Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در احیای حقوق عامه منتظر ارائه دادخواست و شکایات مردمی به دستگاه قضایی نخواهیم ماند، بلکه با حضور در لایه های مختلف جامعه پیگیر حل مشکلات مردمی خواهیم شد.

حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه در  دیدار مدیران قضایی استان مرکزی و ساوه با امام جمعه این شهر اظهار کرد: امامت جمعه و قضاوت هر دو دارای یک منشاء در نظام اسلامی هستند و با اذن ولایت فقیه انجام وظیفه می کنند و از این جهت قرابتی بین این دو وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: دستگاه قضایی در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و به دنبال اجرای برنامه های راهبردی قوه قضائیه ارتباط خود را با مردم تقویت و پیگیری مشکلات مردم با حضور میدانی را جایگزین دادخواست محوری کرده است.

وی به برخی گلایه های مردم از دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا با حضور میدانی و بازدید از نزدیک لایه های مختلف جامعه گلایه ها و انتقادها را به حداقل برسانیم.

رییس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه گفت: رویکرد دستگاه قضایی این است که کسی از گفتار و رفتار مجموعه نظام قضایی ناراضی نباشد. اطاله دادرسی در پرونده هایی نظیر قتل به دلیل اهمیت پرونده هاست تا تصمیم درست و بررسی دقیق صورت گرفت.

وی به تشدید بازرسی از مجموعه دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: توسعه نظارت ها و بازرسی ها می تواند مشکلات را به حداقل برساند تا ایجاد رضایتمندی به یکی از خصلت های محوری قوه قضاییه تبدیل و اعتماد عمومی تقویت شود و رضایتمندی افزایش یابد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه گفت: ارتباط با جامعه نخبگان یکی از برنامه‌های محوری دستگاه قضایی به منظور گره گشایی از مشکلات مردم از طریق هم اندیشی و مشورت است و به دنبال ایجاد و تقویت یک کارگروه تخصصی در بدنه دستگاه قضایی هستیم تا با بهره گیری از مدیران و نخبگان جهادی فضای امید و نگاه جهادی و انقلابی در تمامی سطوح در جامعه جاری و ساری شود.

وی خواستار سرعت بیشتر مجموعه قضایی در تحقق ماموریت ها و وظایف ذاتی شد و افزود: مدیریت انقلابی و جهادی از خصوصیات بارز نظام قضایی است تا روند ارائه خدمات صادقانه و خالصانه به مردم شتاب بگیرد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی مبارزه با فساد را محوری ترین رویکرد قوه قضائیه دانست و افزود: مجموعه قضایی با تمام قوا ایستادگی کرده و در مقابل هیچ فرد، جناح و گروهی هم کوتاه نخواهد آمد و با احراز ظلمی که به مردم  شده با تمام توان مقاومت و  ایستادگی خواهد کرد تا حقوق مردم استیفا شود.

امام جمعه ساوه نیز گفت: پاکدستی، سلامت کاری، در دسترس بودن برای حل مشکلات مردم، صنایع و واحدهای تولیدی، اتخاذ مواضع انقلابی، فسادستیزی و مقاومت در راه مبارزه با فساد از ویژگی های بارز دستگاه قضایی شهرستان ساوه است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی طولانی شدن اجرای حکم برخی جرایم خشن نظیر قتل را یکی از مشکلات در حوزه قضایی دانست و افزود: یکی از مزایای مجازات، بازدارندگی آن است و تسریع در اجرای حکم نقش موثری در بازدارندگی جرایم بویژه جرایم خشن خواهد داشت.

وی به گلایه برخی از مردم از نحوه برخورد قضات اشاره کرد و خواستار حضور موثر دستگاه قضایی در جلسات شورای فرهنگ عمومی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و جلسات هم اندیشی برای حل معضلات اجتماعی شد.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در سفری یک روزه به ساوه در ابتدا  مزار شهدای این شهر واقع در امامزاده سید علی اصغر(ع) را گلباران و آستان مقدس این امامزاده را زیارت کرد.

بررسی مشکلات قضائی شهرستان، بازدید از شعب دادگاه، دادسرا و شورای حل اختلاف، بازدید از دو واحد تولیدی و  صنعتی و برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری با صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی از دیگر برنامه های او در سفر یک روزه به ساوه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دادگستري ساوه کل دادگستری استان مرکزی دستگاه قضایی حجت الاسلام مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون قضایی مجلس از ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان خبر داد.

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

 وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

 

 

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان