Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: حدود ۲۹ درصد از درآمد خالص کشاورزی شمال استان کرمان، مربوط به شهرستان کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده یکشنبه (15 تیر) در جلسه شورای زکات استان کرمان در خصوص بحث زکات گفت: یکی از اولویت ها را در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، بحث زکات قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای اینکه در امر زکات در مجموعه جهاد کشاورزی استان بتوانیم قدم های موثرتر از گذشته برداریم کاری که صورت گرفته این است که با همه مدیران بخش های میانی و معاونین اول سازمان جهاد کشاورزی استان جلساتی داشتیم و قبل از شروع کار نظرخواهی کردیم که چکار کنیم تا کار زکات به عنوان فرهنگ سازی در این حوزه بهتر انجام شود.

 

 

 

وی اظهار داشت: ما ستاد راهبردی زکات را در سازمان جهاد کشاورزی راه اندازی کردیم که همه مدیران از جمله مدیران کل سازمان های وابسته به جهاد کشاورزی در آن جلسه عضو هستند.

 

 

 

حجت الاسلام قاسمی خاطر نشان کرد: برای اینکه مصوبات ستاد راهبردی به نتیجه برسد و کار بهتر از گذشته انجام شود، هئیت اجرایی زکات هم در داخل تشکیلات درست کردیم که مصوبات را پیگیری می کنند و تاکنون بیش از 6 جلسه در ستاد راهبردی تشکیل شده و ثمرات خوبی داشته است.

 

 

وی توضیح داد: سه کارگروه ذیل ستاد راهبردی زکات استان کرمان از جمله کارگروه های تولیدات گیاهی، دامی و فرهنگی تشکیل شده است که راهکارهای فرهنگی بررسی و تصمیم گیری شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه بیان کرد: از آنجا که در پهنه های مختلف کشاورزی در سطح استان یک عرصه وسیع و گسترده داریم و پهنه های کشاورزی استان از پهنه های وسیع و در دسترس همه است، از طریق سامانه جهاد کشاورزی یک بحثی را پیگیری کردیم و الان با تمام مروجین و ناظرین کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در استان در ارتباط هستیم؛ یعنی این سامانه عملیاتی و کار شروع شده است.

 

 

وی ادامه داد: در این حوزه چیزی که از دوستان تقاضا کردیم این است که حتماً در کنار شورای زکات اول با تولیدکنندگان و کشاورزان جلسه ای در بحث اهمیت زکات و فرهنگ سازی داشته باشیم و دوم با ناظرین و مروجین زکات مربوط به پهنه کشاورزی که توجیه آنان را شروع کردیم تا در این حوزه نیز فعال شوند.

 

 

 

حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: حدود 29 درصد از درآمد خالص کشاورزی شمال استان کرمان، مربوط به شهرستان کرمان است یعنی حدود یک سوم است که اوضاع خوب است.

 

 

وی بیان کرد: صدا و سیما همیشه نقش ارزنده داشته و در برنامه اهل آبادی، موضوع زکات را شروع کردیم و هفته گذشته پخش شده لذا باید همه پای فرهنگ سازی زکات بیایند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: شعار ما در جهاد کشاورزی اول زکات بعد از ترویج مسائل مربوط به مبارزه با آفات و ... است که امیدواریم بتوانیم این زکات را به عنوان فرهنگ عمومی جا بیندازیم و از مزایای آن نیز مردم بهره مند شوند.

 

 

احمد علیرمضانی در این جلسه اظهار داشت: صدا و سیمای استان کرمان در برنامه های متعدد، بحث زکات را به صورت عملیاتی داشته است.

 

 

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان بیان کرد: 140 بحث کوتاه از حجت الاسلام قرائتی ضبط کردیم و علاوه بر اینکه خودمان استفاده می کنیم به تمام شبکه های رادیویی و تلویزیونی فرستادیم و همچنین دو تا از برنامه های زندگی زیباست و ره عشق با آیات قرآن شروع می شوند.

 

وی ادامه داد: یکسری برنامه ویژه در مناسبت های خود وجود دارد لذا احساس من این است که رسانه در حد وفور به بحث زکات پرداخته است اما اگر احساس می کنید که باید کار بیشتری انجام شود، این کار را انجام می دهیم.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: شورای زکات کرمان حجت الاسلام قاسمی زاده دفتر امام جمعه ستاد راهبردی حجت الاسلام بحث زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز برداشت محصول گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ جلال یوسفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است که تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شده، و در مجموع پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن داریم.

وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول وجود دارد، هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های به منطقه صورت گرفته است و به زودی در شهرستان مستقر خواهند شد.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از روزهای ابتدای برداشت به کشاورزان و کمباین داران اطلاع رسانی شده است، کشاورزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران، گفت: در سال جاری بیش از ۱۹ هزار تن دانه روغنی از مزارع کلزا برداشت شد که این میزان برداشت در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تاکید کرد: با توجه به صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایای محصولات، کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری کنند

کد خبر 747991

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت