Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:28:11 GMT

نویسندگان از حمایت های لازم برخوردار نیستند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۶۱۳

نویسندگان از حمایت های لازم برخوردار نیستند

ایسنا/آذربایجان غربی یک نویسنده گفت: عدم حمایت از نویسندگان و اصحاب اهل قلم برای جامعه زیان بار است.

علی اکبر پوررسول در گفت و گو با ایسنا افزود: جامعه برای حفظ فرهنگ غنی خود باید از نویسندگان و اصحاب قلم حمایت کند چرا که عدم حمایت از آنها برای جامعه بسیار زیان بار است.
وی با اشاره به اینکه هنر نویسندگی را به صورت مبتدی از دوران دبیرستان  شروع کرده است، تصریح کرد:  مدت زمان ۲۰ سال است که به صورت حرفه ای کار نویسندگی ادامه داده ام و در این مدت ۳ نمایشنامه و ۴ کتاب مطرح  از وی چاپ شده که  ۳اثر نیز حائز رتبه های ملی و بین المللی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پور رسول با اشاره به اینکه در سال ۸۴ نمایشنامه ای از من با عنوان "قول میدم بزرگ نشوم "متن برگزیده ملی انتخاب شد، خاطر نشان کرد: در سال های بعد ۳ نمایشنامه دیگر نیز با عنوان های "قول می دم بزرگ نشوم " ،"جیک جیک کی منو میخوره "، "من آیدا را نمی فروشم " به صورت نمایشنامه اجرا شدند.
این نویسنده حوزه کودک ونوجوان در خصوص مشکلات نویسندگان نیز اظهار کرد: متاسفانه تمامی حمایت های سازمان ها و نهادها از نویسنده در حد شعار بوده و در عمل شاهد کمترین حمایت ها از اصحاب اهل قلم هستیم.
پور رسول یاد آور شد: یک سری محدودیت ها بی مورد مانع شده نویسنده ها نتوانند مسایل جامعه را آزادانه بنویسد و مجبور به خود سانسوری شده اند.  
وی  افزود: نیاز است فضایی ایجاد شود تا  مشکلات جامعه از طریق قلم نویسنده  بهتر بازگو شود.
 ور رسول با اشاره به کاهش تعداد تیراژ کتاب ها به دلیل کم شدن میزان مطالعه مردم خاطر نشان کرد: به دلیل عدم استقبال مردم از کتاب و کتاب خوانی  سازمان ها از نویسندگان برای چاپ کتاب حمایت نمی کنند، هرچند کانون پرورش فکری نوجوانان با وجود مشکلات در حوزه چاپ وکاغذ حمایت های خوبی در سال های اخیر از اهل قلم استان داشته است.  
نویسنده کتاب  "وقتی خدا صدای می زند" دیگر دغدغه نویسندگان  استان را مشکل مالی اعلام و ادامه داد: جامعه  ما  اگر می خواهد از سایر کشور ها در حوزه مطالعه و فرهنگ عقب نماند  و باری از مشکلات جامعه در تمامی حوزه بردارد باید محیطی آزاد همراه با حمایت در اختیار نویسندگان قرار گیرد در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کتاب مصاحبه با نویسنده حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجویان و اساتید در این تجمع ها، یکصدا انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و همچنین رفتار خشونت آمیز ماموران امنیتی آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاه آمریکا را محکوم کردند.

در خیزش اخیر دانشجویان آمریکا و اروپا، نکته مهم این است که دانشجویان و اساتید معترض از یک طیف و نژاد نیستند، حتی از یک دین و مذهب هم نیستند، مسلمان، مسیحی و حتی یهودی در برابر جنایات اسرائیل به میدان آمدند و در مقابل نظام حاکم آمریکا بر خلاف ادعای آزادی بیان و ادعای حمایت از حقوق بشر، اقدامات تنبیهی و تهدیدات جدی نسبت به دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان انجام داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت خاص از گشت ارشاد و طرح نور: ادامه دهند، کار بسیار خوبی است
  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم