Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@17:36:55 GMT

ثبت تخلفات سرعت، دانش‌بنیانی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۵۷۶۴

ثبت تخلفات سرعت، دانش‌بنیانی شد

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت دانش‌بنیان روشان طلوع شرق یکی از شرکت‌های فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری است که با بومی‌سازی نرم افزار سامانه ثبت تخلفات چراغ قرمز بر اساس خودرو‌های کشور توانسته دقت شناسایی خودرو‌های عبوری از چراغ قرمز تقاطع‌ها در زمان غیر مجاز را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز با عکسبرداری از تمام خودرو‌های عبوری اقدام به پردازش تصاویر آن‌ها می‌کند، اطلاعات همه خودرو‌های عبوری از جمله رشته پلاک، نوع تخلف و زمان عبور را به مرکز کنترل ترافیک مخابره و اطلاعات را در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می‎کند. در نهایت، با شناسایی خودرو‌های متخلف در محل چراغ قرمز تقاطع‌ها قبض جریمه مربوط به پلاک خوانده شده را صادر می‌کند. همچنین، صحنه تخلف به همراه تصویر خودروی متخلف ذخیره می‌شود.

رضا عسکری‌مقدم مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت کار خود را از سال ۹۱ در زمینه علوم نوین و به صورت تخصصی در زمینه پردازش تصویر، شبکه‌های عصبی- هوشمند و طراحی سیستم‌های نوین الکترونیکی در مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد.

بیشتر بخوانید

جت‌پرینتر‌های ایرانی به آفریقا صادر شد

او ادامه داد: محصولات ما در حوزه طراحی و تولید سامانه پردازش تصویر و بینایی ماشین تولید شده است. امروز در تمام حوزه‌های صنعتی به این سامانه نیاز است. سامانه‌ای که با هزینه‌های زیادی از دیگر کشور‌ها وارد می‌شد؛ اما با تولید بومی این محصول، خروج ارز از کشور کاهش یافت.

از جمله محصولات تولیدی این شرکت می‌توان به سامانه ثبت تخلف سرعت، تردد شمار‌های مبتنی بر پردازش تصویر، پلاک‌خوان سامانه ثبت تخلفات چراغ قرمز، سامانه تشخیص چهره، سامانه پارکینگ هوشمند، ترددشمار تصویری خودرو و ... اشاره کرد.

محصولات تولیدی این شرکت، همسان با نیاز‌های فناورانه داخل و خودرو‌های عبوری ایرانی طراحی و تولید شده است؛ اما در چشم‌انداز این مجموعه تا یک سال دیگر این محصولات آماده صادرات به حوزه خلیج فارس هم خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان تولید بومی خودرو های عبوری سامانه ثبت ثبت تخلفات چراغ قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد