Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:54:38 GMT

۷۵ درصد دهیاری‌های کشور درجه‌بندی شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۰۳۵

۷۵ درصد دهیاری‌های کشور درجه‌بندی شده‌اند

به گزارش روز یکشنبه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید مجتبی شفیعی با بیان اینکه، درجه‌بندی دهیاری‌ها  عامل مهمی در ساماندهی و نظام‌بخشی دهیاری‌ها است، تاکید کرد: این اقدام می‌تواند نحوه فعالیت دهیاری‌ها، نحوه جذب نیرو، شاخصه‌های انتخاب دهیار، ساختار سازمانی و تشکیلاتی این نهاد، نحوه توزیع منابع و اعتبارات را نظام مند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درجه‌بندی دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۶ بر اساس دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها آغاز شد و به موجب آن هر دهیاری از درجه یک تا شش درجه‌بندی می‌شود و تاکنون۲۷ هزار و ۷۱۰ دهیاری درجه‌بندی شده‌اند.

شفیعی ادامه داد: اکنون ۴۲ درصد از دهیاری‌ها درجه یک، ۲۹ درصد درجه دو، ۱۳ درصد درجه سه، ۸.۵ درصد درجه چهار، ۷ درصد درجه پنج و نیم درصد نیز درجه 6 دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاگفت: در دی سال گذشته دستور العمل نحوه درجه‌بندی دهیاری‌های کشور به استناد اصلاحیه ماده ۴۸ مکرر آیین‌نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار، مصوب شهریور، ۱۳۹۸) اصلاح و توسط وزیر کشور به استانداری‌ها ابلاغ شد.

شفیعی ادامه داد: در این دستورالعمل، علاوه بر تغییر امتیازدهی شاخص‌های پیشین، دو شاخص مرکزیت دهستان یا بخش، قبل از ایجاد شهرداری در مرکز بخش و دارا بودن ظرفیت گردشگری روستا به شاخص‌های درجه‌بندی دهیاری‌های کشور اضافه شده است که بر این اساس، درجه دهیاری‌های کشور با دقت و واقعیت بیشتری تعیین خواهد شد.

وی افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه درجه‌بندی دهیاری‌های کشور، دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها، ‌ اطلاعات دهیاری‌های واجد شرایط خود را که شامل تعیین و یا ارتقا درجه می‌باشند بررسی و پس از تأیید کمیسیون استانی به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال کردند.

شفیعی خاطر نشان کرد: از تاریخ ابلاغ دستورالعمل جدید درجه‌بندی دهیاری‌های کشور تاکنون درجه ۱۳۰۰ دهیاری در کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها تعیین و توسط رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداران ‌ابلاغ شده است.

برچسب‌ها روستائیان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور پروندهٔ خبری وعده‌هایی که تحقق یافت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روستائیان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور درجه بندی دهیاری های کشور درجه بندی دهیاری ها درصد درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟

همتی فر، سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، متولی مجموعه مراکزی است که در حوزه تربیت کودکان زیر هفت سال فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این سازمان باید آیین‌نامه‌ها را مصوب و ساماندهی کرده و مجوزها را  تحت نظر خود در بیاورد.

او ادامه داد: سازمان تعلیم و تربیت کودک در انتهای سازماندهی و ساماندهی مراکز فعال پیشین است. مجوز این مراکز بر اساس قوانین و ضوابط جدید مورد بررسی و پالایش قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: به علت ساماندهی کودکستان‌ها، این مراکز و مربیان رتبه‌بندی نمی‌شوند.

گفتنی است که پیش از این همتی فر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرده بود: مراکز باید خود را با قوانین جدید تطبیق داده و در صورت نیاز قوانین خود را اصلاح کنند و پایگاه اطلاعاتی این مراکز ایجاد و به مردم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: فرایند مجوزدهی در سراسر کشور به صورت همزمان و مجازی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • واریز تسهیم عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند