Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس قانون، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است به جانبازان، آزادگان، فرزندان آنها و فرزندان شهدا در هنگام ازدواج، هدیه ازدواج پرداخت کند.

این در حالی است که بر اساس مطالبات عمومی و کسب اطلاع خبرنگار مهر، حداقل بیش از دو سال است که بسیاری از افراد مذکور موفق به دریافت هدیه ازدواج خود از سوی بنیاد شهید نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص محمود تبریزی مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداخت هدیه ازدواج به متقاضیان شاهد و ایثارگر گفت: متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار از سوی دولت موفق به پرداخت هدیه ازدواج به این عزیزان نشده‌ایم.

وی افزود: بنیاد شهید این موضوع را به دولت نیز اعلام کرده است اما به دلیل کمبود بودجه، اعتباری برای این منظور به بنیاد شهید تعلق نگرفته در نتیجه ما نیز قادر به پرداخت هدیه ازدواج نیستیم.

تبریزی در پاسخ به این سوال که آیا زمان پرداخت هدیه ازدواج به متقاضیان مشخص است یا خیر، عنوان کرد: به نظر نمی‌رسد که تا پایان این دولت اعتبار لازم برای این امر تأمین شود در نتیجه نمی‌توان امیدی به پرداخت هدیه ازدواج به عزیزان شاهد و ایثارگر داشت.

به گزارش مهر، بر اساس ماده ۴۹ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، «دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای مساعدت در امر ازدواج خانواده شاهد، آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان برای یک نوبت هدیه ازدواج موضوع قانون فوق را به میزان دوبرابر پرداخت کنند. لذا پرداخت هدیه ازدواج در دستگاه‌های اجرایی برای ایثارگران و فرزندان آنان دو برابر سایرین به مبلغ ۲۴/۶۵۶/۰۰۰ ریال برای سال ۹۵ تعیین شده است.

تمام ایثارگران مشمول ماده ۴۹ که مستخدم دستگاه‌های اجرایی نیستند، پرداخت هدیه ازدواج آنان و فرزندانشان بر عهده بنیاد شهید است. این هدیه به جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی و سابقه اسارت پرداخت خواهد شد. بنابراین تمام ایثارگرانی که از تاریخ تصویب قانون جامع (۹۱/۱۰/۲) کمک‌هزینه ازدواج را برابر مواد قانون جامع دریافت نکرده‌اند، می‌توانند مطالبات قانونی خود را از دستگاه‌های مربوطه تقاضا کنند.»

این در حالی است که با وجود مراجعه افراد مشمول دریافت هدیه ازدواج ایثارگری به بنیاد شهید و گذشت چندین سال از ازدواج آنها، بنیاد شهید به بهانه نبود اعتبار از پرداخت این هدیه سر باز می‌زند.

کد خبر 4966208

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران ازدواج جوانان جانبازان و ایثارگران شورای شهر تهران قوه قضاییه ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی شهرداری تهران بیمارستان سینا اطهر سازمان بازرسی کل کشور پلیس راهور حج تمتع سازمان حج و زیارت پرداخت هدیه ازدواج بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خواجه‌ای گفت: در حال حاضر میزان مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند، افزود: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۳۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستا‌ها را افزایش داده است و همین مسئله باعث می‌شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح‌های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستا‌های استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال خود و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: سعی ما براین است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای را جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستا‌ها و ارائه تعریف جدید از روستا‌ها به عنوان واحدی تولیدی و فرهنگی آماده کرده و بنیاد مسکن نیز براساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌های خود را بیشتر معطوف به روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته ادامه دهد.

خواجه‌ای ادامه داد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

دیگر خبرها

  • اشتراک سازمانی ایمینو؛ هدیه نوآورانه به خانواده کارکنان
  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان