Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@21:13:51 GMT

سناریوهای مجلس برای نحوه برگزاری کنکور

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۱۴۴

سناریوهای مجلس برای نحوه برگزاری کنکور

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: شرایط برگزاری کنکور بررسی می شود، چندین سناریو مطرح است که می توان به تعویق کنکور، برگزاری کنکور در شبها و برگزاری کنکور در چند روز به جای یک روز اشاره کرد.

به گزارش مشرق، احمد نادری درباره بررسی تعویق  کنکور ۹۹ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حجم عظیمی از درخواست و تماس ها برای من و دیگر اعضای کمیسیون آموزش ارسال می شود و اکثر درخواست ها این است که، فکر جدی برای تاریخ کنکور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این درخواست ها عمدتا ناشی از پیک دوم کرونا است که شایع شده است، در حال حاضر نیز شاهد هستیم که اخبار فوتی های کرونا به ۱۵۰ رسیده است یعنی همانند روز های اول شده است.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: لذا ترسی که کنکوری ها و خانواده آنان دارند کاملا قابل درک است،  بنابراین در هفته جاری یکی از دستور کارهای ویژه کمیسیون آموزش، بررسی شرایط کنکور خواهد بود.  

بیشتر بخوانید: پیگیری نماینده مجلس درباره برگزاری کنکور تکلیف برگزاری کنکور ۹۹ چه می‌شود؟

نادری ادامه داد: یکی از امکان ها که بسیار مطرح شده است به تعویق افتادن کنکور ۹۹ است، منتهی اگر قرار باشد  کنکور با تاخیر برگزار شود، بحث ورود به دانشگاه و نظم ترم تحصیلی سال جدید بهم می ریزد و ممکن است ترم مهرماه نداشته و از بهمن ماه ترم شروع شود این یکی از امکان ها است.

وی با بیان اینکه امکان های دیگر نیز وجود دارد افزود: امکان دیگر این است که کنکور به جای یک روز در چند روز برگزار شود و یا اینکه در فضاهای باز برگزار شده و  تمهیدات لازم اندیشیده شود که تجمعی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: ساعات برگزاری کنکور نیز خیلی مهم است مثلا یکی از پیشنهادها این است که کنکور شبها برگزارشود، چراکه شب دیگر نیاز به استفاده از خنک کننده ها و کولرها که خود از عوامل انتشار ویروس هستند نیست.

وی با بیان اینکه چندین سناریو مطرح است که باید در کمیسیون آموزش بحث شود، افزود: مطمئنا درباره این موضوع در یک جلسه به تفاهم نخواهیم رسید، حتما از مسئولان وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش خواهیم خواست دراین جلسات حاضر شده و با توجه جمیع نظرات یک تصمیم می گیریم که به صلاح  و ثواب نزدیک تر باشد.

وی درباره اصلاح سهمیه های کنکور و رایزنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص با کمیسیون آموزش نیز گفت: هنوز کمیسیون آموزش به آن معنی شکل نگرفته که تعاملی باشد، ولی قاعدتا هر موضوعی که باشد باید در صحن کمیسیون مطرح شود باید دید نظرات دوستان شورا چیست و آنجا نیز بحث خواهیم کرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم ویروس کرونا کنکور وزارت علوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کنکور کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم