Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن نوتاش روز یکشنبه در نخستین روز از برگزاری رویداد سه روزه  مجازی ارایه نیازهای فناورانه صنعت برق افزود: وظیفه این صندوق در اکوسیستم نوآوری حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و در تمام چرخه تولید محصول از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ابزارهای مالی صندوق نوآوری و شکوفایی در تمام چرخه تولید محصول از ایده تا ورود به بازار در خدمت شرکت‌های دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به چهار دسته تقسیم می شود ، این خدمات در حوزه ارائه تسهیلات ضمانتنامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی هستند.

وی گفت: تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت نمونه اولیه محصول است و منجر به ظرفیت‌سازی برای ورود به بازار محصولات دانش بنیان می‌شود که حمایت صندوق تا  صد درصد هزینه‌های مورد نیاز برای نمونه‌سازی است، تا زمانی که محصول در حد ایده بوده و قابل ارائه به بازار نباشد می‌توان از طریق شتاب دهنده‌ها برای دریافت خدمات صندوق نوآوری اقدام کرد.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص ارایه تسهیلات نمونه سازی تصریح کرد: این تسهیلات برای نمونه سازی صنعتی یک محصول دانش بنیان، حمایت از ارتقا یا توسعه نمونه مهندسی این محصول، ظرفیت سازی برای ورود محصولات به بازار، تأییدیه فنی و تست عملکرد نمونه محصول در شرایط واقعی و فرآیندهای صرفاً تحقیق و توسعه اختصاص می یابد.

نوتاش یادآور شد: تسهیلات نمونه سازی صندوق  برای نمونه سازی قبل از تولید صنعتی، تولید صنعتی، سرمایه در گردش، اشتغال زایی، اسناد خزانه اسلامی، تأمین دفتر کاری، لیزینگ و استصناع مصنوعی به فناوران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ارایه می شود.

وی با تشریح تسهیلات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این تسهیلات در حوزه آموزش، مشاوره، توسعه بازار، استاندارد و تأییدیه، حفاظت از مالکیت فکری، رویدادها و شبکه سازی، رتبه بندی رقابت پذیری و کمک هزینه تحقیق و توسعه به فناوران اعطا می شود.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که تا ۱۰۰ درصد هزینه های مورد نیاز برای نمونه سازی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می شود، اظهار داشت: باید حداقل یک نمونه آزمایشگاهی ازمحصول دانش بنیان تأیید شده باشد.

نوتاش درخصوص فعالیت های قبل از تولید صنعتی تصریح کرد:  این تسهیلات با نرخ بهره ۱۱ درصد به شرکت ها اعطا می شود که دوره بازپرداخت آن پنج ساله است.

وی همچنین درخصوص تسهیلات صنایع در گردش، گفت: این تسهیلات در هزینه های اجرای قراردادهای جاری، هزینه های تولید سالانه محصولات دانش بنیان براساس برآورد فروش شرکت و خرید مواد اولیه، دستمزد،   اجاره محل و غیره توسط شرکت ها مصرف می شود.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین درمورد اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری به طور همزمان گفت: شرکت نمی‌تواند به طور همزمان تسهیلات نمونه‌سازی و تولید صنعتی را دریافت کند، علاقمندان از طریق سامانه غزال می‌توانند با خدمات یا تسهیلات مورد نیاز خود آشنا شوند و از همین طریق نسبت به مدارک مورد نیاز آگاهی کسب کنند.

نوتاش با بیان این که با همکاری ۱۲ بانک بیش از سه برابر منابع اهرمی شده، به شرکت های دانش بنیان تسهیلات اعطا شده است، خاطرنشان کرد: با پرداخت ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲ صندوق پژوهش و فناوری، زمینه فعالیت گسترده این صندوق ها در سراسر کشور فراهم شد.

