Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:37:56 GMT

طرح غربالگری بینایی کودکان دراستان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۲۷۷۸۶

طرح غربالگری بینایی کودکان دراستان سمنان آغاز شد

ایزدپوراز آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳تا۶ سال دراستان سمنان خبردادوگفت: این طرح تا پایان مهرماه ادامه دارد.

«علیرضا ایزدپور» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، با بیان اینکه به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و هشدار های وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج‌گیری شیوع بیماری در نیمه دوم سال طرح غربالگری بینایی کودکان از امروز(۱۵تیرماه) آغاز وتاپایان مهرماه ادامه دارد گفت: امسال غربالگری در پایگاه های دائمی سنجش بینایی به دلیل حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، صرفاً با دستگاه انجام می‌شود و استفاده از چارت E در پایگاه‌های غربالگری ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان سمنان با تأکید براینکه والدین قبل از حضور در پایگاه باید به صورت تلفنی زمان حضور خود را هماهنگ کنند تا از تجمع در پایگاه خودداری شود ادامه داد: براساس پروتکل‌های اجرایی، غربالگران در صورت داشتن علائم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا مجاز به انجام غربالگری نیستند.

 

وی با تأکید براینکه والدین و کودک نیز در خصوص علائم تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم سرماخوردگی و یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا لازم است قبل از مراجعه به پایگاه خودارزیابی انجام دهند ادامه داد: تنها یکی از والدین می تواند به همراه کودک وارد پایگاه شود.

 

ایزدپور، داشتن ماسک و رعایت فاصله ۱.۵ متری را برای مراجعه کنندگان ضروری دانست وافزود: مراجعان در صورت داشتن دستکش باید آن‌ها را در بدو ورود خارج و دست‌های خود را با مواد ضدعفونی کنند.

 

مدیر کل بهزیستی استان سمنان هزینه امسال انجام برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در مراکز دولتی را ۳۰ هزار ریال و در مراکز غیردولتی ۶۶ هزارریال ذکر کردوافزود: باید از کاور و یا ملحفه یک بار مصرف بر روی صندلی غربالگری کودک استفاده شود.

 

وی بابیان اینکه این طرح در راستای ارتقاء بینایی و پیشگیری از بیماری تنبلی چشم از سال ۷۴در کشور آغاز شده است، ابراز داشت: طرح آمبلیوپی در کشور از سال ۸۷به‌صورت رسمی در سراسر کشور همه‌ساله اجرا می‌شود.

 

ایزدپور هدف از اجرای این طرح را شناسایی به موقع مشكلات بینایی كودكان به منظور جلوگیری از كم‌بینایی و نابینایی عنوان کردوافزود: بهترین سن تشخیص مشكلات بینایی در انسان برای مداخله و پیشگیری سنین 3 تا 6 سالگی است و به همین منظور معاینه، شناسایی و درمان مشكلات بینایی كودكان در قالب طرح غربالگری بینایی كودكان در كشور اجرا می شود.

 

به گفته وی طرح غربالگری حركتی ملی برای شناسایی دقیق به همراه معاینه و پیگیری برای مراحل درمان است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح غربالگری بینایی کودکان طرح غربالگری بینایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سرخه
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق ایوانکی