Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرمانده ارشد سپاه الغدیر یزد با بیان این‌ که توسعه همه جانبه کشور مستلزم همراهی و مشارکت تمام عناصر علمی، آموزشی، مدیریتی و نظارتی است، گفت: حمایت از حلقه‌های علمی و پژوهشی برای تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای و تدوین برنامه‌های راهبردی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه ضروری است.

سردار «رضا پورشمسی» در نشست حلقه‌های علمی مرکز شهید الله دادی بسیج اساتید استان یزد که با حضور برخی از نخبگان دانشگاهی امروز یکشنبه در دانشگاه یزد برگزار شد، با اشاره به ضرورت تقویت ظرفیت‌های علمی مختلف در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی، اظهار کرد: تبیین مبانی فکری انقلاب و مقایسه آن با مدل‌های آمریکایی، یکی از الزامات اجرایی برای حلقه‌های علمی و پژوهشی بسیج اساتید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که اساتید انقلابی باید در مناسبت‌های مختلف نظیر هفته حقوق بشر آمریکایی نسبت به تولید محتوای آموزشی اقدام کنند، افزود:‌ اساتید دانشگاهی ظرفیت‌های قدرتمند نظام هستند که باید حق انقلاب را در آموزش‌های خود به نسل جوان ادا کنند.

فرمانده ارشد سپاه الغدیر یزد در ادامه تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی را ضروری دانست و بیان کرد: توسعه همه جانبه کشور مستلزم همراهی و مشارکت تمام عناصر علمی، آموزشی، مدیریتی و نظارتی است.

پورشمسی تصریح کرد: حمایت از حلقه‌های علمی و پژوهشی در حقیقت تلاش برای تقویت زیرساخت‌های توسعه‌ای و تدوین برنامه‌های راهبردی متناسب با ظرفیت‌های بومی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

لزوم داوری طرح‌های علمی‌ و فناوری بسیج توسط مرکز راهبردی شهید الله‌دادی

«محسن حکیمی» مدیر مرکز پژوهش‌های شهید الله دادی دانشگاه یزد هم در این جلسه واگذاری داوری و نظارت بر اجرای طرح‌های سازمان بسیج علمی و فناوری به این مرکز را یکی از درخواست اصلی مرکز راهبردی شهید الله دادی دانست و گفت: پوشش رسانه‌ای محتوای تولیدی کارگروه های تخصصی مرکز شهید الله دادی ضروری است.

«لیلا غلامزاده» عضو هیئت علمی فیزیک هسته‌ای دانشگاه یزد و مدیر حلقه علمی حفاظت در برابر پرتو، اجرای چند طرح پژوهشی در زمینه تولید کامپوزیت‌ها و پارچه‌های محافظ در برابر پرتو ایکس را از جمله موفقیت‌های این حلقه علمی در استان یزد عنوان و تصریح کرد: سیار بودن نیروی انسانی و نداشتن آزمایشگاه از جمله مهمترین چالش‌های حلقه های علمی و پژوهشی در یزد است.

«نوید نصیری‌زاده» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد و مدیر حلقه نانوبیوتکنولوژی نیز، تاسیس چندین شرکت دانش بنیان، تولید و تجاری‌سازی محصولات در زمینه مواد ضد عفونی کننده را مهمترین دستاوردهای این حلقه علمی در دانشگاه آزاد دانست و خاطرنشان کرد: تجاری سازی نمونه خاصی از محصولات کشاورزی هیدروپونیک و رایزنی برای ایجاد و توسعه بازار در زمینه ‌محصولات تولید شده از جمله مهمترین نیازهای ادامه فعالیت در این حلقه علمی و پژوهشی است.

در پایان این نشست «ابوالفضل صفایی» به عنوان مسئول حلقه‌های علمی استان و دکتر «محمدرضا دهقانی» عضو شورای مرکز شهید الله دادی، معرفی و منصوب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی يزد فرمانده سپاه الغدير يزد شهید الله دادی حلقه علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است

وزیر کشور با اشاره به اینکه در دو سال اخیر موضوع شناسایی زنجیره‌های ارزش و ارایه توانمندی‌های استان‌های مختلف از طریق استانداری‌ها در حال پیگیری است؛ گفت: نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024)، رونمایی از 20 فرایند و محصول زنجیره ارزش راهبردی با حضور وزیر کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، استانداران استان‌های فارس، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کردستان، در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه در دو سال اخیر موضوع ارایه توانمندی‌های استان‌های مختلف از طریق استانداری‌ها در حال پیگیری است؛ گفت: خوشبختانه شاهد روند رو به رشدی در تعریف و شناسایی زنجیره‌های ارزش بودیم.

احمد وحیدی با تاکید بر اینکه فارس از جمله استان‌هایی است که اقدامات خوبی در زمینه شناسایی و تعریف زنجیره های ارزش داشته است، افزود: به عنوان نمونه می‌توان به ظرفیت‌های این استان در زمینه زنجیره های ارزش گیاهان دارویی و فولاد اشاره کرد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه نزدیک به 700 همت برنامه سرمایه گذاری در استان فارس تعریف شده است، گفت: سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به متولیان این حوزه در استان فارس، اطلاعات لازم برای انجام سرمایه گذاری را کسب کنند.

وحیدی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مطلوب در زمینه زنجیره‌های ارزش در استان فارس تصریح کرد: خوشبختانه همه استان در زمینه مدیریت زنجیره ارزش‌ راهبردی اقدامات مناسبی داشته و حرکت‌های خوبی را در این مسیر انجام می‌دهند.

فارس 20 برگ برنده خود را در اکسپو 2024 رو کرد

به گزارش تسنیم، سومین روز از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو 2024) با قدرت‌نمایی استان فارس آغاز به کار کرد.

در این رویداد که با شعار "فارس پیشرو در مدیریت هوشمند زنجیره‌های ارزش راهبردی" و با محوریت دانش، تولید و توسعه برگزار می‌شود، از 20 فرایند و محصول زنجیره ارزش راهبردی رونمایی و 9 تفاهم نامه در حوزه زنجیره ارزش فولاد منعقد شد.

علاوه بر این، 10 تفاهم‌نامه نیز در حوزه زنجیره ارزش بخش کشاورزی به امضای مدیران مربوطه رسید که بیشتر شامل زمینه‌های صنایع تبدیلی، شیلات و باغبانی است. نکته حائز اهمیت در خصوص برخی از این تفاهم نامه‌ها این بود که با استان‌های هرمزگان و بوشهر به صورت بین استانی به امضا رسید.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • وحیدی: ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در فارس تعریف شده است