وی به مبلغ ضمانت نامه صادر شده به شرکت های دانش بنیان از آذرماه ۹۷ تاکنون اشاره و بتأکید کرد: صدور ضمانت نامه از طریق شبکه بانکی و مورد پذیرش تمامی کارفرمایان با ایجاد شرایط ترجیحی برای شرکت ها انجام شده که این میزان ۳۷ برابر عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی گذشته است.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در سال ۹۸، ۱۱ میلیارد تومان حمایت بلاعوض به بیش از سه هزار درخواست شرکت های دانش بنیان اعطا شد.

نوتاش افزود: میزان حمایت بلاعوض صندوق در سال ۹۸ بیش از ۴ برابر سالهای قبل بوده که در سه ماهه ابتدایی امسال، هزار و ۲۰۰ درخواست برای دریافت خدمات توانمندسازی ثبت شده است.

وی به معیارهای تأثیرگذار در میزان و نوع تضامین در انتهای فرآیند ارزیابی شرکت ها اشاره و خاطرنشان کرد: برای ارایه ضمانت نامه مبلغ تسهیلات مصوب، وضعیت اعتباری شرکت، وضعیت مالی و ریسک های طرح و شرکت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی در خصوص تسهیلات فروش اقساطی، لیزینگ، استصناع (قرارداد سفارش ساخت) تأکید کرد: این تسهیلات با هدف توسعه بازار محصولات دانش بنیان از طریق تأمین خریدار اعطا می شود؛ نرخ این تسهیلات ۹ درصد است و دوره تنفس سه ساله دارد.

مدیر پذیرش صندوق نوآوری و شکوفایی درمورد اعطای سرمایه در گردش بانکی هم گفت:  این تسهیلات برای ارزیابی مالی و اعتباری شرکت، تعیین تضامین توسط بانک، حمایت تا ۷۰ درصد فروش دانش بنیان، تسهیلات بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعطا می شود.

رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق کشور از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار می شود.

در این رویداد مجازی سه روزه، ۳۹۰ کارشناس و متخصص شرکت کرده اند که از این تعداد  ۱۳۱ نفر از ۱۰۸ شرکت دانش بنیان، ۱۱۰ نفر از ۸۲ شرکت غیر دانش بنیان و ۱۳۸ نفر نیز از سایر نهادها و موسسات هستند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان تسهیلات بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان شرکت های دانش بنیان تسهیلات نمونه سازی برای نمونه سازی تولید صنعتی اعطا می شود مورد نیاز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۲۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرام حیدری ظهر امروز در نشست‌ هم‌اندیشی فعالان ICT کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور، شاخص توسعه فاوا (TDT) است که استان کردستان در این حوزه جایگاه بیست‌وپنجم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه فاوا (TDT) دارای سه زیر شاخص است، گفت: در زیر شاخص دسترسی به زیرساخت‌ها، دارای رتبه 14 هستیم و توانسته‌ایم نسبت به میانگین تأمین زیرساخت‌های کشوری در سطح بالاتری قرار بگیریم. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه کردستان به واسطه پایین بودن مصرف دیتا در استان، در زیرشاخص استفاده رتبه 29 کشوری را به خود اختصاص داده‌ است، گفت: پهنای باند ورودی استان 570 گیگابایت بر ثانیه است که مصرف روزانه استان 210 گیگ بوده است. در زیر شاخص مهارت که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است، استان کردستان در جایگاه 28 کشوری قرار دارد.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود و برای ارتقاء این پارامتر تلاش خواهیم کرد. یک‌هزار و 260 کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و 113 استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یکی از مزیت‌های رقابتی استان را وجود شرکت‌های متعدد خواند و اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز 104 مورد است که از این تعداد 56 مورد فعال است.

حیدری با اشاره به اینکه از 62 شرکت دانش بنیان استان 16 شرکت در حوزه فاوا مجوز فعالیت دارند، گفت: پارک علم و فناوری از 32 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده 18 میلیارد به شرکت‌های کردستان پرداخت کرده است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه فعالان حوزه lCT نیز به بیان مشکلات و موانع پیش‌رو پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود