Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز 15 تیرماه در 30 پایگاه استان آغاز شد.

معصومه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز 15 تیرماه در 30 پایگاه استان آغاز شد، گفت: امسال طرح غربالگری تنبلی چشم تنها به وسیله دستگاه انجام می‌شود و از Eچارت استفاده نمی‌شود و علت آن نیز تسریع در انجام غربالگری و به حداقل رساندن حضور کودک در مراکز و همچنین تماس کمتر بین کودک با فرد غربالگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جامعه هدف امسال 67 هزار کودک( متولدن فروردین 93 تا پایان 96) 3 تا 6 سال هستند، افزود: هزینه اجرای طرح برای هر خانواده ۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته با اجرای این طرح 50 هزار و 973 کودک سنجش شدند که از این تعداد 3 هزار و 563 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد، اضافه کرد: در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار و 991  نفر دچار اختلال بینایی بوده و برای 400 کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت شد.

محمدی توضیح داد: با توجه به اینکه سن طلایی درمان و مداخله در تنبلی چشم، زیر ۸سالگی است، طرح غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ساله انجام می‌شود تا فرصت کافی برای درمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: تنبلی چشم کودک غربالگری معصومه محمدی تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: برای امروز رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و تگرگ پیش بینی شده است.
وی افزود: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز عملیات گازرسانی به مجتمع دامپروری شهر کیان
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • تصاویری از لحظه حادثه مینی بوس در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای