Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@13:46:53 GMT

زنگ خطر کرونا بیخ گوش کودکان و نوجوانان چاق

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۶۷۱۷

زنگ خطر کرونا بیخ گوش کودکان و نوجوانان چاق

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کودکانی که مبتلا به کرونا می‌شوند و اضافه وزن نیز دارند احتمال مرگ و میر ۴۰ درصد بیشتر از سایر کودکان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا عبداللهی در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه روند افزایش وزن در نوجوانان و جوانان نگران کننده است، اظهار کرد: بر اساس مطالعات وزارت بهداشت در حال حاضر از هشت میلیون کودک زیر پنج سال در کشور، حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار یعنی حدود ۱۴ درصد کودکان پنج سال دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نوجوانان یعنی گروه سنی ۷ تا ۱۸ سال، ۲۰ درصد دچار چاقی شکمی و ۲۲ درصد دچار اضافه وزن و چاقی هستند، افزود: اهمیت این موضوع وقتی مشخص می‌شود که نوجوانان و کودکانی که دچار اضافه وزن هستند، شانس ابتلاء به کرونای بیشتری دارند و احتمال فوت مبتلایان کرونا در آنها بیشتر است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در کودکانی که مبتلا به کرونا می‌شوند و اضافه وزن نیز دارند احتمال مرگ و میر ۴۰ درصد بیشتر از سایر کودکان است، بنابراین باید به عنوان یک مسئله مهم بهداشتی در کشور به روند افزایش چاقی در کودکان و نوجوانان بیشتر است.

ادامه دارد…

کد خبر 432143

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران چاقی کودکان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک