Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:13:15 GMT

جای خالی زائران کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۴۱۱۳

جای خالی زائران کشورهای مختلف در مسجدالنبی(ص)+فیلم

‍‍‍‍‍‍

با شیوع کرونا و غیبت زائران کشورهای مختلف در مدینه منوره، مسجدالنبی(ص) که سال‌های گذشته در چنین ایامی مملو از جمعیت بود، این روزها فقط شاهد حضور زائرانی از عربستان و به ویژه شهروندان مدینةالنبی است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مسجدالنبی (ص) برای برپایی نمازهای جماعت از هشتم شوال بازگشایی شده است و زائران برای اقامه نماز به این مکان مقدس مشرف می‌شوند و پس از آن نیز افراد مسجد نبوی را ترک کرده و کارکنان این حرم به ضدعفونی و آمادگی برای حضور مجدد نمازگزاران می‌‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر در حالی است که سال‌های گذشته در چنین ایامی حرم نبوی مملو از جمعیت بود و جمع کثیری از زائران از کشورهای مختلف با رنگ، نژاد و زبان متنوع که برای حضور در حج ابراهیمی به سرزمین وحی مشرف شده بودند، در مدینه منوره حضور یافته و در این اجتماع عظیم با یکدیگر آشنا شده و  شیعه و سنی در کنار یکدیگر به زیارت و اقامه نماز می‌پرداختند.

اما امسال با شیوع کرونا و عدم برپایی حج تمتع برای کشورهای اسلامی، جای خالی مسلمانان جهان بسیار مشهود است و مردم مدینه نیز که هر ساله در چنین ایامی روز و شب‌های شلوغی را در مسجدالنبی (ص) شاهد بودند، از عدم حضور زائران ناراحت و نگران هستند و بسیاری نیز هر روز به دعا برای رهایی از کرونا و حضور مجدد زائران حرم رسول الله (ص) اهتمام دارند.

بشیر، یکی از زائران حرم نبوی که هر روز در نمازهای جماعت مسجدالنبی (ص) حضور دارد، می‌گوید: با تدابیر اندیشیده شده همه زائران با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک وارد حرم می‌شوند و در ورودی‌ها هم وضعیت سلامت زائران و نمازگزاران سنجیده می‌شود. اما مشاهده خلوتی حرم نبوی در روزهای ماه ذی‌القعده که هر سال پذیرای زائرانی از کشورهای مختلف بود، همه مسلمانان را ناراحت کرده است. 

وی درباره تصمیم دولت سعودی مبنی بر عدم برپایی حج تمتع برای زائران سایر کشورها می‌افزاید: به دلیل وضعیت کرونا در عربستان و نبود امکانات لازم برای زائران تمام کشورها، این تصمیم از مدت‌ها قبل مطرح شده بود و در نهایت از سوی وزیر حج عربستان اعلام شد. اما ما در ایام حج نائب‌الزیاره تمام عاشقان رسول الله (ص) در مدینه منوره خواهیم بود.

در مدینه منوره که به دلیل شیوع کرونا همچنان محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، زائران فقط در ساعات اقامه نماز اجازه ورود به مسجد نبوی را دارند. زائران پس از خروج از مسجدالنبی (ص) در فضای باز مسجد نبوی حضور یافته و علاوه بر زیارت و دعاخوانی، برخی نیز ترجیح می‌دهند که در این مکان مقدس به استراحت بپردازند.

در ادامه فیلمی از حال و هوای حرم نبوی شب گذشته و خلوتی حرم در ایام ماه ذیالقعده را مشاهده می‌کنید؛

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج مسجد عربستان مسجدالنبی مدینه منوره کشورهای مختلف حرم نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمس آذر با دو لباس مختلف در جدال با گل‌گهر!

در دیدار گل‌گهر در نیمه اول دیدار مقابل شمس آذر با لباس آبی و در نیمه دوم با لباس سفید در زمین حاضر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • حضور گل‌گهر با دو لباس مختلف در جدال با شمس‌آذر!
  • حضور شمس آذر با دو لباس مختلف در جدال با گل‌گهر!
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)