Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیمی گفت: جشنواره اجتماعی «خانواده شاد و سالم» با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی اولویت دار، همچون اعتیاد و طلاق در شیراز برگزار می شود.

«هادی ابراهیمی» از برگزاری جشنواره اجتماعی «خانواده شاد و سالم» خبر داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: این جشنواره با همکاری بهزیستی شهرستان شیراز و ناحیه مقاومت بسیج سپاه «بقیه الله (عج)» شیراز برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز افزود: این جشنواره از ولادت امام رضا (ع) آغاز شده است و در بخش کودکان و نوجوانان و بخش بزرگسالان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اجتماعی، افزایش توانمندی های شناختی در افراد جامعه به ویژه در محله های آسیب پذیر در مقابله با آسیب های اجتماعی اولویت دار، همچون اعتیاد و طلاق است.

ابراهیمی تاکید کرد: ایجاد نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت دار اعتیاد و طلاق،  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان در سطح جامعه از اهداف دیگر این جشنواره به شمار می رود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در بخش ادبی، می توانند آثاری همچون، نقاشی، شعر و سرود، طنز، استندآپ کمدی، طراحی، داستان کوتاه، دل نوشته، کاریکاتور و گرافیک ارسال کنند.

ابراهیمی اعلام کرد: در بخش چندرسانه ای نیز، آثار باید در قالب های فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، کلیپ، موشن گرافی، دابسمش، لباهنگ، پویانمایی تئاتر صحنه ای و خیابانی، تئاتر خانگی و عکس نوشته باشد و به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

وی با تاکید به مباحث حوزه مقابله با اعتیاد در این جشنواره گفت: موضوعات در بخش کودکان شامل دخانیات دشمن سلامت خانواده، خانه بی دود، نه به دخانیات و اعتیاد، تفریحات سالم خانوادگی و اجتماعی، دوست خوب و بد است.

ابراهیمی افزود: در بخش بزرگسالان نیز موضوعات، شامل اعتیاد و طلاق، دشمنان سلامت و خانواده، تاثیر فضای مجازی در بحرانی تر شدن طلاق و ازدواج، نقش تعلیم و تربیت دینی در پیشگیری از اعتیاد و طلاق، نوجوان و مهارت نه گفتن به اعتیاد و نقش دستگاه های دولتی در پیشگیری از طلاق و اعتیاد گنجانده شده است.

وی اعلام کرد: فرصت ارسال آثار تا 20 مردادماه جاری است و شرکت کنندگان حداکثر امکان ارسال سه اثر در هر بخش را دارند و می توانند آثار خود را  در پیام رسان های سروش، واتساپ، بله و ایتا به شماره 09374019667، یا ایمیل  ejtemaeebaqiatallah@gmail.com و آدرس شیراز، بلوار زند، بعد از خیابان خیام، انتهای کوچه 39، ساختمان امامت، معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است به آثار برگزیده در این جشنواره اجتماعی جوایزی تعلق خواهد گرفت.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسج بهزیستی شیراز اعتیاد و طلاق سپاه جشنواره شیراز آسیب های اجتماعی جشنواره اجتماعی اعتیاد و طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز گفت: بیشتر آمار طلاق‌های این استان مربوط به البرز نیست و از شهرهای مجاور طلاق خود را البرز ثبت می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدجواد کاظمینی مدیرکل امور اجتماعی البرز در حاشیه اختتامیه طرح تربیت خبرنگار محله، با عنوان طرح "رسا محله" در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار داشت: نظرآباد بیش‌ترین آمار ثبت طلاق را دارد در صورتی که کم‌ترین بومی نظر‌آباد در‌خواست طلاق می‌دهند.

مدیرکل اجتماعی البرز اذعان داشت: علت ثبت طلاق بالا در نظرآباد نرخ پایین هزینه‌های‌ دفتر ثبت طلاق به خصوص شهر کرج است ‌که از شهرهای مجاور برای ثبت طلاق به آنجا مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص کاهش طلاق در استان افزود: تا سال گذشته 3.5 درصد کاهش طلاق در استان شاهد بودیم که این قابل قبول نیست و باید تلاش بیشتری شود که یکی از آنها تقویت مراکز پیشگیری و همچنین راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج می باشد.

کاظمینی در ادامه افزود: در دل ازدواج مسکن، اشتغال، اقتصاد و مسائل فرهنگی هم هست که با راه اندازی قرارگاه جوانان و ازدواج آن را پوشش خواهیم داد.

15 درصد آسیب های اجتماعی کشور در البرز رخ می‌دهد استانداری البرز: کودک کار خیابانی ایرانی نداریم

محمد جواد کاظمینی همچنین اظهار داشت: بالاترین علت طلاق در استان البرز مهاجرپذیری بالاست که این امر باعث اختلاف سلیقه، فرهنگی و تفکرات مردم می باشد که کاملا در وجودشان مخفی است و در زندگی مشترک مشخص می شود.

مدیرکل اجتماعی البرز در ادامه گفت: شاخص های ازدواج باید در دوران دبیرستان به آن پرداخته شود و به جرات می‌توان گفت ما در حوزه کاهش طلاق کاری نکردیم و باید به کوشیم این معضل اجتماعی کمرنگ تر شود.

کاظمینی در پایان اظهار کرد: از ثبت احوال مطالبه‌ای در این خصوص داشتیم که قرار شد سامانه ای تدارک دیده شود تا برای استفاده از برخی خدمات باید شخص اثبات کند که در آن محل سکونت دارد و بزودی این سامانه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم