Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشجویی از پایان هفته جاری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری با اشاره به الکترونیکی شدن ۲ انتخاب در حوزه نشریات دانشجویی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و بستر الکترونیکی که در دانشگاه‌ها فراهم شده است، انتخابات مدیران مسوول نشریات و نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم می‌تواند به صورت الکترونیکی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: یکی از انتخابات پر اهمیت، انتخاب مدیران مسوول نشریات دانشجویی است که از اواخر هفته جاری در دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس جلساتی که شورای مرکزی ناظر بر نشریات در وزارت علوم برگزار کرد، انتخابات یاد شده به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

غفاری حضور نیافتن دانشجویان در دانشگاه و شرایط کنونی کشور را دلیل اصلی الکترونیکی شدن این انتخابات دانست و گفت: انتخابات مدیران مسوول نشریات در سنوات گذشته حداکثر تا فروردین ماه برگزار می‌شد تا فرصت رسیدگی به گزارش و شکایت‌های احتمالی از این انتخابات در شورای مرکزی وجود داشته باشد؛ بعد از طی این فرایند، انتخابات نمایندگان دانشجویی شورای مرکزی برگزار می‌شد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و دیگر دلایل ذکر شده به این نتیجه رسیدیم که چاره‌ای جز برگزاری الکترونیکی این انتخابات نداریم.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیران مسوول نشریات دانشجویی بر اساس سهمیه هر دانشگاه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری انتخابات مدیران مسوول نشریات، گزارش‌ها دریافت می‌شود و انتخابات نمایندگان شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی هم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به کاندیدا‌های انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی، خاطرنشان کرد: افراد مشخص شده از انتخابات مدیران مسوول نشریات دانشگاهی، برای کسب کرسی‌های دو عضو اصلی و یک عضو علی البدل شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی رقابت می‌کنند.

به گفته غفاری، با انجام هر ۲ انتخاب و مشخص شدن اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی، همزمان با آغاز سال تحصیلی آینده جلسه این شورا با حضور اعضای جدید تشکیل خواهد شد.

غفاری با اشاره به نحوه برگزاری این انتخابات، گفت: وزارت علوم از سامانه مرکزی نشریات دانشگاهی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات مدیران مسوول استفاده می‌کند؛ در حال حاضر امکان ثبت همه نشریات دانشجویی در سامانه مورد نظر برای شناسایی نشریات فعال وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات باید با رعایت همه ملاحظات صورت بگیرد، تاکید کرد: همه پیش بینی‌های لازم برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات بر اساس آیین نامه‌های مرتبط، در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم درباره چگونگی بررسی آراء اظهار داشت: کمیته ناظر بر این انتخابات، همه فرایند‌های مرتبط با رأی گیری را هم رصد می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم نشریات دانشجویی مدیران مسئول نشریات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی صورت الکترونیکی برگزار وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

استاندار لرستان از برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات لرستان، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات، اضافه کرد: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده‌ است.

مشارکت 47درصدی مردم لرستان در انتخابات + جزئیات

استاندار لرستان عنوان کرد: فرآیند آموزشی برگزاری انتخابات الکترونیکی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز این استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های لازم برای انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات در صداوسیمای لرستان تدارک‌ دیده شده‌ است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پرشور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است