Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان شهردار خمینی‌شهر گفت: در یک منطقه نیمه‌صنعتی، ۳۰۰ پلاک زمین برای ساماندهی مشاغل مزاحم در نظر گرفته شده و در حال برنامه‌ریزی کارهای اولیه آن هستیم.

علی‌اصغر حاج حیدری، امروز (یکشنبه- ۱۵ خرداد) در نشست خبری به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: در گذشته خمینی‌شهر، باغ شهر اصفهان بود و مادی‌های زیادی را در شهر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادی "گبر" بیش از ۳۰ سال بسته شده بود و ۷۵۰ هکتار اراضی کشاورزی از آب این مادی بی‌نصیب مانده بود. حدود یک کیلومتر این مادی به دست شهرداری احیا شد و ۲۰۰۰ درخت چنار و اراضی کشاورزی از خشکسالی نجات یافت.

وی به اختلاط فرهنگ‌ها در خمینی‌شهر اشاره کرد و افزود: این شهر مهاجرپذیر بوده و فرهنگ‌های مختلف در جشن‌های شهرداری شرکت می‌کردند. سال گذشته در ایام نوروز بیش از ۶۰۰ برنامه هنری و فرهنگی و امسال با توجه به شرایط کرونایی دو برنامه اینترنتی هشت سین و دیار کهنم ماربین در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حاج حیدری، روز بازارها را بخشی از هویت شهری دانست و با اشاره به ساماندهی آن‌ها در ایام شیوع کرونا گفت: متأسفانه خمینی‌شهر منطقه‌ای را برای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری ندارد و این برای شهر مشکل ایجاد می‌کند. در یک منطقه نیمه‌صنعتی، ۳۰۰ پلاک زمین برای ساماندهی این مشاغل در نظر گرفته شده و در حال برنامه‌ریزی کارهای اولیه آن هستیم.

وی به احیای بافت فرسوده و بازارچه‌های قدیمی اشاره کرد و افزود: احیای بازار قدیمی در قابل تیمچه در دستور کار است و حدود ۸۰ واحد تجاری برای تیمچه طلا برنامه‌ریزی شده است که در پروسه‌ای سه‌ساله در خیابان مرکزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاج حیدری در مورد مشکل تغییر اراضی کشاورزی، گفت: باغداران با وجود مشکلات کم‌آبی و نبود صرفه اقتصادی باغات خود را فروختند و باغات در حال تبدیل شدن به باغ ویلاست. باید برای ساخت و سازها در باغات و باغ ویلاها دستورالعمل و محدودیت ساخت ارائه شود تا باغات حفظ شود.

وی افزود:  ۲.۵ متر به سرانه فضای سبز خمینی‌شهر اضافه شده است. در گذشته شبکه آب‌رسانی قطره‌ای برای یک هکتار بوده که در مدت ۶ سال به ۳۲ هکتار رسیده است و کل شبکه آب‌رسانی ۲ برابر شده است.

شهردار خمینی‌شهر در مورد وسعت آزادسازی‌ها در احداث بلوارها و میادین گفت: سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین برنامه شهرداری‌ها آزادسازی است. در حال حاضر سه بلوار در دل شهر در حال آزادسازی و احداث است که فاز اول بلوارهای آیت‌الله احمدی و مرکزی افتتاح شده و فاز دوم آن در حال اجراست.

 شهردار خمینی‌شهر در پاسخ خبرنگار ایسنا در مورد مشکلات محله جوی آباد، گفت: محله جوی آباد در مرز خمینی‌شهر و اصفهان قرار دارد. سال‌ها  خدمات‌رسانی به این منطقه ضعیف بوده و متاسفانه تبدیل به پاتوق مواد مخدر شده است. اما این تنها یک وجه این محله است. وجه دیگر این منطقه بزرگان و نخبگان زیادی است که در دل این محله پرورش یافته‌اند. قطعا استان باید روی رفع مشکلات این منطقه برنامه‌ریزی کند تا مشکلات به حداقل برسد.

وی افزود: شهرداری برنامه‌های فرهنگی زیادی را در این منطقه اجرا کرده است. همچنین خدمات عمرانی وسیعی چون آسفالت محلات، ساخت مجتمع فرهنگی نیلفروش‌زاده در چند طبقه، احداث میدان شمس و آسفالت معابر شهری از جمله اقدامات شهرداری در این منطقه بوده است.

حاج حیدری همچنین در مورد احداث کلانتری در منطقه جوی آباد گفت: زمین کلانتری در این منطقه توسط شهرداری خریداری شده و ساخت آن به عهده نیروی انتظامی است. برای کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز در جعفرآباد نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته ایم.

وی پایانه مسافربری مهربین را گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: این پروژه که به صورت مشارکتی با مردم اجرا شده است و به زودی پمپ بنزین آن افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساماندهی مشاغل مزاحم برای ساماندهی برنامه ریزی خمینی شهر حاج حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نابسامانی های بازار مسکن و اجاره‌بها مجلس یازدهم را بر آن داشت که زیرساخت‌هایی قانونی را برای رفع مشکلات بازار مسکن را فراهم کند. در این راستا علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی موضوع مدیریت بازار مسکن، را پیگیری کرد و این طرح در نهایت پس از ماه‌ها کار کارشناسی و بررسی در مجلس، مصوب و برای نهایی شدن به شورای نگهبان ارسال شد.   محور‌های اصلی مصوبه مجلس در باره ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی به این شرح است:

دیگر خبرها

  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی