Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام محدودیت های جدید پیشگیری از شیوع کرونا در استان، گفت:برگزاری هرگونه مراسم تا اطلاع ثانونی ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمد حسین فتایی» امروز(15 فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همراهی و مشارکت مردم در رعایت مصوبات ستاد استانی مبارزه با بحران کرونا مهم ترین راه کنترل و مهاراین بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به  اعمال محدودیت های جدید برای پیشگیری از بیماری کرونا در استان، افزود: محدودیت های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از امروز(15 تیر) به مدت 10 روز لازم الاجراست و با متخلفان برخورد قاطع قانونی می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل و مهار ویروس کرونا، گفت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا برگزاری هر گونه مراسم و تجمع تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

فتایی بیان کرد: برگزاری هرگونه تجمع رسمی و غیر رسمی شامل مراسمات ترحیم، ختم، عروسی  از ۱۵ تیرماه جاری به مدت ۱۰ روز در سطح استان ممنوع بوده و با برگزار کنندگان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: فعالیت تمامی رستورانها، تالارهای پذیرایی و عروسی، کافی شاپ ها و قهوه خانه ها در سطح استان به مدت ۱۰ روز ممنوع بوده و نیروی انتظامی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اصناف نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

 

فتایی همچنین از الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی خبرداد و اظهار داشت: کارکنان و مراجعه کنندگان به دستگاه های اجرایی استان ملزم به استفاده از ماسک هستند و از ورود ارباب رجوع و کارمند بدون استفاده از ماسک به دستگاه های اجرایی جلوگیری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در تمامی اماکن سرپوشیده از جمله پاساژها، مجتمع تجاری الزامی بوده و صاحبان این اماکن ملزم به اجرای آن می باشندو سازمان صمت و اصناف استان نظارت لازم را در این خصوص بعمل آورند.

 

فتایی افزود: مدیران کل دستگاه های اجرایی زمینه بهره مندی کارکنان دارای بیماری زمینه ای، بانوان باردار و دارای کودک شیرخوار از مرخصی استحقاقی را فراهم آورند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس ملاقات های عمومی مدیران دستگاه های اجرایی از ۱۵ تیرماه به مدت ۱۰ روز لغو و از روش های جایگزین غیر حضوری برای انجام این امور استفاده شود.

 

فتایی ادامه داد: شهرداریهای سطح استان نسبت به ضد عفونی کردن روزانه سرویس ناوگان شهری ( اتوبوس و تاکسی ) اقدام نموده و رانندگان این وسایط نقلیه را به استفاده از ماسک الزام نمایند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا مصوب شد کتابخانه های عمومی استان از تاریخ ۱۵ تیر به مدت ۱۰ روز تعطیل شود و  مدیران کل دستگاه های اجرایی از برگزاری مراسمات مشمول تجمع در ادارات و نهادها جلوگیری نمایند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال محدودیت ویروس کرونا دستگاه های اجرایی استفاده از ماسک بیماری کرونا مدت ۱۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است