Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:26:42 GMT

۹۰ درصد ظرفیت سدهای استان همدان پر و تکمیل است

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۳۶۲۶

۹۰ درصد ظرفیت سدهای استان همدان پر و تکمیل است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بارندگی سال‌جاری ۴۵۷ میلیمتر بود، گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به سال آبی گذشته که بارشی معادل ۶۰۴ میلیمتر داشتیم کاهشی ۲۴ درصدی نشان می‌دهد و این در حالی است که نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد رشد در بارش‌ها داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: ۱۱۵ لیتر در ثانیه آب به سد اکباتان وارد می‌شود که در نتیجه از حجم فعلی سد که بالغ بر ۳۰ میلیون مترمکعب است، ۹۱ درصد پر شده و از این میزان یک هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه به مصرف شرب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر به سد آبشینه و سد شیرین‌سو آب وارد نمی‌شود اما ۹۰ درصد از حجم ۴.۵ میلیون مترمکعبی سد آبشینه و حجم ۳.۹۶ میلیون مترمکعبی سد شیرین‌سو پر است.

منصور ستوده بیان کرد: در ملایر ۹۶ درصد از حجم ۴۳.۴ میلیون مترمکعبی سد کلان پر است و حدود ۰.۶ مترمکعب در ثانیه به این سد آب وارد می‌شود.

وی بابیان اینکه ۹۴ درصد سد سرابی تویسرکان نیز پر است، گفت: این سد مخزنی با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب دارای ورودی آب ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه است.

ستوده با یادآوری اینکه ۴۴ درصد از حجم ۲.۳ میلیون مترمکعبی مخزن سد شنجور نیز اکنون پر است، افزود: بیش از ۹۰ درصد حجم بیشتر سدهای استان همدان پر است.

کد خبر 4965612

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان بارش باران ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا مواد مخدر میلیون مترمکعبی میلیون مترمکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۳۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دومین رویداد « اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت » در هفت بخش خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان با هدف فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت، همزمان با روز جوانی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

امکان شرکت همزمان متقاضیان در هر ۲ سطح استانی و ملی فراهم شده که مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و علاقه مندان می‌توانند از طریق وبگاه رویداد به نشانی www.jameyat.ir و یا با مراجعه به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان در این رویداد شرکت کنند.

با شناسایی ظرفیت‌ها در استان و شهرستان این رویداد بومی‌سازی و با استفاده از ظرفیت کنشگران و دغدغه‌مندان از جمله اصحاب رسانه اهداف و شناسایی ظرفیت‌های مردمی محقق شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۰ اردیبهشت به سایت ستاد جمعیت ارسال کنند و ۳۰ اردیبهشت اختتامیه رویداد برگزار می‌شود.

برداشتن موانع ازدواج از راه‌های تبیین گفتمان جوانی جمعیت و تحقق آن است.

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد