم تاثیر چندانی نداشت.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کرونا داروی کرونا کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو منصوب شد

با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو دکتر غلامحسین صادقیان به عنوان "سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو" منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با حکم سید حیدر محمدی؛ رئیس سازمان غذا و دارو دکتر غلامحسین صادقیان به عنوان "سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو" منصوب شد.

پیش از این، محمد پیکانپور این سمت را برعهده داشت. پیکانپور با ابلاغ معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به ریاست " امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه" منصوب شده است.

غلامحسین صادقیان، دارای مدرک دکترای داروسازی است و از سوابق کاری او می‌توان به ریاست انجمن داروسازان اصفهان و سرپرست اداره کل حوزه ریاست سازمان غذا و دارو اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «داروی رشد مجدد دندان» تولید شد
  • نخستین داروی رشد مجدد دندان در جهان آزمایش می‌شود
  • توسعه ریز داروی ایرانی برای درمان عفونت های قارچی ناخن
  • امیدوار باشید؛ دوباره دندان در می آورید!/ آزمایش بالینی اولین داروی رشد دوباره دندان‌
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو منصوب شد
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان