Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی سازمان حمایت از تمرکز بر کنترل قیمت کالای های اساسی و اولویت دار خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تستیم، "سیدجواد احمدی" با بیان اینکه 2 هزار و 400 بازرس برای 4 میلیون واحد صنفی استفاده شده است، از کمبود بازرس گفت و افزود: به دلیل کمبود بازرس مجبور به تمرکز بر روی کالا‌های اساسی و موضوعات شکایت محور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی از بازرسی روزانه بر همه کالا‌ها و خدمات در سطح کشور گفت و افزود: اولویت سازمان حمایت در بازرسی و کنترل بر کالا‌های اساسی است. چنانچه تعادل اینگونه کالا‌ها مانند گوشت و مرغ تغییر کند بازرسی و کنترل بیشتری خواهد شد.

معاون بازرسی سازمان حمایت افزود: در این هفته کنترل و بازرسی قیمت مرغ و تخم مرغ، برنج، لوازم خانگی و در بین مصالح ساختمانی سیمان در اولویت هستند. این اولویت‌ها ممکن است در روز‌ها و هفته‌ی بعد تغییر کند.

وی اخفا و امتناع از فروش و عرضه کالا را بارزترین تخلفات بازار عنوان کرد و گفت: همه مواردی که تخلف محسوب می شود مد نظر بازرسان و تعزیرات بوده و طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت از افزایش 45 درصدی گشت تعزیرات گفت و افزود: در سه ماهه نخست سال 35 هزار و 159 گشت مشترک انجام شده است که در صحنه درباره تخلفات انجام شده حکم صادر شده است. بازرسی شکایت محور است و تا شکایتی صورت نگیرد تعزیرات و بازرسان برخورد نکردند.

احمدی افزود: 5.5 درصد از بازرسی‌ها منجر به برخورد و اجرای حکم می‌شود و در 95 درصد تخلفی مشاهده نشده است. امتناع از فروش مرغ و اشکال در تامین کالا در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. قیمت میانگین مرغ امروز (شنبه) در تهران 17 هزار و 500 تومان بوده است.

"مهدی یوسف‌خانی" رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی هم به قیمت مصوب 15 هزار و 750 تومان مرغ اشاره کرد و مشکل اصلی را عرضه نشدن مرغ با قیمت 10 هزار تومان به کشتارگاه است.

احمد مقدسی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور هم سیاست های قیمت گذاری بر قیمت بازار را بی تاثیر خواند و گفت: این بازار است که قیمت را تنظیم می کند. واردات گوشت در سال گذشته باعث ورشکستگی تولید کننده گوشت قرمز شده است.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,78/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سازمان حمایت کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد

بر اساس مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن خام در فهرست کالا‌های مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی قرار گرفت.

به گزارش فارس، بر اساس اصلاحیه مصوبه هیئت وزیران برنج و روغن به فهرست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ اضافه شد.

در فهرست قبلی انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی مشمول دریافت ارز ترجیحی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد. در فهرست قبلی برنج و روغن از فهرست کالا‌های مشمول ارز ترجیحی حذف شده بود که با پیگیری مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی دوباره مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی شد. بنابر آمار گمرک جمهوری اسلامی سالانه ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار به واردات کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که واردات این دو محصول با ارز ارزان باعث تعادل قیمت آن‌ها در بازار می‌شود که اختصاص ارز گرانتر امکان داشت قیمت‌ها را در بازار بالاتر ببرد. کشور سالانه حدود یک میلیون تن برنج وارد می‌کند و ۹۰ درصد نیاز روغن را از طریق واردات تامین می‌کند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۲۵ پرونده تخلف برای فروشگاه های لوازم یدکی خودرو در خوزستان+فیلم
  • فروشندگان لوازم خانگی و اداری زیر ذره‌بین بازرسان قرار گرفتند
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • حراج لوازم خانگی اموال تملیکی در ۹ استان کشور
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • برنج و روغن شامل ارز ترجیجی شد
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام