Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به افتتاح به کار 320 پایگاه تابستانی اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان استان کردستان، گفت: 89 هزار و 800 دانش‌آموز استان در این پایگاهها فعالیت خواهند داشت.

حجت‌الله نریمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع کروناویروس، فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی بیشتر در فضای مجازی به ویژه بستر شبکه شاد با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان و با شعار «هر خانه یک پایگاه و هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی در بستر فضای مجازی» انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تابستان امسال بیش از 89 هزار و 800 دانش‌آموز در 320 پایگاه مشغول به فعالیت خواهند بود، افزود: فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از 15 تیرماه آغاز می‌شود و تا 30 مردادماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی از تمهید مقدمات و اطلاع‌رسانی ثبت نام و عضویت دانش‌آموزان در کانال‌های ایجاد شده غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در شبکه شاد خبرداد و یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشکیل 320 پایگاه و شرکت 89 هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان استان در سطح شهرستان‌ها و مناطق انجام شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: همچنین کلاس‌های حضوری نیز در صورت صدور مجوز و امکان برگزاری و همچنین استقبال دانش‌آموزان، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود برگزار خواهد شد.

آغاز روند هدایت تحصیلی 21 هزار و 117 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم استان

نریمانی همچنین از آغاز روند هدایت تحصیلی 21 هزار و 117 نفر از دانش‌آموزان پایه نهم استان خبر و گفت: صدور فرم هدایت تحصیلی از تاریخ 10 تیرماه جاری با انتقال نمرات دانش‌آموزان از سیستم دانا به سایت همگام آغاز شده است.

وی یادآور شد: 21 هزار و 117 دانش‌آموز پایه نهم استان با مراجعه به سایت همگام با نام کاربری و پسوردی که مدیر مدرسه در اختیار آنها گذاشته است، در آزمون‌های توانایی و رغبت  شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: در مدارسی که از زیر ساخت‌های مناسب برای اجرای آزمون‌ها بر خوردار نبودند از ظرفیت هنرستان‌ها، پژوهش‌سراها و یا مراکزی که مورد تأیید آموزش و پرورش بودند برای اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای استفاده شده است.

نریمانی از تولید و پخش دو برنامه کارشناسی و مستند ویژه هدایت تحصیلی با همکاری صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: در همین راستا حدود200 بروشور و50 کلیپ ویژه هدایت تحصیلی در فضای مجازی با اولویت شبکه شاد دانش‌آموزی تهیه و پخش شده است.

وی همچنین برگزاری 16کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی برای 695 نفر از مدیران مدارس مستقل و ضمیمه متوسطه اول در شهرستان‌ها و مناطق استان و برگزاری 802 کارگاه آموزشی شناسایی استعدادها، علایق و رغبت‌های دانش‌آموزان و شرایط و ضوابط هدایت تحصیلی برای والدین دانش‌آموزان پایه نهم در مناطق16 گانه استان را از دیگر اقدامات مهم آموزش و پرورش استان در راستای توجیه و تبیین موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان کرد.

وی با اشاره اینکه1390 جلسه آموزشی، توجیهی و کارگاه‌های ویژه دانش‌آموزان  متوسطه اول با تأکید  برپایه نهم در تمامی مدارس متوسطه اول استان برپا شده است؛ گفت: همچنین 32 جلسه آموزشی و توجیهی برای مشاوران مدارس متوسطه اول در راستای هدایت تحصیلی در مناطق16گانه استان برگزار شده است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان کردستان اوقات فراغت نریمانی معاون آموزش پرورش هدایت تحصیلی آموزش و پرورش هدایت تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول دانش آموز هزار و 800 پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، این دانش آموزان که حالا هرکدام در مشاغلی در نقاط دور و نزدیک استان مشغول خدمت هستند از دوره دانش آموزی و شب‌های امتحان گفتند.

 

دبیران می‌گفتند با موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری و قبولی دانشگاه‌های معتبر خستگی از تنمان بیرون می‌آمد.


در این دورهمی شور و شعف دوران دانش آموزی در وجود دانش آموز و معلم تداعی شد و چهره‌هایی که هرچند تغییر کرده بود اما حس مشترک معلم و دانش آموز در چشمانشان موج می‌زد.

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند