Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@13:19:10 GMT

علل حضور مردم آمریکا در مراسم مذهبی بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۶۷۵۲

علل حضور مردم آمریکا در مراسم مذهبی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «بررسی علل حضور مردم آمریکا در مراسم مذهبی» ترجمه‌ای است از یک پژوهش برای شناسایی دلایل رفتن به کلیسا یا اماکن مذهبی و نیز علل حضور آمریکایی‌ها در مراسم مذهبی که از سوی مرکز پیو انجام شده است.

این پژوهش، انواع دینداری آمریکایی‌ها را بر اساس دو متغیر «حضور در مراسم مذهبی» و «باور و ایمان» در سه گونه «کسانی که دست‌کم یک یا دو بار در ماه در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند»، «کسانی که به دلیلی غیر از نداشتن ایمان و باور در طول یک سال و کمتر از آن، به‌ندرت در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند و یا هرگز شرکت نمی‌کنند» و «کسانی که به‌دلیل نداشتن ایمان در طول یک سال و کمتر از آن، در مراسم مذهبی شرکت نمی‌کنند»، دسته‌بندی کرده و سپس به بررسی علل آن‌ها پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق ترجمه این پژوهش، دستاوردهای این تحقیق در آمریکا نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر، شمار افراد بالای ۱۸ سال که به‌طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، رو به کاهش است، درحالی‌که سهم آمریکایی‌هایی که سالانه فقط چند بار در این نوع مراسم حضور دارند (به‌ندرت یا هرگز)، رو به افزایش است. بررسی دیگری در مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که دلیل اصلی حضور پیوستۀ مردم در کلیسا، کنیسه، مسجد یا عبادتگاه‌های دیگر «احساس نزدیکی به خدا» است، اما مواردی که مردم را از مراسم مذهبی دور می‌کند، پیچیده‌تر به‌نظر می‌آید.


طبق این تحقیق، سه‌دهم کسانی که در این مراسم شرکت نمی‌کنند، دلیل خود را نداشتن اعتقاد دینی بیان می‌کنند، ولی بیشترشان دلیلی غیر از ایمان و اعتقاد دارند، مثلاً می‌گویند از راه‌های دیگر ایمان خود را تغذیه می‌کنند یا کلیسای مورد علاقۀ خود را نمی‌یابند یا به مراسم علاقه‌ای ندارند یا به دلایلی چون ناتوانی جسمی و ضعف جسمی یا نبودن وقت نمی‌توانند در مراسم مذهبی شرکت کنند.

کسانی که دلایلی برای شرکت‌نکردن در مناسک به‌جز عدم اعتقاد می‌آورند، بنا بر گفتۀ خود آن‌ها، افرادی نسبتاً مذهبی هستند و بیشتر آن‌ها دین را موضوعی «بسیار» یا «تقریباً» مهم در زندگی خود می‌دانند.

در مقابل، حدود ٨٠ درصد از افرادی که منظم و پیوسته در مراسم مذهبی حضور می‌یابند، معتقدند که حضور آن‌ها در مناسک مذهبی باعث نزدیکی آن‌ها به خداوند می‌شود. همچنین تقریباً دوسوم آن‌ها نیز بر این باورند که با شرکت در مناسک دینی می‌توانند اصول اخلاقی را به فرزندان خود بیاموزند تا در آینده انسان‌های بهتری باشند و همچنین بتوانند هنگام مشکلات به آرامش دست یابند.

این گزارش در پایان جهت اشاره به تفاوت دینداری در اروپا و آمریکا به پیمایش دیگری در مرکز تحقیقات پیو اشاره می‌کند که به موضوع دین و نقش عقاید دینی در زندگی مردمان اروپای غربی پرداخته است.

کد خبر 4966357

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات دین و مذهب تظاهرات ضد نژادپرستی ایالات متحده آمریکا دهه کرامت معرفی کتاب امام رضا ع ویروس کرونا کنفرانس بین المللی فلسفه مجمع عالی حکمت اسلامی معرفی نشریات حقوق بشر فعالیت های قرآنی وبینار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مراسم مذهبی شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده انتظامی رشت گفت: در پی تماس شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام اقدام به خودسوزی خانمی حدوداً ۵۰ ساله در بلوار امام خمینی (ره)، بلافاصله، نزدیک‌ترین گشت انتظامی، جهت بررسی موضوع در محل حاضر شد و با همراهی و همکاری مردم، مانع از خودسوزی وی شده و دو بطری حاوی بنزین و الکل در اختیار را از وی دور کردند.

فرمانده انتظامی رشت افزود: برابر بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خانم، در گذشته نیز، به دلیل مشکلات شخصی، چندین مورد اقدام به خودسوزی نافرجام نموده است. وی، به منظور بررسی زوایای بیشتر برای، به مرجع قضائی تحویل داده شد.

کد خبر 6100845

دیگر خبرها

  • ۳۷۴۸ واحد مسکن با حضور رئیس‌جمهور در اختیار مردم قم قرار گرفت
  • اندیشکده مطالعات جنگ بررسی کرد؛ حضور ایران در آفریقا، آمریکا را ترسانده است
  • حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد
  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در دشت ذهاب
  • عکس/ حضور اژه‌ای در مراسم تحلیف قضات جدیدالورود
  • رسوایی ایمنی در هواپیماسازی بوئینگ آمریکا
  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در یادمان این شهید
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • آمریکا در حال بررسی پاسخ حماس به توافق آتش‌بس است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم